مجموعه غزل های افشین یداللهی به چاپ پنجم رسید

به گزارش تور یونان ارزان، به گزارش خبرنگاران، مجموعه شعر امشب کنار غزل های من بخواب سروده افشین یداللهی به تازگی توسط انتشارات نگاه به چاپ پنجم رسیده است.

مجموعه غزل های افشین یداللهی به چاپ پنجم رسید

چاپ اول این کتاب در سال 93 منتشر و راهی بازار نشر شد. در این کتاب تعدادی از غزل های افشین یداللهی به همراه چندین مثنوی از این شاعر و ترانه سرا به چاپ رسیده است. این کتاب سال 95 به چاپ سوم رسید و حالا در سال 97 چاپ پنجم آن راهی بازار نشر شده است.

یداللهی متولدسال 1347 در اصفهان بود که در روزهای پایانی سال 95 در پی یک سانحه تصادف خودرو درگذشت. او پزشک متخصص اعصاب و روان و از ترانه سرایان سال های اخیر بود. یداللهی کار حرفه ای خود را در زمینه شعر و ترانه از سال 1376 شروع کرد و برای بسیاری از تیتراژهای سریال های تلویزیونی ترانه سرود.

در کتاب امشب کنار غزل های من بخواب این غزلیات از یداللهی چاپ شده است:

یک روز می آیی که من، دیگر دچارت نیستم، آمد و گفت روحِ بادم و رفت، سوزاندیَم که دلم خام تر گردد، آتش بزن آرامشِ خاکستریَت را، گاهی راستاِ جاده به بن بست می رود، دلی پشتِ ارابه عشق بستی و رفتی، آرام بگیر امشب، ما هر دو پُر از دردیم، از تو بعید نیست دنیا عاشقت گردد، بانویِ فصلِ درختانِ سارپوش!، بن بست و جاده یکی می گردد اگر، یک شب دلی به مسلخِ خونم کشید و رفت، آیینه وار با تو، اقرار پشتِ اقرار، یک بار، مؤمنانه به شوقم نگاه کن، این جمعِ پراکنده اگر ایل ندارد، از بس همیشگی شده ای مثل باورم، آزادِ آزادم، ببین! چون عشق درگیرِ من است، بوی تو می دهد آغوشِ خالیَم، لذّت ببر از اینکه گرفتارِ تو هستم، نه، غیرِ ممکن است کسی را خدای تو، داغِ همیشگی شده عمرِ من، تویی، غریزی ترین عاشقِ تو منم، تو با اسمِ من، عشق سَر می کشی، بوسیدمت که ببینم چه می گردد، در خویش سفر کردم، ویرانه به ویرانه، دو بیتی، غزل، مثنوی می فروشم، رفتی که خاطراتِ تو را زیر و رو کنم، بمان برای زمین تکیه گاه بردارم، این یک جنونِ منطقی ست که می خواهمت هنوز، تازگی ها بوسه ات طعمِ سیاست می دهد، من را مشایعت کن با بوسه تا جهنم، چرا این رخ داد امشب؟، شبانه های بی صدا، سکوتِ نورِ ماه شد، یک فرصتِ طولانی از چشمِ تو می خواهم، مرا بی میلِ من ایجاد کردی، ایستاد، امّا نرفت آنقدر، تا افتاد و رفت، خطِ قرمزهای ما انگار لیمویی شده، تو با قلبِ ویرانه من چه کردی؟، کاری کن از سَرِ من آب بگذرد، در آغوشِ من هستی و نیستی، مُرددَم میانِ غربتِ شیطان و قُربِ جبرائیل، حقیقتی که در این وعده های رویایی ست، وقتی خدا تکثیر شد امّا یکی ماند، قلبم از اعتنای کَمَت سکته می نماید، سفر به غیرِ تو را با سراب باطل کن، کار از یقین گذشته و مشکوک مانده ای، دیوارِ یقین، وسعتِ زندانِ خودم بود، دیشب کنارِ پنجره ام هیچکس نبود، من خاکِ پایِ مردمِ آزاده توأم، وقتی که واژه را در بسترِ سکوت، تصویر می کنی، بهار، هستیِ پنهانِ درونِ آیینه ست، تا توطئه ای دیگر، ای دوست خداحافظ.

عناوین مثنوی های چاپ شده در این کتاب هم به این ترتیب است:

کیست قراولِ غزل؟ شاعرِ شورشی منم، من همه کار نموده ام، جعلِ خودم، قتلِ غزل، سر بریدند آسمان را در زمین، در چشمِ ماتم رستگاری موج می زد، از روز شمارِ یک عشق، زیباییِ تو سَم است، می نوشم و می میرم، علتِ شعرهای من، درد که می کشی، دنیا رنگ پریده می گردد، خیره شدن به چشم تو، ساقی از ساقِ عجیبِ تو چنین نام گرفت و فقط به عشقِ ذوقِ تو زمانِ خواندنِ غزل.

چاپ پنجم این کتاب با 144 صفحه و قیمت 18 هزار تومان عرضه شده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 5 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mykonos.ir شناسه مطلب: 247

به "مجموعه غزل های افشین یداللهی به چاپ پنجم رسید" امتیاز دهید

3 کاربر به "مجموعه غزل های افشین یداللهی به چاپ پنجم رسید" امتیاز داده اند | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مجموعه غزل های افشین یداللهی به چاپ پنجم رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید