12 روش کاربردی برای تبدیل MOV به MP4؛ آسان ترین راهکارها

به گزارش تور یونان ارزان، آیا قصد تبدیل MOV به MP4 را روی دستگاه خود دارید؟ در این مقاله قصد داریم به طور مفصل درباره تمامی راهکار های تبدیل MOV به MP4 صحبت کنیم. این راهکار ها شامل آسان ترین روش هایی است که شما می توانید تبدیل MOV به MP4 را انجام دهید.

12 روش کاربردی برای تبدیل MOV به MP4؛ آسان ترین راهکارها

فهرست محتوا

فرمت MOV در برابر MP4؛ تفاوت های کلیدی

فایل MOV چیست؟

فایل MP4 چیست؟

تبدیل MOV به MP4 آنلاین

1. وب سایت Cloudconvert

2. وب سایت Online-convert

3. وب سایت Convert Files

چند نکته هنگام تبدیل فایل MOV به MP4 به صورت آنلاین

تبدیل MOV به MP4 با کامپیوتر

1. نرم افزار Adobe Media Encoder

2. نرم افزار VLC Media Player

3. نرم افزار QuickTime Player Pro

4. نرم افزار Adobe Premier Pro

5. نرم افزار Wondershare UniConverter

چند نکته برای استفاده از نرم افزارهای آفلاین تبدیل mov به mp4 در کامپیوتر

تبدیل MOV به MP4 با گوشی موبایل

1. نرم افزار Video Transcoder

2. نرم افزار VidSoftLab

3. نرم افزار Video Compressor - Video to MP3 Converter

4. نرم افزار Media Converter

چند نکته برای استفاده از نرم افزارهای تبدیل MOV به MP4 در گوشی موبایل

فرمت MOV در برابر MP4؛ تفاوت های کلیدی

شاید بسیاری از کاربرها این سوال را بپرسند که چه تفاوتی بین دو فرمت مذکور وجود دارد. برای پاسخ به این سوال ابتدا باید هر یک از پسوندها را تعریف کنیم.

فایل MOV چیست؟

فایل های MOV یک نوع فرمت ویدیویی محسوب می گردد که در ابتدا به وسیله برنامه شرکت اپل به نام QuickTime ابداع شد. با این اوصاف، در حال حاضر این نرم افزار به وسیله بسیاری از دستگاه ها پشتیبانی می گردد. به همین علت می توان فایل های MOV را روی دستگاه های ویندوزی و اندرویدی هم استفاده کرد.

فایل MP4 چیست؟

فایل های MP4 در اوایل سال 2000 میلادی به وسیله گروه MPEG روی کار آمد. به همین علت، این نوع فرمت تحت عنوان MPEG-4 شناخته می گردد. فرمت MP4 در حال حاضر یکی از روش های استاندارد برای فشرده سازی ویدیوها محسوب می گردد. فایل MP4 به شدت شبیه به فایل MOV است؛ تنها با این تفاوت که فایل های ویدیویی MP4، اجزای دیگری نظیر فایل زیرنویس را هم در داخل خود دارا هستند. از طرفی دیگر، فایل های MP4 معمولا مقدار کمتری نسبت به فایل های MOV دارند.

در ادامه قصد داریم روش های تبدیل فایل MOV به MP4 را به صورت آنلاین شرح داده و سپس چند نرم افزار را برای این کار روی کامپیوتر و گوشی موبایل (اندروید و آیفون) معرفی کنیم.

تبدیل MOV به MP4 آنلاین

به منظور تبدیل MOV به MP4 سایت های متعددی در فضای مجازی وجود دارد. در این مطلب به سراغ معرفی چند وب سایت مشهور در این زمینه می رویم.

1. وب سایت Cloudconvert

سایت Cloudconvert تنها برای تبدیل فیلم mov به mp4 کاربرد نداشته و بسیاری از فایل ها را می توان به راحتی به فایل ها با پسوند تازه تبدیل کرد. با این حال، برای کار با این وب سایت تنها کافی است وارد صفحه اصلی سایت شده و سپس فایل موجود روی سیستم خود را روی سایت به روش درگ اند دراپ قرار دهید. بدیهی است که مدت زمان انتظار برای خاتمه فرایند کاملا به حجم فایل و سرعت اینترنت شما بستگی دارد.

2. وب سایت Online-convert

یکی دیگر از برترین وب سایت های رایگان برای تبدیل MOV به MP4، سایت Online-convert محسوب می گردد. طریقه کار با این وب سایت شبیه به سایت قبلی است. با این حال، گزینه های بیشتری برای بهینه سازی فرایند تبدیل ویدیو اعم از تنظیم بیت ریت ویدیو، حجم فایل و حتی رزولوشن تصویر در این وب سایت وجود دارد.

3. وب سایت Convert Files

از جمله دیگر سایت های رایگان تبدیل فایل با پسوندهای مورد نظر، سایت Convert Files تلقی می گردد. پس از ورود به صفحه این سایت، با کلیک روی دکمه Browse فایل مورد نظر خود را از روی دستگاهتان پیدا و سپس انتخاب کنید. در بخش Input Format باید فرمت فایل اولیه خود را یعنی MOV انتخاب کنید. بعلاوه در بخش Output Format باید فایل با پسوند مورد انتظار خود را یعنی mp4 را انتخاب کنید. گزینه دیگری هم در صفحه تبدیل فرمت فایل ویدیویی وجود دارد که با تیک زدن آن، سایت Convertfiles یک لینک قابل دانلود را به ایمیل دلخواهتان ارسال می نماید.

چند نکته هنگام تبدیل فایل MOV به MP4 به صورت آنلاین

هر سه وب سایتی که در این مقاله آنها را معرفی نموده ایم خدماتشان رایگان بوده و می توان به آسانی از این وب سایت ها استفاده کرد. یکی از مهم ترین معایب روش های آنلاین، زمان بر بودن فرایند به شمار می رود. به همین علت اگر از یک سرویس اینترنتی فوق العاده سریع برخوردار نیستید، پیشنهاد می کنیم به سراغ این روش نروید. با تمام این تفاسیر، از میان سه وب سایت مورد نظر، سایت Convert Files گزینه بهتری محسوب می گردد؛ چرا که گزینه های کاربردی و متعددی به منظور تنظیم کیفیت فایل MP4 در این سایت دیده می گردد.

تبدیل MOV به MP4 با کامپیوتر

اگر در پی نرم افزار تبدیل mov به mp4 برای کامپیوتر هستید، در ادامه قصد داریم برترین و کاربردی ترین نرم افزارهای تبدیل mov به mp4 را معرفی کنیم.

1. نرم افزار Adobe Media Encoder

یکی از برترین برنامه های کامپیوتر برای تبدیل mov به mp4 نرم افزار Adobe Media Encoder به شمار می رود. اگر تعداد فایل های شما برای تبدیل فرمت زیاد است، می توان این برنامه را پیشنهاد کرد؛ چرا که قابلیت تبدیل گروهی به وسیله نرم افزار مربوطه پشتیبانی می گردد. برای شروع فرایند تبدیل تنها کافی است مراحل زیر را انجام دهید:

1. پس از دانلود و نصب برنامه، روی علامت مثبت در بخش بالای صفحه محیط نرم افزار کلیک کنید. سپس فایل یا فایل های ویدیویی خود را انتخاب کنید.

2. در مرحله بعد گزینه H.264 را باید انتخاب کنید. سپس پوشه ای که قصد دارید فایل mp4 در آنجا ذخیره گردد را انتخاب کنید. در نهایت روی دکمه Play را کلیک نموده تا فرایند تبدیل شروع گردد.

2. نرم افزار VLC Media Player

برنامه VLC Media Player یک نرم افزار برای تماشای محتواهای ویدیویی محسوب می گردد اما جالب است بدانید که می توان از نرم افزار VLC Media Player به منظور تبدیل فایل های MOV به فایل های MP4 هم استفاده کرد. برای انجام این کار باید مراحل زیر را انجام دهید:

1. پس از نصب و اجرای برنامه VLC Media Player، به منوی Media رفته و سپس روی گزینه Convert / Stream کلیک کنید.

2. در این مرحله باید ویدیوی مد نظرتان را انتخاب و به برنامه اضافه کنید.

3. روی دکمه Save as File کلیک نموده تا فرایند تبدیل ویدیو شروع گردد.

3. نرم افزار QuickTime Player Pro

برای استفاده از قابلیت تبدیل فایل MOV به MP4 نرم افزار QuickTime حتما باید این نکته را به خاطر بسپارید که انجام فرایند تبدیل تنها در نسخه Pro نرم افزار قابل انجام است. به منظور شروع فرایند تبدیل باید اقدامات زیر را انجام دهید:

1. پس از دانلود و نصب برنامه، تنها کافی است فایل خود را وارد محیط نرم افزار کنید.

2. به وسیله منوی Export as گزینه خروجی مورد نظر خود را انتخاب کنید. منتظر باقی بمانید تا فرایند تبدیل با موفقیت به اتمام برسد.

4. نرم افزار Adobe Premier Pro

برنامه Adobe Premier Pro یکی از حرفه ای ترین نرم افزارهای آفلاین تبدیل فایل های MOV به MP4 به شمار می رود. عمده استفاده این نرم افزار، ساخت و تدوین فایل های ویدیویی است. با این اوصاف، می توان از این برنامه به منظور تبدیل فایل MOV به MP4 هم استفاده کرد. برای انجام این کار باید مراحل زیر را انجام دهید:

1. پس از ورود به محیط نرم افزار، یک سکانس ویدیویی را با کلیک روی New Project ایجاد کنید.

2. در صفحه تازه به چیزی دست نزنید و صرفا دکمه Ok را در بخش پایین انتخاب کنید.

3. ویدیوی مربوطه را به بخش مورد نظر در تصویر شکل زیر به وسیله درگ اند دراپ وارد کنید. در مرحله بعد، مجدد با استفاده از درگ اند دراپ، ویدیو را از داخل محیط نرم افزار به سمت راست وارد کنید.

4. دکمه های Ctrl + M را روی کیبورد فشار دهید تا وارد پنجره تازهی تحت عنوان Export Settings شوید. در این بخش شما می توانید خروجی مد نظرتان را مشخص کنید. فرمت باید H.264 باشد. سپس با کلیک روی Output Name، شما می توانید آدرس محل ذخیره فایل را انتخاب کنید.

5. اگر می خواهید بالاترین کیفیت را تجربه کنید، به بخش Preset دست نزده و تنها روی گزینه Export در بخش پایین کلیک کنید. در غیر این صورت، از سربرگ Video می توانید Target Bitrate [Mbps] را روی یک عدد پایین تر قرار دهید. اگر کم حجم ترین حالت ممکن را احتیاج دارید، بهتر است عدد 1 را برای این بخش و عدد 3 را برای Maximum Bitrate [Mbps] انتخاب کنید.

6. در نهایت روی Export کلیک کنید تا فرایند تبدیل شروع گردد. به خاطر داشته باشید بسته به حجم فایل و قدرت سخت افزار، مدت زمان فرایند از چند ثانیه تا چند دقیقه و حتی چند ساعت ممکن است متغیر باشد.

5. نرم افزار Wondershare UniConverter

برنامه Wondershare UniConverter مختص به کامپیوتر بوده و بیشتر برای کاربرانی مناسب است که در پی دانلود نرم افزار تبدیل mov به mp4 برای کامپیوتر با حجم کم هستند. تبدیل فرمت های ویدیویی به یکدیگر، تنها یکی از مشخصات فنی مهم در این نرم افزار تلقی می گردد. از این نرم افزار می توان برای تدوین فیلم و ویدیوها هم بهره برداری کرد. با استفاده از این نرم افزار می توان فاکتورهای مختلفی مثل نرخ فریم، بیت ریت، انکودر و به ویژه رزولوشن تصویر را مشخص کرد.

چند نکته برای استفاده از نرم افزارهای آفلاین تبدیل mov به mp4 در کامپیوتر

از بین تمام نرم افزارهای معرفی شده برای کامپیوتر، بیشترین قدرت مانور برای تنظیم کیفیت فایل نهایی را می توان از نرم افزار ادوبی پریمیر انتظار داشت. با این حال، حداقل سیستم پیشنهادی برای نصب ادوبی پریمیر مقداری بالاست و شاید نتوان این برنامه را روی هر سیستم کامپیوتر یا لپتاپ نصب کرد. در هر صورت اگر در پی برنامه ای ساده تر و کم حجم تر هستید، نرم افزار VLC می تواند گزینه بسیار خوبی برای کار با کامپیوتر محسوب گردد.

تبدیل MOV به MP4 با گوشی موبایل

در صورت داشتن گوشی موبایل، شما می تواند فرایند تبدیل را به واسطه چند نرم افزار به آسانی انجام دهید. در ادامه قصد داریم چند نرم افزار رایگان و کاربردی را معرفی کنیم.

1. نرم افزار Video Transcoder

این برنامه یکی از ساده ترین نرم افزارهای موبایل محسوب می گردد که به وسیله آن می توان فایل های ویدیویی با فرمت های مختلف را به یکدیگر تبدیل کرد. کار با این نرم افزار به شدت ساده بوده و تنها کاری که شما باید انجام دهید، ابتدا انتخاب ویدیوی خود به وسیله ضربه زدن روی Select video و سپس تنظیم مشخصات فنی ویدیو است. این برنامه رایگان بوده و می توان آن را برای گوشی های اندروید دانلود کرد.

2. نرم افزار VidSoftLab

این نرم افزار یکی از مشهورترین برنامه های تبدیل فرمت ویدیویی محسوب می گردد. از این نرم افزار برای تدوین ویدیو هم می توان بهره برداری کرد. به طور کلی، برای استفاده از قابلیت تبدیل فرمت باید روی Video Converter موجود در صفحه اصلی برنامه ضربه بزنید. با تنظیم کردن اسامی فرمت های مورد نظرتان می توان خیلی راحت فرایند را شروع کرد.

برای دسترسی به بیشتر قابلیت های نرم افزار می توان از نسخه رایگان برنامه مورد نظر بهره برداری کرد. با این اوصاف، با خرید نسخه پرمیوم نرم افزار، امکان تبدیل ویدیو با کیفیت 4K به رزولوشن های کمتر نظیر 1080 پیکسل هم وجود خواهد داشت. این برنامه برای گوشی و تبلت های اندرویدی توسعه پیدا نموده است.

3. نرم افزار Video Compressor - Video to MP3 Converter

این برنامه در واقع با هدف فشرده سازی و کم حجم کردن فایل های ویدیویی توسعه پیدا نموده است اما می توان از نرم افزار مذکور برای تبدیل فایل MOV به MP4 هم استفاده کرد. در واقع علاوه بر قابلیت تبدیل فرمت ویدیویی به نوع MP4 می توان نرخ فریم، حجم ویدیو و بعلاوه زمان شروع/خاتمه ویدیوی مذکور را هم مشخص کرد. این برنامه نیز رایگان بوده اما تنها برای سیستم عامل اندروید برای دانلود موجود است.

4. نرم افزار Media Converter

اگر در پی تبدیل فرمت mov به mp4 در ایفون هستید، راحت ترین راهکار بهره برداری از برنامه Media Converter به منظور تبدیل ویدیو به mp4 است. برای این کار باید اقدامات زیر را انجام دهید:

قدم اول) برنامه Media Converter را اجرا نموده و به سربرگ Files بروید.

قدم دوم) روی دکمه + در گوشه سمت راست و بالا ضربه بزنید.

قدم سوم) گزینه Phone Album را انتخاب کنید.

قدم چهارم) ویدیویی که مد نظرتان است را برای تبدیل ویدیو انتخاب نموده و سپس روی Done ضربه بزنید.

قدم پنجم) روی فایل وارد شده تازه در فهرست ضربه زده و سپس Convert را انتخاب کنید.

قدم ششم) برای گزینه Output Format، مورد mp4 را انتخاب کنید. سپس روی Start Conversion > Start ضربه بزنید.

قدم هفتم) ویدیوی تبدیل شده آیفون شما حالا در فهرست Files با پسوند .mp4 دیده می گردد.

در سرانجام شما می توانید با ضربه زدن روی ویدیوی MP4 نسبت به ذخیره یا به اشتراک گذاری فایل اقدام کنید.

چند نکته برای استفاده از نرم افزارهای تبدیل MOV به MP4 در گوشی موبایل

نرم افزارهای بسیار زیاد و متنوعی در سطح اینترنت برای تبدیل فرمت فایل های مذکور دیده می گردد. با این حال، در این مقاله کوشش شده ساده ترین برنامه ها معرفی شوند. با این حال، اگر صاحب گوشی موبایل آیفون هستید، تنها گزینه مختص به گوشی آیفون، مورد شماره چهار است. اگر دارای یک گوشی میان رده رو به بالا نیستید، توصیه می کنیم از سایر روش ها مثل استفاده از سایت های مبدل آنلاین بهره ببرید.

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 10 آبان 1402 بروزرسانی: 10 آبان 1402 گردآورنده: mykonos.ir شناسه مطلب: 2367

به "12 روش کاربردی برای تبدیل MOV به MP4؛ آسان ترین راهکارها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "12 روش کاربردی برای تبدیل MOV به MP4؛ آسان ترین راهکارها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید