کشف حیرت انگیز دانشمندان: زمین برای نیم میلیارد سال، آب نداشت!

به گزارش مجله میکونوس، مطالعه نو دانشمندان نشان می دهد که زمین از همان ابتدای شکل گیری با آب پوشیده نشده بود. آن ها می گویند آب شیرین نیم میلیارد سال دیرتر ازآنچه تصور می شد روی زمین ظاهر شده است.

کشف حیرت انگیز دانشمندان: زمین برای نیم میلیارد سال، آب نداشت!

تینا مزدکی: مطالعه تازه دانشمندان نشان داده است که آب شیرین حدود چهار میلیارد سال پیش روی زمین ظاهر شده است. آن ها بامطالعه بلورهای باستانی توانستند منشأ چرخه هیدرولوژیکی را مشخص نمایند، این چرخه فرآیند پیوسته ای است که به وسیله آن، آب در اطراف زمین حرکت می نماید و برای حفظ زیست بوم ها و پشتیبانی از حیات در سیاره ما لازم است.

دانشمندان بامطالعه بلورهای ریز موجود در زیرکون معدنی، نشانه های ایزوتوپی سبکی از اکسیژن را پیدا کردند که قدمت آن به چهار میلیارد سال پیش بازمی گردد. چنین ایزوتوپ های سبکی از اکسیژن معمولاً به خاطر آب گرم و شیرینی تشکیل می شوند که تا چندین کیلومتر به زیر سطح زمین نفوذ می نماید و ترکیب شیمیایی سنگ ها را تغییر می دهد.

یافته های تازه، باور رایج دانشمندان را مبنی بر اینکه زمین میلیاردها سال پیش کاملاً با آب پوشیده شده بود، به چالش کشیده است. به نظر می رسید که بمباران زمین با سیارک ها و دنباله دارهای بزرگ در حدود 4.5 میلیارد سال پیش، آب را به سطح سیاره منتقل نموده باشد و حدود 500 میلیون سال طول کشید تا نخستین گونه های حیات روی زمین پدیدار شوند.

اما اگر یافته اخیر مبنی بر قدمت 4 میلیارد ساله آب روی زمین تأیید گردد، بدان معنی است که حیات خیلی سریع تر از آنچه تصور می کردیم، تقریبا همزمان با پیدایش آب روی زمین، پدیدار شده است.

منبع: thenews

54323

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 23 خرداد 1403 بروزرسانی: 23 خرداد 1403 گردآورنده: mykonos.ir شناسه مطلب: 2381

به "کشف حیرت انگیز دانشمندان: زمین برای نیم میلیارد سال، آب نداشت!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف حیرت انگیز دانشمندان: زمین برای نیم میلیارد سال، آب نداشت!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید