پیکاپ ریچ 6 به بازار می آید

به گزارش تور یونان ارزان، پیکاپ ریچ از همان سال های اولیه حضورش در ایران، تیراژ بسیار محدودی داشته و دارد و این مهم ترین انتقادی است که می توان به آن نسبت داد. اما برخلاف فراوری محدود ریچ سایپا نه تنها از آن خداحافظی نکرد بلکه می خواست تا نسخه فیس لیفت این پیکاپ را با نام ریچ پلاس در سال 1399 به فراوری برساند؛ بااین حال تا به امروز خبری از آن نداشتیم. پیکاپ ریچ 6 که چندی پیش تصاویرش در فضای مجازی منتشر شد، به تازگی وارد مجموعه سایپا شده و قرار است این گروه خودروسازی در آینده ای نزدیک، آن را به بازار کشور عرضه کند.

پیکاپ ریچ 6 به بازار می آید

گفته می گردد که در امسال فراوری پیکاپ ریچ 6 در یکی از شرکت های تابعه گروه خودروسازی سایپا آغاز می گردد و به عنوان خودروییی 2 دیفرانسیل نو به فروش می رسد. باتوجه به زیرساخت های موجود درمجموعه سایپا، احتمال آن زیاد است که نسل نو ریچ به خط فراوری زامیاد و یا پارس خودرو برود.

بیشتر بخوانید: نسل نو پیکاپ دانگ فنگ ریچ در ایران

با وجود اینکه کوشش زیادی شده است تا چهره پیکاپ ریچ 6 چهره ای غیرتکراری باشد، اما هنوز هم شباهت ظاهری اش (به خصوص در نمای جانبی و عقب) با نیسان D23 غیرقابل انکار است. البته در نمای داخلی خودرو، دانگ فنگ به خوبی توانسته است فضای کابین را تغییر دهد. متأسفانه نتیجه این کار چنگی به دل نمی زند؛ چراکه نسبت به کابین نیسان هم ساده تر است و هم کیفیت کمتری دارد. دانگ فنگ در کنار تجهیزات متداولی مثل دوربین 360 درجه و کروز کنترل، کابین پیکاپ ریچ 6 را به سیستم تهویه دوگانه اتومات مجهز نموده است که برای چنین کلاسی از خودروها آن هم در بازاری مثل بازار چین، آپشن متدوالی نیست.

این خودرو در نسخه بنزینی به پیشرانه 2.4 لیتری تنفس طبیعی مجهز است که 157 اسب بخار را با گشتاور 230 نیوتن متر فراوری می نماید. بعلاوه جعبه دنده 5 سرعته دستی وظیفه انتقال قدرت را به چرخ های جلو و عقب دانگ فنگ ریچ 6 دارد. در نسخه فول آپشن این پیکاپ چینی، جعبه دنده 6 سرعته اتوماتیک ZF آلمان وظیفه انتقال قدرت را برعهده دارد. به گزارش رسانه های چینی، این جعبه دنده در آنالیز های اجرا شده عملکرد خوبی را از خود به نمایش گذاشته است؛ اما همان طور که در بخش فوق اشاره شد، دانگ فنگ ریچ 6 با جعبه دنده دستی به بازار ایران می آید.

بیشتر بخوانید: فیدلیتی در تست رانندگی مشتریان بیشترین نمره را گرفت

کمپانی دانگ فنگ قیمت ریچ 6 را در نسخه های تک دیفرانسیل پایه و دو دیفرانسیل فول آپشن، میان محدوده 12 هزار و 300 دلار تا 20 هزار و 400 دلار اعلام نموده است. این پیکاپ چینی در بحث امکانات رفاهی و ایمنی به نمایشگر لمسی، دوربین 360 درجه، سنسور پارک عقب، تنظیم شرایط انتقال قدرت الکتریکی، قفل دیفرانسیل عقب هوشمند، کامپیوتر سفر، تریم داخلی چرم، سامانه کنترل پایداری، سیستم کنترل آغاز حرکت در سربالایی، تهویه الکتریکی (اتوماتیک سفارشی) ، کروز کنترل، کیسه هوای راننده و سرنشین، استارت دکمه ای و … مجهز است.

پیکاپ ریچ 6 در بازار خودروی ایران با خودروهایی همانند کاپرا 2، فوتون تونلند، آمیکو آسنا و یواز پیکاپ رقابت می نماید. شباهت های بسیار با نیسان پیکاپ و بهره مندی از مزیت دسترسی آسان به قطعات یدکی و خدمات فنی، برگ برنده پیکاپ ریچ در مقابل رقبایش محسوب می گردد.

***

شما می توانید اخبار روز خودرو را در بلاگ خبرنگاران بخوانید.

منبع: بلاگ دیوار
انتشار: 6 مرداد 1401 بروزرسانی: 6 مرداد 1401 گردآورنده: mykonos.ir شناسه مطلب: 2174

به "پیکاپ ریچ 6 به بازار می آید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیکاپ ریچ 6 به بازار می آید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید