هیچ فرمول سحرآمیزی برای حل بحران یونان وجود ندارد

به گزارش تور یونان ارزان، خبرنگاران: نماینده یونانی مجلس اروپا در اظهاراتی مربوط به حل بحران یونان پس از انتخابات این کشور گفت که هیچ فرمول سحرآمیزی برای حل بحران یونان وجود ندارد.

هیچ فرمول سحرآمیزی برای حل بحران یونان وجود ندارد

سفر با تور یونان ارزان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید.

به گزارش خبرنگار بین الملل خبرنگاران، حزب سیریزا و در رأس آن، آلکسی سیپراس روز دوشنبه نبض امور را در بحرانی ترین کشور عضو حوزه یورو به دست گرفتند. سیپراس به آرزوی خود رسید و صندلی نخست وزیری را از آن خود کرد.

یونان از امروز به بعد دیگر قرار نیست با ساز اتحادیه اروپا، اقتصاد خود را به حرکت در آورد؛ آنها از ریاضت خسته شده اند و می گویند باید جهان، بیخیال بدهی های این کشور گردد. شاید ناراحت ترین رهبر اروپایی بابت نخست وزیر شدن سیپراس، آنگلا مرکل آلمانی باشد. مرکلی که دو سال پیش، دست گذاشته بود روی یونان ورشکسته تا این کشور را بخرد!

اوضاع در یونان خیلی وخیم تر از آن است که کسی بتواند تصورش را بکند. نرخ بیکاری 50 درصدی و تورم منفی دو عاملی هستند که اقتصاد یونان را با مُخ به زمین زده اند. حالا هم که دولتی ضدّ یورویی، ریش و قیچی را در آتن به دست گرفته است، اروپا شاید باید خود را برای رفتن یونان از اتحادیه بحرانی آماده کند.

خبرنگار بین الملل خبرنگاران برای آنالیز نتایج انتخابات و آخرین تحولات در یونان با اوا کیلی (Eva Kaili)، نماینده مجلس اروپا (از کشور یونان) مصاحبه نموده است که در ادامه می توانید پاسخ های وی را ببینید.

خبرنگاران: نظر شما در مورد باقی ماندن یونان در اتحادیه اروپا یا ترک آن چیست؟

کیلی: تحولاتی که یونان را در اتحادیه اروپا نگه می دارد، بسیار قوی است، گرچه وضعیت کنونی مالی در یونان، صندلی این کشور در منطقه یورو را به خطر انداخته است. ما باید کوشش های خود را برای تقویت صندلی یونان در منطقه یورو افزایش دهیم و این مساله احتیاج به یک راهبرد روشن در حمایت از اتحادیه اروپا دارد. من امیدوارم که دولت جدید منتخب یونان، این راستا را ادامه دهد و اجازه ندهد که یونان از اتحادیه اروپا خارج گردد.

خبرنگاران: نظر شما در مورد عملکرد آنتونیس ساماراس در سال 2014 میلادی چیست؟

کیلی: دولت ساماراس یک دولت راستگرا بود. پاسوک یعنی حزب ما، در ائتلاف با او بود. البته، ما نتوانستیم وی را از اتخاذ سیاست های فاجعه بار در زمینه اخذ مالیات بیش از حد از دارایی ها، منع کنیم که برای مردم کم درآمد، ویرانگر بوده است. علاوه بر این، علی رغم کوشش های اجرا شده، دولت ساماراس کار مفیدی برای حل و فصل مشکل بیکاری به خصوص در بین جوانان انجام نداده است و وی حتی اقدامات چندانی را برای کاهش اثرات فقر و نامنی اجتماعی، صورت نداده است.

خبرنگاران: پیشنهاد شما برای حل بحران یونان در سال 2015 میلادی چیست؟

کیلی: هیچ فرمول سحرآمیزی وجود ندارد. این فرمول ها توسط افراد سیاسی غیر مسئول، اختراع می گردد. یک راستا سیاسی وجود دارد که پیش از این ایجاد شده است. این راستا توسط ما و دوستان اروپایی ما طراحی شده است. این راستا نقص های زیادی داشته ولی یک گرایش روشن داشته است. این ترکیبی از برنامه ثبات مالی همراه با رشد مالی و برنامه رونق مالی بوده است. تاکنون ما در برنامه ثبات با اجرای سیاست های ریاضتی، تعامل نموده ایم. اکنون، تقریبا در حال خروج از آن هستیم و ما چشم انداز روشنی از رونق مالی و فضای مالی برای ارتقای سرمایه گذاری و تزریق سرمایه در بازار داریم تا تاثیرات ناعادلانه اجتماعی بحران را تصحیح کنیم و با بیکاری مقابله کنیم. این خیلی غیر معقول خواهد بود اگر دولت جدید کوشش های صورت گرفته و دستاوردهای به دست آمده را از بین ببرد.

خبرنگاران: نظر شما در مورد پیروزی آلکسیس تسیپراس در انتخابات چیست؟

کیلی: من تنها می توانم امیدوار باشم که وی یک طرح منطقی در ذهنش داشته باشد و نخواهد دستاوردهای بزرگ مردم یونان را که تاکنون با فداکاری به دست آمده، از بین ببرد. ما اینجا هستیم تا به وی یاری کنیم تا یونان را به یک بازیگر قوی تر در اتحادیه اروپا، تبدیل کند.

مصاحبه از مهدی دل روشن

منبع: تسنیم
انتشار: 2 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mykonos.ir شناسه مطلب: 423

به "هیچ فرمول سحرآمیزی برای حل بحران یونان وجود ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هیچ فرمول سحرآمیزی برای حل بحران یونان وجود ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید