بازسازی منزل: سرانجام مراحل بازسازی بنای کلاه فرنگی رشت

به گزارش تور یونان ارزان، میراث آریا/ براساس آخرین خبرهای منتشر شده و گزارش های بدست رسیده، سرانجام مراحل بازسازی بنای کلاه فرنگی رشت صورت پذیرفت.

بازسازی منزل: سرانجام مراحل بازسازی بنای کلاه فرنگی رشت

جهت دریافت خدمات بازسازی منزل با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

ولی جهانی گفت: مراحل بازسازی و بهسازی بنای عمارت کلاه فرنگی شهر رشت که به منظور راه اندازی موزه تخصصی رشتی دوزی در دست اقدام بود، به اتمام رسید.

معاون میراث فرهنگی گیلان افزود: هنر فاخر رشتی دوزی از جمله رشته های ارزشمند صنایع دستی استان گیلان بوده و شهر رشت نیز در سال گذشته براساس برنامه ریزی های صورت گرفته از سوی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گیلان به عنوان شهر ملی رشتی دوزی ثبت و معرفی شده است.

او افزود: بر این اساس و با همکاری معاونت صنایع دستی استان گیلان، عملیات بازسازی بنای کلاه فرنگی شهر رشت که شامل مراحل بازسازی سقف، رنگ آمیزی بنا، بازسازی تعدادی از ستون ها، ساخت ویترین و خرید اشیای مورد احتیاج برای راه اندازی موزه تخصصی رشتی دوزی بود پس از اخذ مجوزهای لازم از سوی وزارتخانه، با اعتباری بالغ بر 3 میلیارد ریال به خاتمه رسید.

جهانی افزود: یکی از شیوه های مؤثر در حفاظت و نگهداری از بناهای تاریخی، تعریف کاربری براساس احتیاجهای نو بوده و تا کنون بیش از 220 اثر تاریخی دستگاه های دولتی و 30 اثر تاریخی دیگر از سوی معاونت میراث فرهنگی گیلان شناسایی شده که احتیاج است با تعامل با دستگاه های مالک این بناها، نسبت به تعریف کاربری نو به منظور حفاظت و نگهداری از بناهای ارزشمند تاریخی استان گیلان اقدام گردد.

منبع: همگردی
انتشار: 25 آذر 1400 بروزرسانی: 25 آذر 1400 گردآورنده: mykonos.ir شناسه مطلب: 1961

به "بازسازی منزل: سرانجام مراحل بازسازی بنای کلاه فرنگی رشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازسازی منزل: سرانجام مراحل بازسازی بنای کلاه فرنگی رشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید