ویژگی های دو مدرسه سبز در اندونزی و نیوزلند

به گزارش تور یونان ارزان، مدرسه سبز علاوه بر ارائه دروس لازم به دانش آموزان، به آنها روش های سازگاری با محیط زیست را هم آموزش می دهد و دانش آموزان یاد می گیرند تا دنیا را به سمت آینده ای سالم تر، پاک تر و پایدار سوق دهند.

ویژگی های دو مدرسه سبز در اندونزی و نیوزلند

برای دیدن زیباترین جزیره اندونزی با تور بالی همراه شوید.

به گزارش ایسنا، هر مدرسه ای می تواند یک مدرسه سبز باشد؛ الگوی مدارس می تواند با توجه به سازگاری با محیط زیست، دانش آموزان را تشویق کند تا نوآوران و مجریان مدرسه سبز باشند. عوامل زیادی می تواند برای توصیف یک مدرسه سبز وجود داشته باشد، اما در اصل، تعهد به سبز بودن و پایدار بودن محیط زیست، مهم ترین عامل است.

در ذیل به ویژگی های دو مدرسه سبز اشاره شده است:

  • مدرسه سبز بالی در اندونزی

این مدرسه در محیطی کاملا طبیعی ساخته شده است، کلاس های درس دیوار ندارند و به نوعی یادگیری همراه با الهام از طبیعت انجام می گردد. این مدرسه در سال 2008 تاسیس شده است.

در این مدرسه کاملا سبز، همه موارد به صورت عملی انجام می گردد تا به دانش آموزان در کنار یادگیری دروس، پایداری دنیا هم آموزش داده گردد.

یکی از پروژه های این مدرسه، عدم دسترسی آسان به آب است تا برای مدتی دانش آموزان با نحوه زندگی برخی افراد، در برخی از نقاط دنیا که دسترسی کافی به آب ندارند آشنا شوند.

سرویس اتوبوس مدرسه نیز با استفاده از سامانه Bio Bus است (استفاده از گاز متان زیستی برای حرکت اتوبوس). این گاز با پردازش فاضلاب و فضولات غذایی فراوری می گردد. البته در زمان پالایش، بوی این ضایعات از بین رفته و گاز بدون بوی متعفن مواد اولیه است و از روغن پخت و پز در آن استفاده می گردد که از این طریق، میزان انتشار گاز دی اکسیدکربن را تا سه و نیم تن در ماه کاهش می دهد.

ماهانه نیز 900 کیلوگرم زباله جمع آوری شده و از ریختن در آب و سوزاندن آن جلوگیری می گردد.

20 درصد انرژی مصرفی در این مدرسه به وسیله انرژی خورشیدی فراهم می گردد.

کلاس ها و مواردی مانند تخته مدرسه از چوب بامبو تجزیه پذیر ساخته شده اند و سیستم فاضلاب مدرسه کمپوست می گردد.

در سال 2012، این مدرسه به عنوان سبزترین مدرسه دنیا از سوی شورای ساختمان ایالات متحده نامگذاری شد و دانش آموزان آن پیشگام نوآوری و آموزش های پایدار هستند.

  • مدرسه سبز نیوزلند

به دنبال موفقیت مدرسه سبز بالی که در حال حاضر بیش از 500 دانش آموز از 42 کشور دنیا و در سنین بین سه تا 18 سال دارد، مدرسه سبز نیوزلند در سال 2020 افتتاح خواهد شد.

موسسان این مدرسه قصد دارند تا با آموزش اصول زیست محیطی، هدف معناداری برای زندگی بچه ها فراهم نمایند.

مسئولان این مدرسه قصد دارند تا راه سبز را دنبال نمایند و بچه ها را ترغیب نموده تا با خلاقیت و اندیشیدن، احساس قدرت و توانمندی نمایند و به دیگران هم قدرت دهند تا تغییرات مثبتی در کره زمین ایجاد گردد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 10 مهر 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: mykonos.ir شناسه مطلب: 449

به "ویژگی های دو مدرسه سبز در اندونزی و نیوزلند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ویژگی های دو مدرسه سبز در اندونزی و نیوزلند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید