پتنت تازه اپل از ارائه ی احتمالی تجربه MacOS برای آیپد خبر می دهد

به گزارش تور یونان ارزان، طبق نوترین اطلاعات منتشر شده، پتنت نو اپل حاکی از آن است که تبلت های آینده این شرکت و نسل بعدی سیستم عامل iPadOS می توانند با نصب شدن صفحه کلید تجربه ای شبیه به لپ تاپ و سیستم عامل macOS را در اختیار کاربران قرار دهند. باید خاطر نشان کنیم این پتنت نو که به وسیله وب سایت Patently Apple در فضای مجازی منتشر شده، حواشی زیادی را به همراه داشته است. غول فناوری آمریکایی به صورت پیوسته ایده های نوی را در خصوص محصولات مختلف به ثبت می رساند، اما تعداد کمی از این ایده های ثبت شده رنگ واقعیت به خود می گیرند.

پتنت تازه اپل از ارائه ی احتمالی تجربه MacOS برای آیپد خبر می دهد

پتنت تازه اپل شامل یک تبلت و یک صفحه کلید است که کاربران می توانند آن را در صورت لزوم به تبلت متصل نمایند و از سیستم عامل macOS بهره ببرند. در صورتی که صفحه کلید را از دیوایس جدا نمایند، مجدداً می توانند از آیپد خود با همان سبک و سیاق قبلی و سیستم عامل iPadOS استفاده نمایند. کیبورد این پتنت علاوه بر کلیدها شامل ترک پد نیز است و بعلاوه قلم Apple Pencil در تصاویر مربوط به این پتنت دیده می گردد.

گفته می گردد که این پتنت می تواند تصویری از ادغام سازی مک بوک و آیپدهای غول فناوری آمریکایی در آینده نزدیک باشد. همانطور که در ابتدای خبر به آن اشاره نمودیم، این تبلت از قلم Apple Pencil نیز پشیبانی می نماید که ظاهراً محل قرارگیری آن در شکاف میان کیبورد و تبلت خواهد بود. هنگامی که صفحه کلید به تبلت وصل می گردد، کاربران می توانند از مک تازه خود استفاده نمایند که از قلم نیز پشتیبانی خواهد نمود. اپل بارها و بارها اعلام نموده که فراوری مک لمسی محصولی نیست که به دنبالش است. بنابراین احتمال می رود که ادغام سازی مک بوک و آیپدهای این شرکت بتواند جایگزین خط فراوری کامپیوترهای اپل گردد.

مارک گورمن، روزنامه نگار معروف خبرگزاری بلومبرگ در تازهترین نسخه از خبرنامه هفتگی Power On به ایده ای تقریباً یکسان با پتنت تازه اپل اشاره نمود. وی معتقد است که نسل تازه آیپدها باید سه حالت را در خود داشته باشد: حالت لمسی، پشتیبانی از حالت بهینه شده قلم Apple Pencil و یک حالت پرو که با متصل کردن صفحه کلید یا صفحه نمایش خارجی به تبلت فعال می گردد. او بعلاوه اضافه کرد که اپل در حال کار روی بهینه سازی قابلیت مالتی تسکینگ سیستم عامل iPadOS 16 است.

هر از گاهی خبرهای مختلفی در خصوص پتنت های ثبت شده اپل در رسانه های خبری منتشر می گردد که بد نیست به بعضی از آن ها اشاره ای داشته باشیم. پتنتی که پیش تر از کوپرتینویی ها منتشر شد از یک کیبورد خبر می دهد که با توجه به مکانیزمی دارد می تواند آیپد را به مک تبدیل کند. این صفحه کلید ظاهراً چیزی فراتر از یک کیبورد معمولی است و اگر ایده آن به واقعیت تبدیل گردد، محصول جالبی را رقم خواهد زد. اختراع ثبت شده تازه اپل، یک سیستم پایه را با یک صفحه کلید الکترومکانیکی و یک رابط آویزان توصیف می نماید که می تواند به آیپد در حالت های مختلف از جمله حالت لپ تاپی متصل گردد.

در گزارش دیگری آمده که پتنت تازه اپل به یک مک بوک شیشه ای یا سرامیکی با کنترل های لمسی اشاره دارد. این پتنت حفره های نامرئی در بدنه اش دارد که به وسیله آن آیکون های نوتیفیکیشن می توانند با دکمه های تعاملی نمایش داده گردد. باید خاطر نشان کنیم که در این پتنت برای ترکیب حفره های کوچک به جای استفاده از دکمه های فیزیکی از استراتژی خاصی بهره برده شده است. در واقع ایده این پتنت اپل را این طور می توان اعلام کرد که زمانی که عناصر نمایشگر یا دکمه ها روشن نیستند آن ها به شکل نامرئی درمی آیند و قابل تماشا نیستند. باید خاطر نشان کرد که این پتنت علاوه بر این ها شامل یک منبع نور است که در داخل محفظه ای قرار گرفته و برای انتشار نور به شکل آرایه ای از حفره های کوچک پیکربندی شده است.

در نهایت بد نیست به پتنت کنترلرهای تازه این شرکت بزرگ فناوری اشاره کنیم که به دو طرف بدنه دیوایس متصل می شوند تا برترین تجربه گیمینگ را در اختیار کاربران قرار دهند. باید دید کدام یک از این ایده های خلاقانه به محصولات نهایی اپل تبدیل می شوند.

منبع: Macrumors

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 30 خرداد 1401 بروزرسانی: 30 خرداد 1401 گردآورنده: mykonos.ir شناسه مطلب: 2140

به "پتنت تازه اپل از ارائه ی احتمالی تجربه MacOS برای آیپد خبر می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پتنت تازه اپل از ارائه ی احتمالی تجربه MacOS برای آیپد خبر می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید