چگونه زیبا به نظر برسیم؟ ، 15 راه رسیدن به زیبایی بدون آرایش

به گزارش تور یونان ارزان، رژیم غذایی ، سبک زندگی و فرایند مراقبت از پوست اگر نامتناسب تغییر نمایند، تاثیر آن به شکل اجتناب ناپذیر روی سلامتی و ظاهر نمایان می گردد. در این مطلب راهکارهایی به شما ارائه می دهیم که با به کارگیری آنها بدون داشتن آرایش هم زیبا می مانید.

چگونه زیبا به نظر برسیم؟ ، 15 راه رسیدن به زیبایی بدون آرایش

به گزارش خبرنگاران به نقل از هاوکن یو، آیا می توان بدون آرایش زیبا به نظر رسید؟ آرایش کردن روش جالبی برای نشان دادن هرچه بیشتر زیبایی هاست، اما لازم نیست مثل یک عصا به آن تکیه کنید و برای تعریف زیبایی تان به آن وابسته باشید. خب، آیا می گردد به مدت چند روز عادت آرایش کردن هر روز صبحتان را کنار بگذارید و باز هم به شکل فوق العاده ای جذاب به نظر برسید؟ جواب این سوال یک بله بدون چون وچراست. ما راهکارهایی را در اینجا به شما ارائه می دهیم که اجازه می دهند در حین این که آرایشی ندارید باز هم زیبا باشید.

صادقانه بگوییم، همه چیز از درون شما و این که چگونه از خودتان مراقبت می کنید نشأت می گیرد. بله! شما باید از ابعاد ضروری رژیم غذایی تان، عادت ها، سبک زندگی و فرایند مراقبت از پوستتان مطلع باشید. حتی اگر یکی از این عناصر از نظم دربیایند، تاثیر آن به شکل اجتناب ناپذیری روی سلامتی و ظاهر کلی شما نمایان می گردد. بیایید نگاهی به نکات زیر بیندازیم.

1- خوراکی هایی در وعده های غذایی خود داشته باشید که پوست را شفاف می نماید

هیچ چیز درست تر از این عبارت نیست که شما همان چیزی هستید که می خورید. یک رژیم مغذی روشی بدون خطا برای دست یافتن به یک پوست سالم است. مطمئن شوید که میوه ها و سبزیجات را به مصرف روزانه تان افزوده اید. وجود غذاهای سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 مانند دانۀ کتان و گردو، و غذاهای سرشار از ویتامین مانند پرتقال، سیب زمینی شیرین و کدو در رژیم غذایی تان ضروری است. همچنین غذاهایی که میزان بالای پروتئین را دارند، از جمله تخم مرغ، مرغ، لوبیا قرمز، عدس، نخودفرنگی و پنیر خامه ای را در رژیم روزانه تان بگنجانید. یک رژیم غذایی سالم که تمام آنچه را بدن شما به آن احتیاج دارد از درون برای آن تامین می نماید، به تنهایی برای سلامت و درخشندگی شما کافی است.

  • جهانی پنیرها | راهنمای خرید پنیر

  • یک وجب روغن سالم | همه روغن های فانتزی را بشناسید

2- هرچه می توانید آب بنوشید

هرچقدر هم بر اهمیت آب تاکید گردد باز هم کم است. هر سیستم و عملکردی در بدن به وجود آب وابسته است. هر کجا که می روید یک بطری آب همراه خود ببرید و در طول روز آب بدنتان را حفظ کنید. خوردن حداقل 8 لیوان آب در روز یا بیشتر سموم را از بدنتان دفع می نماید و از این رو پوستتان شاداب به نظر می رسد. همچنین مانع ایجاد چین و چروک در پوستتان می گردد.

بهترین راه برای مصرف آب این است که یک بطری را با خیار، لیمو، کدو سبز، برگ های نعنا و سبزیجات رنگ روشن دیگر پر کنید و آب سم زدایتان را دائماً بنوشید. انجام این کار مواد مغذی و همچنین آب رسانی به بدن را برای شما به ارمغان می آورد که به بدنتان در استفاده و نگهداری آب به صورت موثرتر یاری می نماید.

  • نوشیدنی های سالم برای داشتن بدنی سالم

3- در آرامش بخوابید

یک خواب شبانۀ خوب با ظاهر و احساس شما رابطۀ مستقیم دارد. خواب خوب ضروری است، زیرا بدنتان در طول خواب خودش را بازسازی می نماید. درست همان طور که ضروری است گوشی تان را شارژ کنید، بدنتان هم لازم دارد خودش را شارژ کند. در غیر این صورت نتیجه ای جز آسیب و ناکارآمدی وجود نخواهد داشت. 6-8 ساعت خواب با کیفیت برای داشتن حس بیدار شدن و عالی به نظر رسیدن، ضروری است. با انجام این کار شما چهره ای درخشان خواهید داشت، دایره های تیرۀ کمتری زیر چشمانتان وجود خواهد داشت و فرایند پیری شما کند می گردد. هنگام خواب، پوست کلاژن های جدید فراوری می نماید. نگذارید هیچ چیز در جهان مزاحم شما و خواب زیبایتان گردد.

4- برای داشتن پوست سالم ورزش کنید

فعالیت های فیزیکی هم برای سلامتی فیزیکی و هم برای سلامتی روانتان بسیار ضروری هستند. کاری انجام دهید، هرچه می خواهد باشد، می تواند رفتن به باشگاه باشد، یا دویدن، یا انجام یوگا یا رفتن به استخر شنا. از نظر علمی ثابت شده است که ورزش کردن برای پوستتان خوب است و حال روحی تان را تقویت می نماید. حداقل 3 ساعت فعالیت بدنی در طول هفته باعث بهبود در شرایط سلامتی تان می گردد. این کار گردش خون را تقویت می نماید، به زدودن سموم از بدن یاری می نماید. میزان اکسیژنی را که به پوست می رسد افزایش می دهد، به افزایش اندورفین که هورمون کاهش استرس است یاری می نماید و کل بدن، از جمله پوستتان را آرام می نماید. با این حال اگر در فضای باز ورزش می کنید؛ استفاده از کرم ضد آفتاب را از قلم نیاندازید.

  • چه کنیم زود نمیریم | 5 ورزشی که از مرگ زودهنگام جلوگیری می نمایند

  • 8 فایده تناسب اندام که از آن بی خبرید

  • 11نسخه از 11 کشور برای تناسب اندام

5- یک روال مراقبت از پوست ثابت داشته باشید

شما باید نوع پوستتان را بدانید و یک روال مراقبت از پوست را بیابید. روال CTM که عبارت است از پاک سازی، سفت کردن و مرطوب نگه داشتن برای مراقبت از پوست الزامی است. نوع محصولاتی که برای CTM به کار می برید به نوع پوستتان بستگی دارد. از یک روال ثابت صبحگاهی و شبانه پیروی کنید و ما تضمین می کنیم که شاهد بهبود چشمگیری در ظاهر پوستتان خواهید بود. ضمناً تحت هیچ شرایطی بدون پاک سازی پوست به رختخواب نروید. در این صورت کوهی از مسائل و مسائل برای پوستتان را فرا می خوانید. از کرم دست و لوسیون بدن برای دست ها و پاهایتان بهره ببرید.

6- خودتان را ملزم به استفاده از کرم ضد آفتاب کنید

استفاده از کرم ضد آفتاب اختیاری نیست. اشعه های UVA، UVB و UVC خورشید علت اصلی پیری زودهنگام پوست هستند. اگر این گام ساده را بردارید، در آینده از خودتان سپاسگزار خواهید بود. این کار در پیشگیری از لکه های تیره و جمع شدن رنگدانه ها در پوست جلوگیری می نماید. SPF مخفف فاکتور محافظت پوست است و میزان محافظت کرم ضد آفتاب از پوست را مشخص می نماید. متخصصان پوست توصیه می نمایند که قبل از بیرون رفتن از کرم های ضد آفتاب با حداقل SPF 30 بهره ببرید.

7- استرس را شکست دهید

در جهانی مدرن امروزی همۀ ما برنامه های دیوانه نماینده ای داریم و استرس به طور طبیعی به سراغمان می آید. با این حال استرس کنترل نشده می تواند به مسائلی همچون سردرد و فشارخون منجر گردد. همچنین می تواند منجر به ایجاد آکنه، ریزش مو و سفید شدن مو گردد. اینها تنها تعداد کمی از پیامدهای استرس شدید هستند. بنابراین اگرچه نمی توانید به طور کامل از قبض های پرداختی، کار، زندگی و تمام استرس های ناشی از آن اجتناب کنید اما باید راهی برای مدیریت آن پیدا کنید. مدیتیشن کنید، یک فنجان چای داغ بنوشید، به موسیقی گوش کنید یا اوقاتی را به انجام هر کاری که عاشقش هستید اختصاص دهید.

8- صورتتان را ماساژ دهید

این یک راز خودساخته است که متخصصان پوست به آن اهمیت ویژه می دهند. یک ماساژ خوب روزانه روی صورت می تواند خطوط ریز روی پوست را کاهش دهد، پوست را سفت کند و باعث گردد که پوست درخشان به نظر برسد. به علاوه باعث می گردد احساس رهایی از استرس و جوان شدن دوباره داشته باشید. چینی ها این تکنیک را با هدف قرار دادن نقاط فشار خاص روی صورت انجام می دهند. شما می توانید از لوسیون یا روغن نارگیل بهره ببرید، بنابراین در حین ماساژ دادن پوستتان را هم مرطوب نموده اید.

9- ساقه مویتان را تقویت کنید

موی نرم و درخشان نشان دهندۀ سلامت مو است. فراهم کردن مراقبت مناسب از موها با استفاده از مواد مغذی برای موها الزامی است. شما می توانید این کار را با چرب کردن موهایتان با استفاده از روغن نارگیل، روغن زیتون یا روغن بادام، حداقل یک بار در هفته، انجام دهید. درمان های آبگرم مو هم ضروری است زیرا چرب کردن به تنهایی مواد مورد احتیاج کافی برای مو را فراهم نمی نماید. از محصولات مویی بهره ببرید که در آنها سولفات و ترکیبات شیمیایی مضر نباشد. از استفاده از حرارت روی موهایتان خودداری کنید و سعی کنید تا جایی که می توانید از ابزارهای مدل دادن به مو که به آن آسیب می رساند دوری کنید و موهایتان را در حالت طبیعی شان بگذارید. در عوض سرم های تقویتی یا نرم نماینده های با کیفیت بخرید که سرشار از روغن آرگان هستند. با این کار، درخشندگی به صورت کاملا طبیعی به سراغ موهای شما می آید.

10- لباس های مناسب بپوشید

آنچه می پوشید بر این که چگونه خود را نمایش می دهید تاثیر می گذارد. مطمئن شوید تمام لباس هایی که انتخاب می کنید کاملا متناسب با شما هستند. کمد لباس هایتان را با لباس هایی پر کنید که شما را کامل می نمایند و در تنتان زیبا به نظر می رسند. پوشیدن لباس هایی که خیلی تنگ یا خیلی گشاد هستند راحت نیست و می توانند جثۀ شما را بزرگ تر نشان دهند. موقع خرید جنسی را بخرید که برازندۀ شما باشد و در عین حال احساس راحتی به شما بدهد.

  • اصول مد تغییر کرد | 10 باور اشتباه خانم ها در لباس پوشیدن

  • چه لباسی بپوشیم؟ | 20 نکته درباره لباس محل کار

  • خانم های لاغر چگونه لباس بپوشند؟

  • اصول سِت کردن کفش و لباس برای آقایان

  • چه کفشی بپوشیم | نکاتی درباره سِت کردن بوت و نیم بوت

11- چای سبز بنوشید

این که چای سبز در بین علاقه مندان به سلامتی آن قدر پرطرفدار است علتی دارد. می توان گفت چای سبز سالم ترین نوشیدنی موجود است که سرشار از مواد مغذّی و آنتی اکسیدان است. این موادها به طور باور نکردنی برای بدن مفیدند. این نوشیدنی حاوی کاتچین است شکلی از آنتی اکسیدان هاست و از آسیب رسیدن به سلول های بدن جلوگیری می نماید. چای سبز گردش خون را تقویت نموده و کلسترول و فشارخون را پایین می آورد و همچنین سلامت پوست را تقویت می نماید. مادۀ EGCC که در این چای دیده شده نیز با کاهش جذب چربی به کاهش وزن یاری می نماید. نوشیدن این چای را برای خودتان تبدیل به یک عادت کنید.

12- مراقب لبخندتان باشید

دندان های سفید شما به مراقبت احتیاج دارند و بهداشت دهان شما چیزهای زیادی در خصوص شما می گوید. به طور منظم هر 6 ماه یک بار به دندان پزشک مراجعه کنید و روال منظمی را برای مراقبت از دندان هایتان دنبال کنید، مثلا حداقل دوبار در روز با خمیردندان فلورایدی با کیفیت مسواک بزنید. هر روز نخ دندان بکشید. از دهان شویه بهره ببرید و سلامت و زیبایی لبخندتان را حفظ کنید. مسواک مناسب را انتخاب کنید و دندان هایتان را با روش درست مسواک کنید به شکل دورانی در دایره های فرضی کوچک بالا و پایین بروید. یک لبخند زیبا مزیت های زیادی را به شما ارزانی می دارد و اعتماد به نفستان را نیز تا سطح جدید و قابل توجهی بالا می برد.

13- با جوش های مزاحم درست برخورد کنید

شیوع این جوش ها کاملا طبیعی است و هر کسی کم وبیش این شرایط را تجربه می نماید. با این حال احتیاجی نیست اذیت شوید. بدترین چیزی که می توانید در خصوص این دوست جدیدتان انجام دهید این است که بخواهید با ترکاندن از شر آن راحت شوید. تحت هیچ شرایطی به جوش هایتان دست نزنید و سعی نکنید آنها را فشار دهید. با این کار فقط شرایط را بدتر می کنید. در عوض به دنبال روشی باشید که این جوش مزاحم را درمان کند و بگذارید بدون ایجاد هیچ زخمی از بین بفرایند. می توانید کمی روغن درخت چای روی جوشتان بمالید و صبر کنید تا خشک گردد. همچنین می توانید از رتینول یا بنزوئیل پراکسید برای خلاص شدن از شر آنها بهره ببرید. از ژل شست وشوی صورت با درصد اسید سالیسیلیک بهره ببرید و با این کار می توانید تا حد زیادی از شیوع جوش ها جلوگیری کنید.

14- از ماسک های صورت دست ساز خودتان بهره ببرید

آرامش بخش به نظر می رسد، درست است؟ درست کردن این ماسک ها در خانه و با استفاده از موادی که در آشپزخانه تان دارید، فوق راحت به نظر می رسد. یک روال ماسک هفتگی می تواند به پوست شما در دریافت مراقبت و توجه اضافه یاری کند و آن را پرانرژی و جوان نگه دارد. بر اساس نوع پوستتان ماسکش را آماده کنید که مناسب احتیاجهای شما باشد، آن را روی صورتتان بگذارید و استراحت کنید! می توانید از موادی مانند عسل، آلوئه ورا، آرد نخود، ماست، بلغور جوی دو سر و میوه ها بهره ببرید، زیرا این مواد گزینه های رایج و پرطرفداری برای ماسک های خانگی هستند.

15- در فعالیت هایی شرکت کنید که شما را شاد می نمایند

در کنار تمام عوامل بیرونی این نکته بسیار مهم است که خودتان را ذاتاً شاد نگه دارید. استرس و یکنواختی زندگی روزمره بعضا باعث اضطراب و ناراحتی ما می گردد. مطمئن شوید زمانی را به خودتان اختصاص داده اید تا در فعالیت هایی شرکت کنید که برایتان شادی را به همراه دارند، این فعالیت ها می توانند شامل نقاشی کشیدن، دوچرخه سواری، گوش کردن به موسیقی یا آشپزی باشند. حتی اگر تنها چیزی که شما را شاد می نماید قهوۀ صبحگاهتان است برای آن قهوه زندگی کنید و آن را به یک چیز شگفت انگیز تبدیل کنید. اوقاتی را بیرون از خانه برای خودتان بگذرانید و روی بخش های بی نظیر و جادویی زندگی تان متمرکز شوید.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 29 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mykonos.ir شناسه مطلب: 731

به "چگونه زیبا به نظر برسیم؟ ، 15 راه رسیدن به زیبایی بدون آرایش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه زیبا به نظر برسیم؟ ، 15 راه رسیدن به زیبایی بدون آرایش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید