معرفی 3 مودم VDSL وای فای 6

به گزارش تور یونان ارزان، ADSL و VDSL فناوری های اینترنت منسوخ شده در بسیاری از منطقه ها و کشورها هستند. مثلا، در امریکا هیچ سرویس اینترنت ADSL/VDSL عرضه نمی گردد یا بسیار کم و محدود به بعضی استان ها با تعداد پایینی از کاربر است. به همین علت، شما می بینید که برندهای لینک سیس و نت گیر، تعداد مودم VDSL دو بانده بسیار کم و انگشت شماری دارند و اصلا مودم VDSL وای فای 6 ندارند.

معرفی 3 مودم VDSL وای فای 6

در شرق آسیا و خاورمیانه هنوز فناوری های ADSL و VDSL زنده هستند؛ بنابراین برندهای شبکه ای مانند ایسوس، تی پی لینک، دی لینک، زایکسل و نظایر این ها، تعداد زیادی مودم VDSL دو بانده دارند اما باز به سختی می توان یک مودم VDSL وای فای 6 یافت.

چون، اصولا مودم ها فقط برای اتصال به اینترنت هستند و نه برای وای فای قدرتمند. راه کار غالب و شناخته شده در سراسر جهان، خرید یک مودم ADSL/VDSL ساده و بعد اتصال آن به یک روتر وای فای 6 یا روترهای گیمینگ و قدرتمند است. تا دلتان بخواهد، این برندها روتر وای فای 6 و وای فای 5 برای کاربردها و مصارف مختلف دارند ولی مودم های آن ها قدیمی هستند یا نهایتا برای بعضی منطقه ها یک مودم VDSL با وای فای استاندارد تازه جهان عرضه کردند.

به همین علت، نتایج جست وجوهای طولانی ما در سایت های شرکت های سازنده مودم و روتر خانگی برای یافتن مودم VDSL وای فای 6 فقط به سه مدل ختم شد؛ مودم معروف ایسوس DSL-AX82U و دو مودم X20-DSL و X73-DSL تی پی لینک که عمدتا هم بیشتر یک روتر وای فای 6 هستند با قابلیت پشتیبانی از WAN VDSL.

از این مدل ها هم فقط مودم ایسوس وارد بازار ایران شده است و با قیمت های 10 الی 12 میلیون تومان به فروش می رسد. مودم X20 تی پی لینک که همین تازگی ها معرفی شده و هنوز وارد بازار نشده است.

ایسوس DSL-AX82U

سرعت وای فای: AX5400 (حداکثر سرعت 4808 مگابیت در فرکانس 5 گیگاهرتز و 574 مگابیت در فرکانس 2.4 گیگاهرتز)

درگاه های ارتباطی: یک درگاه WAN (گیگابیتی)، چهار درگاه LAN (گیگابیتی)، یک درگاه USB 3.2 Gen 1 و یک درگاه RJ11

ویژگی ها: 4 آنتن خارجی، پشتیبانی از AiMesh، دارای Game Boost/acceleration، پلتفرم امنیتی AiProtection Pro، کنترل والدین، MU-MIMO، Dual WAN، وی پی ان سرور و کلاینت

تنها مودم VDSL وای فای 6 ایسوس است و همه چیز تمام برای یک کاربر اینترنت ADSL/VDSL.

هرچه استاندارد و فناوری تازه روی یک مودم روتر احتیاج دارید؛ یک جا در مودم AX82U ایسوس جمع شده است. برای گیمرها قطعا یک مودم مجذوب کننده است و در پنل مدیریتی آن، تنظیمات زیادی برای بهبود تجربه کاربری گیمینگ و مدیریت ترافیک و پهنای باند و کاهش لگ و تاخیر و پینگ یافت می گردد.

با خرید این مودم، دیگر احتیاجی به یک روتر دو بانده قوی یا ندارید.

تی پی لینک X73-DSL

سرعت وای فای: AX5400 (حداکثر سرعت 4808 مگابیت در فرکانس 5 گیگاهرتز و 574 مگابیت در فرکانس 2.4 گیگاهرتز)

درگاه های ارتباطی: چهار درگاه WAN/LAN (گیگابیتی)، یک درگاه USB 3.0، یک درگاه RJ11 و 2 درگاه FXS port

ویژگی ها: 4 آنتن داخلی، پشتیبانی از مش وای فای، پلتفرم امنیتی HomeShield Security، کنترل والدین، MU-MIMO

محصولات مش وای فای Deco تی پی لینک در سال های اخیر، موفقیت آمیز ظاهر شدند و تقریبا رده بالاترین روترهای این شرکت هستند. حالا، تی پی لینک برای یکپارچه سازی راه کارهای خود برای یک کاربر خانگی، مودم روتر X73-DSL را عرضه نموده است تا کاربران دیگر احتیاجی به خرید یک مودم VDSL و یک روتر وای فای 6 با قابلیت مش وای فای نداشته باشند.

سرعت و کیفیت این مودم روتر بالا است و یک محصول کاملا تازه از تی پی لینک محسوب می گردد که می تواند همه احتیاجهای امروزی یک کاربر خانگی را برطرف کند. شما با خرید چند نود وای فای و اتصال آن به X73-DSL می توانید یک خانه تا 500 الی 600 مترمربع را وای فای پرسرعت بدهید.

تی پی لینک X20-DSL

سرعت وای فای: AX1800 (حداکثر سرعت 1201 مگابیت در فرکانس 5 گیگاهرتز و 576 مگابیت در فرکانس 2.4 گیگاهرتز)

درگاه های ارتباطی: چهار درگاه WAN/LAN (گیگابیتی)، یک درگاه RJ11

ویژگی ها: 2 آنتن داخلی، پشتیبانی از مش وای فای، پلتفرم امنیتی HomeShield Security، کنترل والدین، MU-MIMO

مودم X20-DSL را باید نسخه رده پایین و مقرون به صرفه قیمت مودم X73-DSL بدانیم. سرعت وای فای این مودم اگرچه برای کاربران خانگی خوب است ولی به پای 5400 مگابیت X73 نمی رسد؛ درگاه USB ندارد ولی در عوض از مش وای فای تی پی لینک پشتیبانی می نماید و باز شما می توانید به عنوان یک مودم روتر اصلی در شبکه مش تی پی لینک بهره ببرید.

خرید این مودم روتر برای کاربران خانگی معمولی می تواند ایده آل باشد؛ چون دیگر احتیاجی به نخواهند داشت و می توانند یک تجربه کاربری وای فای خوب داشته باشند.

اگر هیچ کدام را نمی توانیم بخریم؛ چه کار کنیم؟

شاید بگویید هر سه این مودم های VDSL وای فای 6 در بازار ایران نیستند یا گران قیمت بوده و به سختی قابل خریداری هستند.

پیشنهاد ما این است: اگر اصرار دارید حتما یک مودم روتر VDSL با وای فای دو بانده خریداری کنید؛ سراغ مدل های AC ایسوس و تی پی لینک و دی لینک بروید. مانند مودم DSL-AC88U یا DSL-AC86U و نظایر این ها.

اگر یک مودم ADSL/VDSL دارید ولی دنبال تقویت و ارتقای روتر خود هستید؛ یک روتر وای فای 6 خریداری نموده و به مودم قدیمی خود وصل کنید. برای خرید روتر وای فای 6، دست شما کاملا باز است و می توانید با هر قیمت و بودجه ای یک روتر خوب خریداری کنید؛ مانند روترهای AX1800 و AX3600 شیائومی یا روتر هواوی AX3 یا روتر تی پی لینک AX10 و …

بنابراین، معرفی این سه مودم VDSL وای فای 6 لزوما برای خرید آن ها نیست و خواستیم بگوییم که چنین محصولاتی هم در بازار یافت می گردد؛ هرچند کم و نایاب!

منبع: شبکه چی
انتشار: 31 تیر 1401 بروزرسانی: 31 تیر 1401 گردآورنده: mykonos.ir شناسه مطلب: 2168

به "معرفی 3 مودم VDSL وای فای 6" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی 3 مودم VDSL وای فای 6"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید