چگونه از شلوغی و ایستادن در صف جاذبه ها فرار کنیم؟

به گزارش تور یونان ارزان، چگونه از شلوغی و ایستادن در صف جاذبه ها فرار کنیم؟

در این مقاله از وب سایت مجله گردشگری خبرنگاران درباره شلوغی و ایستادن در صف جاذبه ها ،سخن خواهیم گفت.

چگونه از شلوغی و ایستادن در صف جاذبه ها فرار کنیم؟

بلیط هواپیما در طاهاگشت

هیچ چیز به اندازه ایستادن در صف های طولانی و گیر افتادن در شلوغی، ذوق گردشگران را در سفر کور نمی کند! پس راه نجات از این موضوع چیست؟

احتمالاً دلیل این که این همه راه را تا اروپا آمده اید این است که از جاهای معروفی مثلبرج ایفلدر فرانسه، کلیسای وستمینستر در انگلیس یا کولوسئوم در رم دیدن کنید؛ اما معمولاً مردم این نکته را فراموش می نمایند که همزمان با آن ها، میلیون ها جهانگرد دیگر نیز به همین خاطر به این کشورها سفر می نمایند. وقتی می گردد با استفاده از چند ترفند، از وقتتان در سفر نهایت استفاده را ببرید، چرا آن را در شلوغی ها و ایستادن در صف های طولانی تلف می کنید؟ راهکارهایی که در ادامه به شما پیشنهاد می دهیم، در همه کتاب های راهنمای سفر نوشته شده اند؛ پس این کار، راز خاصی ندارد؛ فقط باید روی کسب اطلاعات کافی و برنامه ریزی بیشتر کار کنید.

شلوغی و ایستادن در صف جاذبه ها

زمان بندی درستی داشته باشید

در خیلی از شهرها، امکان بازدید از برخی مقاصد گردشگری در روزهای خاص وجود ندارد. در فصل های گردشگری بیشتر از هر زمانی این موضوع مهم است؛ زیرا وقتی بیشتر جاها در یک روز به خصوص تعطیل باشند، مردم به سمت مکان های باقی مانده معروف هجوم می برند. برای مثال، بیشتر موزه ها در پاریس، سه شنبه ها تعطیل هستند. بنابراین، کاخ ورسای که از معدود موزه های باز این شهر است، به شدت شلوغ می گردد. به علاوه، اول وقت از مکان های دیدنی بازدید کنید که هنوز زیاد شلوغ نشده اند یا بعد از فروخته شدن بیشتر بلیت ها و اتمام کار همه، تازه گشت و گذارتان را آغاز کنید. همچنین، برخی از جاها یک یا دو روز هفته تا دیر وقت باز هستند که موقعیتی استثنایی برای فرصت طلبان است! زیرا بیشتر گردشگرانی که از صبح بیرون بوده اند، شب ها خسته و مانده در هتل هایشان در حال استراحت هستند.

میانبر ها را بلد باشید

حتی در شلوغ ترین مکان ها نیز معمولاً یک راه در رو وجود دارد. مثلاً می توانید یک راه فرعی پیدا کنید که صف های کوتاه تری دارند یا به دنبال تورهای هدایت بگردید که هنوز جای خالی برای رزرو دارند. ورودی مقاصد گردشگری، تنها مکان برای تهیه بلیت نیستند؛ می توانید از جاهای خلوت تری هم بلیت بخرید. در خصوص راه های فرعی، می توانیم موزه لوورفرانسه را مثال بزنیم. برای خلاص شدن از دست گشت امنیتی موزه، راهی ندارید؛ اما به جای ایستادن در صف دیوانه نماینده در ورودی اصلی، می توانید به ورودی زیرزمین بروید که خیلی خلوت تر است. یک راه دیگری هم وجود دارد که البته کمی برایتان خرج برمی دارد، اما کاملاً ارزشش را دارد. رزرو جا در تورهای راهنما، معمولاً از یک ماه جلوتر امکان پذیر است. اگر هم این کار برایتان مقدور نبود، معمولاً حداقل چند جای خالی در این تورها باقی می ماند که با پیوستن به آن ها می توانید از ایستادن در صف خلاص شوید.

از قبل رزرو کنید

یکی از راه های کم دردسر برای فرار از شلوغی، زودتر جا رزرو کردن برای خودتان در یک ساعت به خصوص است. امروزه بیشتر موزه ها با گوشی موبایل قابل رزرو هستند و حتی بعد از خرید بلیت به صورت آنلاین، احتیاجی نیست آن را پرینت کنید. کافی است تا در وقت رزرو شده به آنجا بروید و با چهره ای پیروزمندانه از کنار صف رد شوید و بدون معطلی، به بازدیدتان برسید!

کارت گردشگری و بلیط ترکیبی تهیه کنید

برای بیشتر مکان های دیدنی، می توانید کارت گردشگری تهیه کنید که تا مدت زمان به خصوصی (معمولاً 24 ساعت) اعتبار دارند. با استفاده از این کارت ها، هزینه ورودی بیشتر جاذبه های گردشگری، برایتان رایگان یا بسیار کم درمی آید. همچنین بیشتر کارت های گردشگری، استفاده رایگان از وسایل نقلیه عمومی، دفترچه راهنما و نقشه شهر را نیز شامل می شوند. حتی اگر هزینه پایین آن نسبت به خدماتی که دریافت می کنید را در نظر نگیریم، همین که شما را از صف های طولانی نجات می دهند و برایتان وقت بیشتری می خرند، دلیل خوبی برای دریافت این کارت ها است. علاوه بر آن، کارت های گردشگری برای شما این امکان را به وجود می آورند تا به صورت رایگان از مکان هایی که شهرت جهانی ندارند نیز بازدید کنید؛ کاری که اگر مجانی نبود، شاید آن را انجام نمی دادید. گزینه بعدی، یعنی بلیط های ترکیبی، به این شکل هستند که ورودی یک جای معروف را با یک یا دو مکان کم اهمیت تر، ترکیب می نمایند. شاید نسبت به گزینه اول، کمی برایتان گران تر دربیاید، اما اگر امکان خرید کارت گردشگری را نداشتید، بلیط های ترکیبی نیز انتخاب خوبی برای فرار از شلوغی ها به حساب می آیند. در هر صورت، اگر یکی از این کارت ها را در دست دارید، خجالت نکشید و به جلوی صف بروید تا از آنجا شما را بیشتر هدایت نمایند.

لمینت دندان کامپوزیت دندان ایمپلنت

منبع: تاپ تراول
انتشار: 29 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mykonos.ir شناسه مطلب: 1054

به "چگونه از شلوغی و ایستادن در صف جاذبه ها فرار کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه از شلوغی و ایستادن در صف جاذبه ها فرار کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید