5 دلیل برای نخریدن مودم TF-i60 ایرانسل1- پنل مدیریتی ضعیف

به گزارش تور یونان ارزان، جدیدترین مودم ایرانسل، TF-i60 هم قابلیت FDD و هم قابلیت TDD دارد و از وای فای پشتیبانی می کند. آیا این ها دلیلی برای خرید چشم بسته این مودم با قیمت 360 هزار تومان است؟

5 دلیل برای نخریدن مودم TF-i60 ایرانسل1- پنل مدیریتی ضعیف

ایرانسل طی مراسمی در تیرماه مودم جدید چند منظوره خود به نام TF-i60 را معرفی کرد. ما روی سایت شبکه چی در چندین مطلب به بررسی ویژگی های این مودم و معینات سخت افزاری آن، تست سرعت در نمایشگاه الکامپ و اطلاع رسانی درباره اش پرداختیم.

بیشتر بخوانید: چرا قیمت مودم ایرانسل TF-i60 به طور وحشتناکی گران شده است + 4 پیشنهاد به خریداران این مودم

مهم ترین ویژگی مودم جدید ایرانسل این است که هم از فناوری FDD و شبکه موبایل 4.5G یا LTE و هم از TDD یا اینترنت بی سیم پرسرعت TD-LTE پشتیبانی می کند. به همه این ها قابلیت وای فای را هم اضافه کنید.

یعنی یک کاربر با خرید این مودم هم می تواند از اینترنت موبایل 4G و هم از اینترنت ثابت بی سیم TD-LTE استفاده کند و بعد آن را روی وای فای برای دستگاه های دیگر به اشتراک بگذارد. خوب این قابلیت ها خیلی خوب هستند و اهمیت زیادی دارند.

از دیگر معینات قابل توجه این مودم، سرعت 300 مگابیتی است. 32 نفر می توانند به طور همزمان بدان متصل شوند و چهار درگاه LAN برای اتصال دستگاه ها با کابل شبکه دارد.

اما آیا تمام این معینات خوب باعث می شوند که این مودم را برای کارهای خود انتخاب کنیم؟ در زیر به 5 دلیل یا بهانه برای نخریدن این مودم اشاره می کنیم تا اگر یکی یا چند تا از آن ها برای شما مهم هستند؛ درباره خرید این مودم ایرانسل بهتر تصمیم گیری کنید:

1- پنل مدیریتی ضعیف

کاربرانی که این مودم را خریداری کردند و همین طور چندین سایت که این مودم را بررسی کردند؛ هم عقیده هستند که پنل مدیریتی این مودم به خصوص در بخش تنظیمات وای فای بسیار ضعیف است و امکانات و گزینه هایی برای مدیریت وای فای در دسترس نیست.

روی این مودم فقط می توانید نام شبکه بی سیم و رمزعبور را عوض کنید و دیگر امکان تغییر باند فرکانسی یا تنظیمات معمول روترهای بی سیم را ندارید. بنابراین؛ نمی توانید این مودم را یک روتر بی سیم هم تلقی کنید و با این هدف که یک روتر هم خریداری می شود؛ به مودم TF-i60 دل خوش باشید.

2- عدم پشتیبانی از وای فای AC

ضعف بعدی این مودم در این است که فقط از وای فای 802.11n و تک باند پشتیبانی می کند و وای فای AC در دسترس نیست. امروزه، دیگر وای فای 802.11n در حال مردن است چون تمامی باندهای فرکانسی 2.4 گیگاهرتز اشباع شدند و مردم به سوی خرید روترهای بی سیم دوبانده با پشتیبانی از استاندارد 802.11ac رو آورده اند.

3- مودم همراه و قابل حمل نیست

این مودم از شبکه موبایل 4G یا اینترنت LTE پشتیبانی می کند ولی اصلا یک مودم قابل حمل نیست و خود ایرانسل نیز به این موضوع اعتراف دارد؛ لذا در خود سایت این شرکت نوع مودم ثابت درج شده است. وزن این مودم حدود 410 گرم است و برای قرارگیری روی میزکار طراحی شده است.

بنابراین؛ تصور اینکه این مودم همیشه همراه شما و در کیف و کوله پشتی شما باشد؛ یک تصور اشتباه است و برای این منظور به کارتان نمی آید.

4- فقط یک اتصال اینترنت

بسیاری از کاربران با این هدف به سراغ خرید مودم TF-i60 می فرایند که همزمان از چندین نوع اینترنت استفاده کنند. به اشتباه تصور می کنند این مودم هم اینترنت 4G و هم اینترنت ثابت TD-LTE را همزمان به آن ها می دهد یا اینکه می توانند با اتصال یک مودم ADSL از این نوع اینترنت هم سود ببرند. این مودم فقط از یک اتصال فعال اینترنت پشتیبانی می کند.

اولا چهار درگاه LAN دارد و درگاه WAN ندارد که بتوان مودم ADSL یا VDSL را بدان متصل کرد.

در یک زمان هم می توان از سیم کارت 4G یا سیم کارت TD-LTE برای اینترنت استفاده کرد و همزمان هر دو سیم کارت در مودم قرار نمی گیرند. بنابراین؛ باید میان این دو اینترنت یکی را انتخاب کنید یا برحسب نیاز و منطقه آنتن دهی و تحت پوشش خودتان یکی را فعال نمایید.

5- قیمت گران

یک مقایسه میان مقیمت مودم TF-i60 ایرانسل با دیگر مودم های این شرکت و حتا مودم های 4G یا TD-LTE بازار بیندازید تا متوجه شوید چقدر پول بیشتری برای این مودم هزینه می کنید.

البته، ایرانسل روی این مودم یک سیم کارت نسل 4 (USIM) نیز هدیه می دهد ولی باز شما دارید حدود 400 هزار تومان (حدود 1 میلیون و 700 هزار تومان در تیرماه 98) بابت یک مودم ترکیبی هزینه می کنید. به راحتی می توانید با خرید یک مودم 4G یا TD-LTE و یک روتر بی سیم دو بانده با وای فای AC جمعا حدود 300 هزار تومان؛ بخشی از هزینه خود را صرفه جویی کنید.

حرف آخر

از صحبت های بالا می توان این طور نتیجه گیری کرد که مودم TF-i60 ایرانسل یک مودم ثابت برای استفاده از اینترنت ثابت و بی سیم TD-LTE است. اما قابلیت پشتیبانی از 4G را هم دارد و برخی از کاربران می توانند در صورت نیاز از 4G به جای TD-LTE استفاده کنند.

وای فای ارایه شده روی این مودم نیز برای استفاده چند دستگاه در برد نزدیک است و یک روتر بی سیم قدرتمند در دل این مودم جای داده نشده است.

به روزرسانی (1 مرداد 98)

هواوی با ارایه یک به روزرسانی برای فریم ویر این مودم، برخی از مسائل آن را حل کرد. آنتن دهی بهتر شد و از قابلیت تجمیع فرکانس پشتیبانی می شود. شرایط سرعت وای فای هم بهبود پیدا کرده و در مجموع کارایی این مودم افزایش یافت ولی هنوز به نسبت قیمت زیاد آن در بازار، یک گزینه خرید مالی و مناسب نیست.

تنها مزیت قابل انکار این مودم پشتیبانی همزمان از سیم کارت و اینترنت FDD و TDD است.

به روزرسانی (5 اسفند 99): جایگزین های مودم TF-i60

در بازار چندین مدل مودم رومیزی 4.5G و حتی بالاتر عرضه شده است که می توانند جایگزین مودم TF-i60 شود.

یک زمانی مودم هواوی B612 یا همان ایرانسل TF-i60 تنها مودم رومیزی 4.5G و TD-LTE ایران بود ولی اکنون شما می توانید طیف متنوعی را مودم های بهتر و قوی تر را استفاده کنید.

اگر بحث های مالی برایتان اهمیت نداشته باشد؛ می توانید مودم هواوی B818 را بخرید که همزمان از اینترنت موبایل و اینترنت TD-LTE پشتیبانی می کند و سرعتی نزدیک به 1.6 گیگابیت بر ثانیه می دهد؛ یعنی چندین برابر سرعت حداکثر در ایران!

اگر مودم های ارزان تری بخواهید؛ می توانید مودم هواوی B618 را بخرید که سرعتی 600 مگابیتی می دهد ولی از اینترنت TD-LTE پشتیبانی نمی کند.

در میان مودم های رومیزی 4.5G هم می توان به مودم های تی پی لینک Archer MR600، دی لینک DWR-M961، هواوی B525، هواوی B528 و هواوی B535 اشاره کرد.

خرید مودم ایرانسل TF-i60 از سایت دیجی کالا

اگر شما هم جزو آن دسته از کاربرانی هستید که از سرعت پایین یا آنتن دهی ضعیف مودم ایرانسل TF-i60 به ستوه آمدید؛ شاید ترفندهای زیر…

یکی از پرتکرارترین سوالات درباره مودم ایرانسل TF-i60 و البته مودم هواوی B612 (همه مدل ها) این است که آیا وای فای تک بانده دارد یا وای فای…

مودم روتر ایرانسل TF-i60 (هواوی B612) از وای فای دو بانده پشتیبانی می کند ولی قدرت چندان جالبی ندارد و نمی تواند سرعت اینترنت روی شبکه های 4.5G یا…

مودم ایرانسل TF-i60 یا هواوی B612 در بخش سرعت اینترنت 4G و TD-LTE کیفیت رضایت بخشی دارد. از حداکثر سرعت دانلود 300 مگابیت روی 4G و…

آخرین به روزرسانی: 7 تیرماه 99 نزدیک به یک سال است که دو اپراتور موبایل ایرانسل و همراه اول برخی از آنتن ها و دکل های مخابراتی خود…

در اینترنت TD-LTE صحبت از انتخاب مودم چندان حرف درستی نیست. چون شرکت های سرویس دهنده معین می کنند کاربر چه مودم یا مودم هایی داشته باشد. برخی از…

این مطلب در تاریخ 8 خردادماه 1399 به روزرسانی شد اگر به سایت ایرانسل مراجعه کرده باشید یا با حضور در یکی از دفاتر این شرکت…

شرکت ایرانسل به مناسب سال جدید از چندین مودم 4G و TD-LTE خود رونمایی کرده و با تخفیف ویژه به همراه سیم کارت و بسته اینترنت…

منبع: شبکه چی
انتشار: 7 فروردین 1400 بروزرسانی: 7 فروردین 1400 گردآورنده: mykonos.ir شناسه مطلب: 1587

به "5 دلیل برای نخریدن مودم TF-i60 ایرانسل1- پنل مدیریتی ضعیف" امتیاز دهید

1 کاربر به "5 دلیل برای نخریدن مودم TF-i60 ایرانسل1- پنل مدیریتی ضعیف" امتیاز داده است | 2 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 دلیل برای نخریدن مودم TF-i60 ایرانسل1- پنل مدیریتی ضعیف"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید