طراحی سایت: یکی از اهداف سایت موزه نمایش آثار برای افرادی است که تا به امروز به موزه نرفته اند

به گزارش تور یونان ارزان، ایسنا/ براساس آخرین اخبار بدست رسیده، یکی از اهداف سایت موزه نمایش آثار برای افرادی است که تا به امروز به موزه نرفته اند.

طراحی سایت: یکی از اهداف سایت موزه نمایش آثار برای افرادی است که تا به امروز به موزه نرفته اند

جهت دریافت مشاوره خدمات طراحی سایت از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا توسعه وبسایت های حرفه ای را با بهترین قیمت از نماشو بخواهید.

دکتر صاحب محمدیان منصور، مشاور و طراح پروژه سایت موزه میدان مرکزی شهر همدان درباره آثاری که قرار است در سایت موزه به نمایش گذاشته گردد، اظهار کرد: یکی از اهداف این سایت موزه این است که آگاهی مردم در خصوص آثاری که در سایت های تاریخی پیدا می گردد، قدری ارتقا یابد. آثار کاوش شده همواره از نوع اشیایی مانند طلا، خنجر، ریتون، خمره و سکه نیست و گاهی آثار یافت شده در یک سایت تاریخی با اینکه طلا نیستند اما ارزش زیادی از منظر علمی دارند و اثبات نماینده ارزش های والا برای جهانیان است.

وی با اشاره به اینکه این آثار می توانند مواردی را ثابت نمایند که باعث فخر و مباهات یک تمدن است، اضافه کرد: به عنوان مثال تدفین یک جنین سه ماهه در یک کوزه از میدان مرکزی همدان پیدا شد که نشان می دهد 2200 سال قبل نیاکان ما برای انسان تا به حدی ارزش و کرامت قائل بودند که حتی جنین سه ماه را نیز تدفین میکردند.

وی با بیان اینکه تدفینی موسوم به تدفین دوگانه یا عاشقانه نیز در میدان امام (ره) پیدا شد، مطرح نمود: تا به امروز دو نمونه از این تدفین، یکی در کوچه جراحان و یکی در میدان مرکزی پیدا شده که شامل تدفین یک زن و یک مرد در یک تابوت است.

محمدیان منصور ادامه داد: در اینگونه تدفین ها تابوت دو نفره طراحی میشد و ابتدا یکی از زوجین را تدفین و بعد از فوت زوج دیگر، آن را داخل همان تابوت دفن میکردند که این موضوع نشان از عشق، وفاداری، علاقه، عدم تعدد زوجین و ارزش زن در 2200 سال پیش است.

طراح پروژه سایت موزه میدان مرکزی شهر همدان ادامه داد: اینها یافته های کم ارزشی نیست و آنچه تمدن غرب امروز به آن می بالد را ما 2200 سال پیش داشته ایم. این موارد مهم باید برای مردم گفته گردد تا با ارزش ها و اعتقادات نیاکان خود آشنا شوند.

وی یکی از اهداف سایت موزه را نمایش آثار برای افرادی که تا به امروز به موزه نرفته و تصورشان از اشیای موزه ای تنها گنج است، دانست و یادآور شد: این افراد آثار تاریخی را به نام گنج می شناسند.

وی با تأکید بر اینکه افراد عادی باید بدانند آثار تاریخی همواره از نوع گنج، طلا و سکه نیست بلکه استخوان ها نیز یک یافته باارزش است، بیان نمود: نمایش این آثار در سایت موزه میدان یعنی بستری ایجاد شده که افراد سوال نمایند و ما به آنها پاسخ دهیم.

محمدیان منصور در ادامه اعلام نمود: هنوز آثاری در موزه چیده نشده و مجوز انتقال آثار از طرف میراث امضا نشده است، پس از چیدمان آثار، موزه افتتاح رسمی خواهد شد و آثار درخوری به معرض نمایش عموم در می آید.

وی درباره وجود یا عدم وجود راهنمایان گردشگری در سایت موزه نیز اظهار کرد: طرح موزه از ابتدا بدون وجود راهنما و با استفاده از تجهیزات مدرن ارائه شد که اجرای این برنامه منوط به چیده شدن آثار است و با افتتاح رسمی عملی می گردد.

محمدیان منصور در رابطه با طرح سایت موزه هم توضیح داد: طرح سایت موزه میدان ساده است، چرا که براساس مبانی نظری سازمان میراث فرهنگی طراحی این موزه باید بگونه ای باشد که زیبایی شناسی ساختمان غلبه بر آثار داخل موزه نداشته باشد و به عبارتی آثار باید به چشم بازدیدنماینده بیاید نه ساختمان و بعلاوه بعد زیبایی شناسی موزه نباید جداره های ثبتی میدان امام را تحت تأثیر قرار دهد.

به گفته مشاور و طراح پروژه سایت موزه میدان مرکزی شهر همدان، طرح باید در خدمت ارائه بهتر آثار داخل موزه باشد و از طرفی میدان امام همدان شأن تاریخی دارد بنابراین نباید طراحی موزه بر جداره های میدان غلبه داشته باشد به همین دلیل طرح در دل زمین دفن شده است.

وی با اشاره به اینکه برای کاوش تپه های تاریخی، حفاظت و نگهداری از آثار کاوش شده اعتبار بسیار زیاری ضروری است، گفت: امکان طراحی و اجرای موزه زیرزمینی در این قسمت از شهر همدان به دلیل اعتبار و ایجاد اختلال در زندگی مردم وجود نداشت و سازمان میراث فرهنگی نیز اجازه دخل و تصرف گسترده در این قسمت از شهر را نمیداد.

منبع: همگردی
انتشار: 19 خرداد 1401 بروزرسانی: 19 خرداد 1401 گردآورنده: mykonos.ir شناسه مطلب: 2129

به "طراحی سایت: یکی از اهداف سایت موزه نمایش آثار برای افرادی است که تا به امروز به موزه نرفته اند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طراحی سایت: یکی از اهداف سایت موزه نمایش آثار برای افرادی است که تا به امروز به موزه نرفته اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید