گزارش اتحادیه جهانی کشتی از روز نخست مسابقات قهرمانی آسیا

به گزارش تور یونان ارزان، به گزارش خبرنگاران، نخستین روز از رقابتهای کشتی فرنگی قهرمانی آسیا در حالی به میزبانی دهلی نو هندوستان به انتها رسید که شاگردان محمد بنا پیروز به کسب دو مدال طلا، یک نقره و یک برنز در پنج وزن نخست شدند. روز گذشته پویا ناصرپور و امین میرزازاده در اوزان 55 و 130 کیلوگرم به مدال طلا دست یافتند و پژمان پشتام و میثم دلخانی نیز به ترتیب در اوزان 77 و 63 کیلوگرم صاحب مدال نقره و برنز شدند.

گزارش اتحادیه جهانی کشتی از روز نخست مسابقات قهرمانی آسیا

از سفر با تور سریلانکا به یکی از زیباترین کشورهای آسیایی سفر کنید و از شهرهای زیبای کلمبو و بنتوتا دیدن کنید.

به همین دلیل اتحادیه دنیای کشتی با انتشار گزارش کامل از اتفاقات مختلف به آنالیز این مسابقات پرداخت که متن آن به توضیح زیر است:

المرات تاسمرادوف دارنده مدال برنز المپیک تا چه حد سرسخت است؟ او تنها دوهفته پس از شکستگی دنده اش، توانست پنجمین مدال طلای آسیای خود را بدست آورد.

تاسمرادوف پس از گوش اقتصادی دادن جین سئوب سونگ از کره جنوبی در فینال وزن 63 کیلوگرم آسیا در روز نخست کشتی فرنگی قهرمانی آسیا در دهلی نو گفت: هنوز در حال درمان هستم. من می خواستم حریفم را ضربه کنم چرا که کار نباید به مبارزه در حالت خاک کشیده می شد.

در سایر دیدارهای فینال نیز کومار سونیل از هند اولین مدال طلا را نصیب کشور میزبان کرد و دو قهرمان جوانان دنیا نیز دو مدال طلا از سه فینال دیگر را برای ایران تصاحب کردند.

تاسمرادوف که در سال 2018 نیز قهرمان آسیا شده بود، نتوانست در فینال حریف را ضربه کند اما پیروزی با امتیاز 9-0 در یک دقیقه و 33 ثانیه که همراه با یک فن 4 امتیازی بود، صاحب هشتمین مدال آسیایی اش شد.

تاسمرادوف که در مسابقات دنیای نورسلطان با کسب عنوان پنجم وزن 60 کیلوگرم صاحب سهمیه المپیک شد، در آسیایی به وزن 63 کیلوگرم که وزن طبیعی اش است و در این وزن احساس راحتی می نماید، برگشت.

نایب قهرمان 2018 دنیا می گوید دریافت مدال در مسابقات نورسلطان ضروری نبود و به آنچه که هدفش بود رسید. تاسمرادوف در این باره می گوید: برنامه من در مسابقات دنیای تنها کسب سهمیه المپیک برای توکیو بود. هدفم مدال نبود چرا که من کشتی گیر جوانی نیستم. بنابراین فقط دنبال کسب سهمیه بودم که به آن رسیدم.

او در خصوص احساسش از کسب پنجمین طلای آسیا در دهلی نو، جایی که در سال 2003 با پیروزی در ثانیه های سرانجامی مقابل عبدالمحمد پاپی از ایران به اولین طلایش رسید، گفت: هیچ احساسی ندارم. تمام فکر من فقط روی المپیک توکیو است.

اما در فینال وزن 87 کیلوگرم، سونیل دارنده مدال نقره 2019 آسیا از هند با استفاده از قدرت و استقامت خوب بدنی توانست آزات سالیدینوف از قرقیزستان را 5 بر صفر شکست دهد.

او با این مدال توانست هند را پس از 27 سال صاحب مدال طلای کشتی فرنگی آسیا کند؛ موضوعی که خود این کشتی گیر از آن خبر نداشت. سونیل در این باره گفت: خبری از این رکورد نداشتم. هند 27 سال مدال طلای کشتی فرنگی نداشته است. قبل از مسابقه فینال از این موضوع اطلاع پیدا کردم که به من انگیزه بسیاری داد.

در فینال وزن 55 کیلوگرم، پویا ناصرپور قهرمان 2018 جوانان دنیا برابر جاسوربک اورتیکبوئف از ازبکستان به پیروزی با امتیاز عالی 8-0 رسید؛ این پیروزی درست چند ساعت پس از مسابقه ای بود که از فرط فشار مسابقه و خستگی از حال رفته بود.

دکتر تیم گفت: از حال رفتن ناصر پور بخاطر افت قند خون او بوده است؛ در مسابقه ای که 7 بر یک از هالاکورکی هندی عقب بود اما به پیروزی رسید. اما با بازیابی الکترولیتهای بدنش به وسیله مصرف نوشیدنی های ورزشی و خوردن ناهار و استراحت، ناصرپور به موقع برای فینال ریکاوری شد.

ناصر پور در فینال در هر دو تایم دو بار خاک کرد و بار دوم با دو بارانداز کشتی را پس از 4 دقیقه و 16 ثانیه تمام کرد.

ناصر پور پس از قهرمانی گفت: در فینال بدنم شرایط خیلی خوبی داشت. شش ماه به سختی تمرین نموده بودم و از این مدال طلا خوشحالم.

امین میرزازاده قهرمان 2018 جوانان دنیا از ایران برای پنجمین سال متوالی مدال طلای 130 کیلوگرم را در دستان ایران نگه داشت. او در فینال سنگین وزن مقابل کیم مین سئوک از کره جنوبی به رجحان قاطع 9-0 رسید و کشتی را در دو دقیقه و دو ثانیه به سرانجام رساند.

اما در یک اتفاق غیر عادی، در وزن 87 کیلوگرم تنها یک مدال برنز توزیع شد. بهروز راهنمایی از ایران که در نیمه نهایی با مصدومیت شدید پا روبرو شد، در مسابقه بعدی هم نتوانست رقابت کند و دو کشتی گیر دیگر در جدول شانس مجدد نیز بدلیل مصدومیت کنار رفته بودند تا در این وزن تنها یک مدال برنز توزیع گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 2 اسفند 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: mykonos.ir شناسه مطلب: 828

به "گزارش اتحادیه جهانی کشتی از روز نخست مسابقات قهرمانی آسیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گزارش اتحادیه جهانی کشتی از روز نخست مسابقات قهرمانی آسیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید