ناامیدی کاربران از رویای متاورس متا ، شرکت زاکربرگ همچنان وعده می دهد

به گزارش تور یونان ارزان، براساس تحلیل برخی از رسانه ها، پلتفرم اجتماعی واقعیت مجازی شرکت متا با نام Horizon Worlds نتوانسته انتظار کاربران این پلتفرم متاورسی را برآورده کند.

ناامیدی کاربران از رویای متاورس متا ، شرکت زاکربرگ همچنان وعده می دهد

به گزارش خبرنگاران، این رسانه ها به اسناد داخلی متا اشاره می نمایند که به تازگی منتشر شده است. این اسناد نشان می دهد که اکنون Horizon Worlds ماهانه حدود 200 هزار کاربر فعال دارد. این در حالی است که گزارش قبلی از بیش از 300 هزار کاربر فعال در این پلتفرم خبر می داد که به معنای ریزش حدود 30درصدی کاربران است.

این گزارش که از طریق وال استریت ژورنال منتشر شده، عنوان می نماید که متا در ابتدا پیش بینی نموده بود که تا سرانجام سال 2022 به 500 هزار کاربر فعال ماهانه Horizon Worlds دست خواهد یافت. این در حالی است که اکنون تعداد کاربران فعال این پلتفرم کمتر از 200 هزار کاربر است.

این گزارش بعلاوه به این موضوع اشاره می نماید که براساس اسناد داخلی شرکت متا بیشتر کاربران پس از نخستین ماه استفاده از هوریزون ورلد دیگر به این پلتفرم برنگشته اند و تعداد کاربران آن، از بهار امسال تا امروز به طور مستمر کاهش قابل توجهی را تجربه نموده است.

به این ترتیب احتمالا شرکت متا از بلندپروازی اولیه خود دست بر می دارد و واقع بینانه تر در خصوص این پلتفرم برنامه ریزی می نماید. آن گونه که وال استریت ژورنال خبر داده، متا به جای عدد دور از دسترس 500 هزار کاربر تا سرانجام سال 2022 برای دست یافتن به 280 هزار کاربر فعال، ماهانه برنامه ریزی می نماید.

متا پیش از این گفته بود که تا ماه فوریه حدود10 هزار مکان مختلف به کاربران ارائه نموده، اما وال استریت ژورنال براساس همان اسناد منتشر شده اعلام نموده است که فقط حدود 9 درصد از این مکان های مجازی از سوی بیش از 50 کاربر مورد بازدید قرار گرفته است.

Horizon Worlds این امکان را برای کاربران فراهم می نماید تا فضاهایی را ایجاد یا از مکان های دیگر بازدید نمایند. در واقع کاربران می توانند در این فضاها با دوستان خود به بازی یا چت بپردازند و البته با افراد دیگری هم دیدار داشته باشند.

با این اوصاف، یکی از سخنگویان شرکت متا در واکنش به گزارش وال استریت ژورنال اعلام نموده که برنامه های متاورس این شرکت یک کوشش چندین ساله بوده و به طور مداوم در حال بهبود است.

بیشتر بخوانید:

  • متا از هدست Quest Pro رونمایی کرد | گام بلند به سمت توسعه متاورس

با وجود این واکنش، گزارش وال استریت ژورنال نشان می دهد که سهام شرکت، تعداد کاربران و هزینه های تبلیغ نمایندگان آن هم در حال کاهش است. سهام متا در امسال تا به امروز 62 درصد کاهش یافته است و به تازگی هم گزارشی درباره نگرانی های تحلیلگران در خصوص هزینه این شرکت در زمینه متاورس منتشر شده است.

فیسبوک از حدود یک سال پیش با تغییر نام تجاری خود به متا این پیغام را داد که استراتژی های کلانی را در حوزه واقعیت مجازی و متاورس دنبال می نماید.

متا در اوایل امسال میلادی ادعا نموده بود که 10هزار دنیا مجزا در Horizon Worlds ساخته است. این در حالی است که این شرکت بعلاوه ادعا نموده بود که برای راه اندازی پلتفرم متاورسی Reality Labs چیزی حدود 15 میلیارد دلار سرمایه گذاری نموده است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 25 مهر 1401 بروزرسانی: 25 مهر 1401 گردآورنده: mykonos.ir شناسه مطلب: 2223

به "ناامیدی کاربران از رویای متاورس متا ، شرکت زاکربرگ همچنان وعده می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ناامیدی کاربران از رویای متاورس متا ، شرکت زاکربرگ همچنان وعده می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید