نخستین ربات کاملا اتوماتیک دنیا؛ تست کرونا می گیرد

به گزارش تور یونان ارزان، محققان دانشگاه جنوب دانمارک پیروز به توسعه رباتی اتوماتیک برای انجام آزمایش سواب گلو شده اند که می تواند به کادر درمان برای مقابله با کرونا یاری کند.

نخستین ربات کاملا اتوماتیک دنیا؛ تست کرونا می گیرد

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از اکوواچ، محققان دانشگاه جنوب دانمارک پیروز به توسعه رباتی اتوماتیک برای انجام آزمایش سواب گلو شده اند تا مبتلایان به کووید 19 را تشخیص دهند.

ربات توسعه یافته در این دانشگاه سواب های بینی را برای وجود دی ان ای ویروس آنالیز می نماید.

دانشگاه جنوب دانمارک به تازگی اعلام نموده که محققان این کشور نخستین ربات کاملاً اتوماتیک دنیا را فراوری نموده اند که قادر به انجام تست کرونا از افراد است.

در این تجهیزات از بازو رباتیک چاپ سه بعدی استفاده شده که به طور اتوماتیک بعد از هر بیمار تعویض می گردد؛ این ربات با یک وسیله یکبار مصرف طراحی شده خاص، سواب را می گیرد.

این وسیله ماندن یک گوش پاک کن است که انتهای آن پنبه دارد و توسط ربات به داخل گلو رفته و با احتیاط برای جمع آوری نمونه می چرخد بدون آنکه به فرد آسیب بزند؛ سپس سواب را درون یک شیشه ریخته و با پیچاندن درب، از نمونه تهیه شده حفاظت می نماید.

این اختراع می تواند به رهایی کارکنان مراقبت های بهداشتی از انجام آزمایش های یکنواخت یاری کند و خطر ابتلای آنها به ویروس کرونا را کاهش دهد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 17 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mykonos.ir شناسه مطلب: 1120

به "نخستین ربات کاملا اتوماتیک دنیا؛ تست کرونا می گیرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخستین ربات کاملا اتوماتیک دنیا؛ تست کرونا می گیرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید