چاوش اوغلو در ملاقات اشرف غنی: ترکیه در افغانستان می ماند

به گزارش تور یونان ارزان، وزیر خارجه ترکیه در ملاقات غنی، با ابراز تمایل ترکیه برای همکاری با افغانستان در توسعه و ادامه پشتیبانی از نیروهای افغان، تاکید نمود نیروهای این کشور تا زمانی که لازم باشد در افغانستان خواهند ماند.

چاوش اوغلو در ملاقات اشرف غنی: ترکیه در افغانستان می ماند

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرنگاران، اشرف غنی رییس جمهور افغانستان امروز با مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه در حاشیه پنجاه و پنجمین کنفرانس امنیتی مونیخ ملاقات و گفت وگو کرد.

گسترش مناسبات مالی و امنیتی، فرایند صلح و تعمیق روابط دو جانبه از جمله موضوعات مورد بحث در این ملاقات بود.

غنی در این ملاقات با قدردانی از همکاری و یاری های ترکیه با افغانستان در طول سال های گذشته تاکید نمود که افغانستان و ترکیه از روابط تاریخی، برادرانه و پایداری برخوردار هستند.

وی با تاکید بر فرصت های سرمایه گذاری در افغانستان، گفت: افغانستان به عنوان چهارراه مالی منطقه مایل به ایجاد روابط تجاری و ترانزیتی با ترکیه و همچنین کشورهای منطقه و آسیای میانه است.

ریس جمهور افغانستان با قدردانی از همکاری های نظامی ترکیه با افغانستان، تأکید کرد که کوشش های آنکارا برای تأمین امنیت در افغانستان می تواند نتایج مثمرثمری داشته باشد.

غنی تروریسم را تهدیدی مشترک برای کشورها و منطقه توصیف کرد و اضافه کرد: ترکیه در چارچوب مأموریت پشتیبانی (ناتو) نقش مهمی در مبارزه با تروریسم دارد.

وی از ترکیه خواست تا پشتیبانی بیشتری از نیروهای دفاعی و امنیتی افغانستان ارائه دهد.

همچنین در این ملاقات وزیر خارجه ترکیه با ابراز تمایل ترکیه برای همکاری با افغانستان در توسعه و ادامه پشتیبانی از نیروهای افغان، گفت که نیروهای این کشور تا زمانی که لازم باشد در افغانستان خواهند ماند.

وزیر خارجه ترکیه از فرایند صلح افغانستان حمایت کرد و اضافه کرد که ترکیه خوشبین است این فرایند منجر به انتها جنگ و خشونت در افغانستان گردد.

ر

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 11 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mykonos.ir شناسه مطلب: 902

به "چاوش اوغلو در ملاقات اشرف غنی: ترکیه در افغانستان می ماند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چاوش اوغلو در ملاقات اشرف غنی: ترکیه در افغانستان می ماند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید