چمران: 900 واگن در متروی تهران نیازمند نوسازی است

به گزارش تور یونان ارزان، مهدی چمران رییس شورای اسلامی شهر تهران در مورد کاهش تعداد قطار مترو در ساعات پرتردد، گفت: مترو پرترددترین وسیله نقلیه ناوگان حمل و نقل عمومی در کشور است که با کم و کاستی هایی روبرو است.

چمران: 900 واگن در متروی تهران نیازمند نوسازی است

به گزارش خانه ملت، رییس شورای اسلامی شهر تهران اضافه نمود: در حال حاضر مترو تهران نیازمند تعمیرات جدی است؛ حدود 900 واگن نیازمند نوسازی و حدود 400 واگن دیگر از رده خارج شده اند و با توجه به حجم مسافران نزدیک به هزار واگن هم کم داریم؛ برای کاهش زمان طولانی ورود قطار به ایستگاه های مترو نیازمند تعداد بیشتری از واگن هستیم که متاسفانه در این شرایط خرید واگن چندان هم ممکن نیست.

عدم تمایل سرمایه گذاری بخش خصوصی در ناوگان حمل و نقل عمومی

چمران با اشاره به عدم تمایل ورود بخش خصوصی به ناوگان حمل و نقل عمومی تاکید کرد: اگر مدت زمان نقل و انتقال مسافران مترو به 3 دقیقه برسد، بی شک شاهد کاهش ازدحام مترو در زمان های پرتردد خواهیم بود، عدم سودآوری حمل و نقل عمومی دلیلی بر نبود تمایل بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در این حوزه شده است.

وی در ادامه یادآور شد: در تمام جهان دولت از حمل و نقل عمومی حمایت می کند. در کشور ما بخشی از حمایت های حمل و نقل عمومی از طرف دولت و قسمتی از طرف شهرداری است که از اواخر دهه هشتاد و اوایل دهه 90 حدود 1600 میلیارد به مترو اختصاص داده شد که شورای شهر با در نظر گرفتن اعتباری نزدیک به 5 هزار میلیارد توانستند خطوط مترو را به این ترتیب راه اندازی کنند.

رییس شورای اسلامی شهر تهران شرح داد: مترو پاک ترین، سریع ترین و ارزان ترین وسیله حمل و نقل عمومی در کشور است که با هر بار حرکت تعداد بسیاری از مسافران را انتقال می دهد؛ سرمایه گذاری روی آن باعث کاهش آلودگی و در عین حال بهبود شرایط ترافیک مرکز و دیگر کلانشهر ها خواهد شد. کاهش هزینه های مصرف سوخت اگر در راستای خرید واگن برای مترو باشد حتما پر فایده خواهد بود.

چمران در ادامه اضافه نمود: حرکت یک واگن قطار مترو برابری می کند با حرکت 100 دستگاه اتومبیل در کشور که اگر هر ماشین یک لیتر بنزین بسوزاند حرکت هر واگن قطار مترو منجر به صرفه جویی در صد لیتر بنزین در کشور می شود. جدای از عدم آلودگی هوا، موضوع سوبسید بنزین مطرح می شود که اگر تمام هزینه ها جمع کنیم و صرف توسعه مترو کنیم بی شک شاهد حل مسائل متعددی از مترو خواهیم شد.

رییس شورای شهر تهران گفت: در دوره گذشته وزیر اسبق نفت این قول را در شورای شهر دادند هر میزان ساخت مترو منجر به کاهش مصرف سوخت در کشور شود؛ به همان میزان برای ساخت مترو هزینه می شود که متاسفانه تا به امروز این وعده وزیر عملیاتی نشده است.

منبع: فرارو
انتشار: 8 بهمن 1400 بروزرسانی: 8 بهمن 1400 گردآورنده: mykonos.ir شناسه مطلب: 2009

به "چمران: 900 واگن در متروی تهران نیازمند نوسازی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چمران: 900 واگن در متروی تهران نیازمند نوسازی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید