همنت به عنوان کتاب سال 2020 کتابفروشی معتبر واتراستونز انتخاب شد

به گزارش تور یونان ارزان، به گزارش خبرنگاران به نقل از گاردین، داستان جدید مگی اُفارل درباره زندگی کوتاه پسر ویلیام شکسپیر تحت عنوان همنت به دلیل امید بخشیدن در تاریک ترین دوره از زندگی و دیدگاه آینده نگرانه درباره این سال آشفته به عنوان کتاب سال کتابفروشی زنجیره ای واتراستونز انتخاب شد.

همنت به عنوان کتاب سال 2020 کتابفروشی معتبر واتراستونز انتخاب شد

همنت که امسال برنده جایزه ادبیات داستانی زنان بریتانیا نیز شد هشتمین کتاب اُفارل است و داستان اَگنس، پسر یازده ساله ویلیام شکسپیر شروع می گردد که دچار طاعون شده و در بستر بیماری است.

بیشتر مخاطبان کتابفروشی به این کتاب رأی دادند تا همنت بالاتر از زمان هیجان انگیز نوشته نائوسی دُلان، خاطرات یک ناتورالیست جوان نوشته دارا مک آنالتی، و یک دو سه چهار، بیوگرافی گروه بیتلز نوشته کریگ براون قرار بگیرد.

کتابفروشی معتبر واتراستونز در سال 1982 افتتاح شد و تا به امروز 283 شعبه در بریتانیا و کشورهای همجوار افتتاح نموده است. واتراستونز مکانی محبوب برای برگزاری مراسم جشن امضای نویسندگان است و نویسندگانی چون جی. کی. رولینگ، مارگارت آتوود، و مگی اُفارل جشن آثار خود را در این کتابفروشی برگزار نموده اند.

همنت در امسال مورد استقبال زیاد خوانندگان نهاده شد، برنده جایزه ادبیات داستانی زنان بریتانیا شد، در میان نامزدهای جایزه بوکر و جایزه کتاب گاردین نهاده شد، و در میان آثار داستانی برتر سال 2020 به انتخاب تایمز هم حضور داشت.

اُفارل می گوید پیش از همنت سه کتاب دیگر نوشت تا همنت را ننویسد. علاقه اش به هملت در دوره نوجوانی شکل گرفت. خودش درباره نگارش کتاب گفته است: در مدرسه معلم انگلیسی به اسم آقای هندرسون داشتم. اگر او نبود و بدون درس هایی که در نوجوانی از ادبیات به من آموخت قطعا هیچ کتابی به خصوص همنت را نمی نوشتم.

اُفارل پس از شنیدن این خبر گفت: افتخار بزرگی برای من است به خصوص وقتی متوجه شدم که نامزدهای جایزه توسط مهم ترین و جدی ترین خوانندگان یعنی کتابفروشان انتخاب شده است. بدون تخصص و کارشناسی کتابفروشان قفسه های کتابخانه من هم آثار خوبی نداشتند. سال 2020 سالی عجیب و پر از چالش بود و چه زمانی بهتر از امسال برای گوش سپردن به روایت های دیگران و غرق شدن در یک کتاب؟

بی کاروالو، مسئول بخش خرید داستان کتابفروشی واتراستونز معتقد است همنت در سالی که پر از آثار درخشان بود خوب درخشیده است و قطعاً به اثری کلاسیک تبدیل خواهد شد: بی شک تا کریسمس فروش بیشتری هم خواهد داشت و این عنوان هم به افزایش فروشش یاری خواهد نمود. همنت دیدگاهی جدید از نمایشنامه نویسی مهم به ما می دهد و فرازهای شگفت انگیز و نشیب های وحشتناک والد بودن را به خواننده نشان می دهد و اهمیت روحیه انسانی را به خوبی تصویر می نماید. اثری قدرتمند که می تواند سلایق مختلف را راضی نگه دارد. شاهکاری از یک نویسنده که در اوج حرفه خود واقع شده است.

ص

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 2 بهمن 1399 بروزرسانی: 2 بهمن 1399 گردآورنده: mykonos.ir شناسه مطلب: 1455

به "همنت به عنوان کتاب سال 2020 کتابفروشی معتبر واتراستونز انتخاب شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همنت به عنوان کتاب سال 2020 کتابفروشی معتبر واتراستونز انتخاب شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید