کلایو جیمز نویسنده و شاعر استرالیایی درگذشت

به گزارش تور یونان ارزان، کلایو جیمز مجری، شاعر و منتقد تلویزیون استرالیایی بعد از مدت ها مبارزه با بیماری در 80 سالگی از جهان رفت.

کلایو جیمز نویسنده و شاعر استرالیایی درگذشت

به گزارش خبرنگاران به نقل از گاردین، نماینده این شاعر تایید کرد که جیمز در خانه اش در کمبریج درگذشت و مراسمی در کالج پمبروک کمبریج برای او برگزار گردید.

سازمان یونایتد ایجنتس گفت: کلایو تقریبا 10 سال پس از این درگذشت که برای نخستین بار تعیین شد بیماری مرگباری دارد. با این حال او یک ماه پیش برای آخرین بار قلمش را زمین گذاشت. وقتی بیماری های این نویسنده بیشتر شدند، او با صبر و قدرت تحمل کرد و تا لحظه آخر می دانست که تجربه های خوبی در این جهان داشته است.

دان پیترسون ویراستار شعر جیمز در خانه نشر پیکادور گفت: با وجود اینکه این خبر به هیچ وجه غیرمنتظره نبود، هنوز هم شنیدن آن بسیار شوکه کننده است چون با وجود اینکه او در سال های آخر نحیف تر شده بود، نیروی زندگی اش به نظر غیرقابل نابود شدن می رسید. او تا سرانجام عمرش انسانی گرم، مهربان و شوخ طبع بود و بسیار دلمان برایش تنگ خواهد شد.

جیمز که سال 1939 با نام ویویون جیمز در سیدنی به جهان آمد، در دانشگاه سیدنی مشغول تحصیل شد و بعد در شروع دهه شصت میلادی به لندن نقل مکان کرد. او بعدها به کالج پمبروک در کمبریج رفت و رییس جامعه درام کمبریج شد.

او کار نقد ادبی خود را برای مجله های ادبی شروع کرد و بعد در سال 1972 تبدیل به منتقد تلویزیونی شد. در عین حال آوازه او به عنوان یک شاعر رشد کرد و کتاب های هجوی درباره سیاست و جو ادبی لندن به چاپ رساند.

بعدها او تبدیل به نویسنده کتاب خاطرات شد و مجموعه ای از اتوبیوگرافی ها را منتشر کرد که در آنها به جزییات دوران کودکی اش در استرالیا و نقل مکان کردنش به انگلستان پرداخته شده بود. نویسندگی او باعث شد خودش در برنامه هایی از جمله کلایو جیمز در تلویزیون محصول شبکه آی تی وی جلوی دوربین هم برود.

بعد از چند دهه نویسندگی و مجری گری او سال 2010 متوجه شد سرطان دارد که منجر به درمانی طولانی مدت شد. وی در ستون هایی که از آن زمان به بعد می نوشت بسیار به مسئله مرگ خودش می پرداخت و برای گاردین هم ستون گزارش های مرگ من را می نوشت که به این می پرداخت که نزدیک شدن به سرانجام زندگی چه حسی دارد.

جیمز بهار و تابستان 2019 را صرف نوشتن و ویراستاری یک اتوبیوگرافی به نام آتش لذت کرد که یک ماه پیش تمام شد و سال 2020 منتشر خواهد شد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 25 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mykonos.ir شناسه مطلب: 723

به "کلایو جیمز نویسنده و شاعر استرالیایی درگذشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کلایو جیمز نویسنده و شاعر استرالیایی درگذشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید