کاوش باستان شناسی در منطقه قزل قلعه فراهان

به گزارش تور یونان ارزان، مصطفی مرزبان، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی اظهار کرد: در سال 1399 اعتباری بالغ بر هشت هزار میلیون ریال به بازسازی ابنیه تاریخی استان مرکزی اختصاص یافت.

کاوش باستان شناسی در منطقه قزل قلعه فراهان

وی اضافه کرد: در سال گذشته حدود 20 بنا و مجموعه تاریخی در شهرستان های اراک، تفرش، خمین، خنداب، دلیجان، ساوه، فراهان و محلات بازسازی اضطراری شدند و در سایر شهرستان ها اعتبار تخصیصی، به مطالبات پیمانکاران اختصاص یافت.

مرزبان اظهار داشت: حدود هزار میلیون ریال به پژوهش و اکتشافات باستان شناسی اختصاص داده شد که از این محل، ثبت آثار تاریخی، معنوی و طبیعی استان انجام گرفت.

وی با بیان این که در سال گذشته مجوز کاوش قزل قلعه فراهان نیز اخذ شد که عملیات اجرایی آن در فصل مناسب آغاز می شود، اضافه کرد: اعتبار نگهداری و تجهیز موزه های استان در سال گذشته بالغ بر هزار میلیون ریال بوده است که برای خرید و تامین تجهیزات موزه های پنج شهرستان اراک، تفرش، خمین، ساوه و فراهان اختصاص یافت.

ایسنا نوشت، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی اضافه کرد: بازسازی اشیای تاریخی موزه چهار فصل اراک شامل حدود 40 شیء فلزی بوده است که با اعتباری بالغ بر 300 میلیون ریال در دست انجام است و تا به امروز حدود 30 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

منبع: گردشبان
انتشار: 17 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1400 گردآورنده: mykonos.ir شناسه مطلب: 1663

به "کاوش باستان شناسی در منطقه قزل قلعه فراهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاوش باستان شناسی در منطقه قزل قلعه فراهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید