لاوروف: به خاطر اروپا، نبرد با تروریست ها را در ادلب متوقف نمی کنیم

به گزارش تور یونان ارزان، وزیر خارجه روسیه با تاکید بر تداوم حمایت مسکو از دولت دمشق، گفت نبرد دو کشور با تروریست ها در ادلب متوقف نخواهد شد.

لاوروف: به خاطر اروپا، نبرد با تروریست ها را در ادلب متوقف نمی کنیم

با ما سفر کنید و با تور ارزان اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه امروز (سه شنبه) بر تداوم عملیات های ضد تروریستی مسکو و دمشق در استان ادلب تاکید نمود.

لاوروف طی نشست خبری مشترک با وزیر خارجه فلاند، گفت: ما برای حل بحران اروپا در مورد پناهجویان، عملیات ضد تروریستی در ادلب سوریه را متوقف نمی کنیم.

به نوشته خبرگزاری اینترفکس، لاوروف با بیان اینکه تحولات سوریه ذیل اساسنامه دفاعی سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) قرار نمی گیرد، توضیح داد: متوسل شدن به اروپا هم عملیات ما علیه تروریست ها در ادلب را متوقف نمی کند.

وی ضمن اشاره به اینکه افزایش درگیری ها در ادلب مانعی برای فرایند مذاکرات صلح آستانه نیست، شرح داد: روسیه به حمایت از دولت سوریه در نبرد با تروریسم، تا زمان نابودی نهایی آن ادامه می دهد.

وزیر خارجه روسیه در بخش دیگری از صحبت هایش به تماس تلفنی رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه با ولادیمیر پوتین همتای روسی خود در روز آدینه پرداخته و شرح داد: همواره فضا برای صحبت وجود دارد... این مکالمه مفصل و با تمرکز روی لزوم تعهد به توافقات اصلی درخصوص منطقه کاهش تنش ادلب بود.

شبکه الجزیره نیز به نقل از لاوروف گزارش داد: روسیه نیروهای مسلح خود را به سوریه فرستاده تا با تروریست ها مبارزه نمایند. چیزی که در سوریه اتفاق افتاده، مشابه دخالت غرب در لیبی برای سرنگونی [معمر] قذافی است.

وی همچنین اضافه کرد که اردوغان و پوتین روز پنجشنبه برای احیای توافق آتش بس در منطقه کاهش تنش ادلب ملاقات می نمایند.

پیش از این، دیمیتری پسکوف سخنگوی ریاست جمهوری روسیه با بیان اینکه این کشور دیگر نمی تواند امنیت هواپیماهای ترکیه بر فراز سوریه را تامین کند، تاکید نموده بود که موضع مسکو در قبال سوریه بدون تغییر باقی مانده است. (جزئیات بیشتر)

ارتش ترکیه از روز یکشنبه، بعد از افزایش تلفات ماجراجویی نظامی خود در ادلب و بیشتر شدن ابعاد این رسوایی، تجاوز نظامی جدیدی را به خاک سوریه با اسم رمز عملیات سپر بهار برای حمایت از گروه های تروریستی در برابر عملیات ارتش سوریه در ادلب شروع کرد.

دولتمردان و ارتش سوریه بارها تأکید نموده اند که اجازه نخواهند داد هیچ قسمتی از خاک این کشور در اشغال متجاوزانی مانند آمریکا و ترکیه باقی بماند.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 30 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mykonos.ir شناسه مطلب: 921

به "لاوروف: به خاطر اروپا، نبرد با تروریست ها را در ادلب متوقف نمی کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لاوروف: به خاطر اروپا، نبرد با تروریست ها را در ادلب متوقف نمی کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید