معاون استاندار:از ظرفیت گردشگری استان مرکزی به خوبی بهرهبرداری نشده است

به گزارش تور یونان ارزان، خبرنگاران/مرکزی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مرکزی گفت: بیش از دو هزار اثر تاریخی و جاذبه کم نظیر در استان مرکزی وجود دارد که می تواند مستعد توسعه گردشگری باشد، اما به دلیل عدم توسعه زیرساخت ها از این ظرفیت به خوبی بهره برده نشده است.

معاون استاندار:از ظرفیت گردشگری استان مرکزی به خوبی بهرهبرداری نشده است

به گزارش خبرنگاران، ظفر افشون در جلسه توسعه سرمایه گذاری استان مرکزی که با حضور نهاوندیان رئیس دفتر ریاست جمهوری، سیف رئیس بانک مرکزی، مدیران عامل بانک های کشور و مدیران استانی در سالن پیامبر اعظم استانداری مرکزی برگزار گردید، ضمن خوشامدگویی به کاروان تدبیر و امید اظهار کرد: استان مرکزی استان آفتاب و زادگاه بنیانگذار انقلاب اسلامی در طول تاریخ پرفراز و نشیب تاریخ کشور بیش از دو هزار چهره شاخص در عرصه های مختلف را به کشور تقدیم نموده است.

وی در ادامه به بیان شرایط مالی استان پرداخت و با اشاره به مساحت استان که 1.5 درصد مساحت کشور است و جمعیت یک میلیون و 400 هزار نفری که 1.8 درصد جمعیت کشور را به خود اختصاص داده است، بیان کرد: استان دارای نرخ بیکاری 7.6 درصدی است و از نظر پایین بودن نرخ بیکاری در صندلی دوم کشوری واقع شده است.

افشون با بیان اینکه استان مرکزی در قلب کشور و جهتهای اصلی و ارتباطی شرق و غرب و شمال و جنوب قرار گرفته است، اضافه کرد: استان مرکزی در جهت عبور خطوط اصلی انرژی به عنوان مرکز مبادلات انرژی و مراکز مهم جمعیتی کشور جای گرفته است و دارای نیروی انسانی جوان و متخصص است که موجب شده است از موقعیت ویژه مالی جهت جلب و جذب سرمایه گذار برخوردار باشد.

وی سهم استان مرکزی در فراوری ناخالص داخلی کشور را 2.11 درصد بیان کرد که در صندلی 14 کشور جای دارد و اظهار کرد: استان مرکزی دارای 46 شهرک، ناحیه و قطب صنعتی است، همچنین دارای دو منطقه ویژه مالی است و بیش از 2800 واحد صنعتی کوچک و بزرگ را در خود جای داده است که 21 واحد در زمره کارخانجات مادر و استراتژیک جای دارد و فراوریات متنوع صنعتی و صادرات چند هزار دلاری دارد.

معاون مالی و توسعه منابع انسانی استاندار مرکزی با اشاره به اینکه این استان دارای هشت خوشه صنعتی است که باعث شده است در زنجیره فراوری صندلی چهارم کشور را به خود اختصاص دهد، اضافه کرد: این استان 33 ماده صنعتی را در خود فراوری می نماید و علاوه بر دارا بودن 60 درصد فراوری و استخراج سنگ تراورتن کشور، 70 درصد سولفات سدیم کشور نیز در این استان فراوری می گردد. استان در زمینه فراوری موادمعدنی صندلی 11 کشور را داراست.

وی شرایط استان مرکزی در بخش کشاورزی را این چنین بیان کرد: در بخش کشاورزی استانی توانمند هستیم و در زمینه فراوری ماهیان زینتی دارای صندلی اول کشور، در فراوری انار صندلی دوم کشور، فراوری و پرورش گل و گیاه زینتی صندلی سوم و در فراوری گوشت قرمز نیز صندلی پنجم کشور را دارا هستیم.

افشون با بیان اینکه استان مرکزی سال جاری 2.5 برابر احتیاج خود فراوری گندم داشته است، به ظرفیت های گردشگری این استان اشاره نمود و گفت: بیش از دو هزار اثر تاریخی و جاذبه کم نظیر در استان مرکزی وجود دارد که می تواند مستعد توسعه گردشگری باشد، اما به دلیل عدم توسعه زیرساخت ها از این ظرفیت به خوبی بهره برده نشده است.

معاون هماهنگی امور مالی استان مرکزی اضافه کرد: مجموعه استان مرکزی تمام کوشش خود را برای تحقق شعار سال جاری مالی مقاومتی اقدام و عمل به کار بسته است و سیاست های اقتصاد مقاومتی را محور کار خود قرار داده تا تحقق اهداف را ببینیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 1 اسفند 1398 بروزرسانی: 7 بهمن 1399 گردآورنده: mykonos.ir شناسه مطلب: 824

به "معاون استاندار:از ظرفیت گردشگری استان مرکزی به خوبی بهرهبرداری نشده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معاون استاندار:از ظرفیت گردشگری استان مرکزی به خوبی بهرهبرداری نشده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید