مراحل بازسازی و بازسازی حمام تاریخی مرزبانی بانه آنالیز شد

به گزارش تور یونان ارزان، مراحل بازسازی و بازسازی حمام تاریخی مرزبانی شهرستان بانه روز سه شنبه 4 شهریورماه 99 آنالیز شد.

مراحل بازسازی و بازسازی حمام تاریخی مرزبانی بانه آنالیز شد

جهت دریافت خدمات بازسازی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

بهگزارش میراثآریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی استان کردستان، سعداله رحیمی خواه رئیس اداره میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی بانه ضمن تشکر و قدردانی از مالکان حمام تاریخی مرزبانی گفت: بر اساس ماده 5 قانون حفظ و بازسازی آثار تاریخی، در امسال از محل اعتبارات بازسازیی وزارتخانه 500 میلیون ریال به عنوان تسهیلات بلاعوض به حساب نماینده مالکان حمام واریز شد.

او اضافه نمود: تمامی مراحل بازسازی و بازسازی زیر نظر کارشناسان حفظ و احیای اداره کل استان و اداره بانه انجام خواهد شد، در صورت اختصاص بودجه و اعتبار لازم، عملیات بازسازیی بدون وقفه ادامه خواهد داشت.

رحیمی خواه با اشاره به لزوم حفظ و احیای آثار تاریخی در این شهرستان اظهار کرد: حمام تاریخی مرزبانی در دوران پهلوی و با سبک معماری گنبدی دوران قاجاریه ساخته شده و در سال 88 به شماره 26982 در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است. این حمام به نام حمام عظیمی نیز معروف بوده، وجه تسمیه آن با توجه به نزدیکی آن با اداره مرزبانی وقت و استفاده پرسنل مرزبانی از این حمام با نام حمام مرزبانی نام گذاری شده است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 7 شهریور 1399 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: mykonos.ir شناسه مطلب: 1164

به "مراحل بازسازی و بازسازی حمام تاریخی مرزبانی بانه آنالیز شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مراحل بازسازی و بازسازی حمام تاریخی مرزبانی بانه آنالیز شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید