1300 دانشجوی پرستاری در مازندران تحصیل می نمایند

به گزارش تور یونان ارزان، به گزارش خبرنگاران، بابعلی آزادیان شامگاه دوشنبه در مراسم تقدیر از پرستاران نمونه استان با بیان اینکه 5 هزارو 400 کادر پرستاری در اورژانس بیمارستانی و شبکه های بهداشت در سطح استان فعالیت می نمایند، گفت: 1300 دانشجو در مقاطع و رشته های مختلف پرستاری در دانشگاه علوم پزشکی مازندران تحصیل می نمایند.

1300 دانشجوی پرستاری در مازندران تحصیل می نمایند

وی به فعالیت هوم کر در استان اشاره نمود و اضافه کرد: 20 هوم کر در استان مازندران استان مجوز اخذ کردند و در مراکز مراقبت بیماران را در منزل انجام می دهند.

آزادیان ادامه داد: برای مراقبت از بسیاری از بیماران مجبوریم تخت های بیمارستانی را اشغال کنیم که با افزایش این مراکز خدمات مشاوره ای و درمانی در خارج از بیمارستان ها انجام می گردد

حامد روحانی زاده، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران نیز در مراسم تجلیل از پرستاران نمونه با بیان اینکه حدود 5 هزار پرستار در بیمارستان ها، اورژانس و مراکز درمانی فعالیت می نمایند، گفت: پرستار از اهمیت ویژه ای برخوردار است و پرستاران و پزشکان دو بال اصلی هر سیستم درمانی هستند.

وی با تاکید بر اینکه پرستاری از مهارت عمومی باید به علوم تخصصی ارتقا داده گردد، اضافه کرد: پرستاران در کنار مدارک دانشگاهی باید ارتقای آموزشی را داشته باشند زیرا بیماران ما انتظار دارند که خدمات پرستاری مطلبوب را دریافت نمایند.

دکتر روحانی زاده با بیان اینکه اشتباه در ارائه خدمات می تواند صدمات زیادی را وارد کند، ادامه داد: اشتباهات پزشکی و پرستاری بسیار اندک است ولی با ارتقای خدمات و آموزش های لازم امیدواریم شاهد کاهش این حوادث باشیم.

وی با بیان اینکه پرستاران خدمات ارزشمندی را ارائه می دهند، اضافه کرد: پرستاران می توانند با ارتقای سطح علمی، صندلی خود را ارتقا دهند تا خدمات با کیفیت بیشتری ارائه گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 6 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mykonos.ir شناسه مطلب: 212

به "1300 دانشجوی پرستاری در مازندران تحصیل می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "1300 دانشجوی پرستاری در مازندران تحصیل می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید