طراح خانه ویلایی: 60 هکتار از باغات استان مرکزی سایه نشین می شوند

به گزارش تور یونان ارزان، خبرنگاران/مرکزی مدیرباغبانی سازمان جهادکشاورزی استان مرکزی گفت: پیش بینی می گردد تاپایان امسال برای کاهش مصرف آب و مقابله با خشکسالی 60 هکتار از باغات استان به طرح سایبان تجهیز شوند. ایجاد طرح سایبان صرفه جویی 30 درصدی مصرف آب کشاورزی در باغات استان مرکزی را به همراه دارد.

طراح خانه ویلایی: 60 هکتار از باغات استان مرکزی سایه نشین می شوند

جهت دریافت خدمات طراح خانه ویلایی با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

علی اصغر زارعی در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: برداشت محصول از باغات استان مرکزی امسال به علت خشکسالی و کاهش بارندگی 10 تا 15 درصد کمتر از برآوردهاست. برداشت انگور، انار، پسته، سیب، گردو، بادام و زیتون از باغات این استان اکنون در حال اجرا بوده و برداشت بقیه محصولات به خاتمه رسیده است.

مدیرباغبانی سازمان جهادکشاورزی استان مرکزی با اشاره به اینکه پیش بینی می گردد در صورت ادامه خشکسالی ها و تنش آبی فراوری محصولات باغی در سال زراعی آینده کاهش یابد، توضیح داد: ایجاد سایبان در باغات، بهره گیری از ارقام مقاوم به خشکی، تغذیه مناسب باغات، اجرای سامانه آبیاری قطره ای و مدیریت کف باغ(مبارزه با علف های هرز) از برنامه ها و اقدامات سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی برای مقابله با خشکسالی و تنش آبی در استان است.

زارعی به باغداران توصیه کرد برای مقابله با خشکسالی، بهره گیری از سامانه آبیاری قطره ای در باغات را در دستور کار خود قرار دهند و کشاورزانی که به صورت غرقابی اقدام به آبیاری باغات می نمایند، این مهم را ساعت های بعدظهر و قبل از طلوع آفتاب انجام دهند.

وی، از اجرای طرح سایبان در هفت هکتار از باغات استان مرکزی اطلاع داد و گفت: پیش بینی می گردد تاخاتمه امسال برای کاهش مصرف آب و مقابله با خشکسالی 60 هکتار از باغات استان به این طرح تجهیز شوند. ایجاد طرح سایبان در اراضی باغی صرفه جویی 30 درصدی مصرف آب کشاورزی در باغات استان مرکزی را به همراه دارد.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی منابع اقتصادی مورد احتیاج اجرای طرح سایبان در هر هکتار از باغات را سه میلیارد و 500 میلیون ریال اسم کرد و اضافه نمود: 80 درصد این منابع اقتصادی به صورت تسهیلات در اختیار باغداران قرار می گیرد.

زارعی اعلام نمود: استان مرکزی با وجود صنعتی بودن در زمره 10 استان نخست کشور در بخش کشاورزی است که 90 هزار بهره بردار شامل 20 درصد شاغلان استان در این حوزه فعال هستند. 670 هزار هکتار اراضی باغی و کشاورزی در استان مرکزی وجود دارد و 1.2 درصد فراوریات کشاورزی مازاد بر احتیاج استان به سایر منطقه ها ارسال می گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 7 مهر 1400 بروزرسانی: 7 مهر 1400 گردآورنده: mykonos.ir شناسه مطلب: 1876

به "طراح خانه ویلایی: 60 هکتار از باغات استان مرکزی سایه نشین می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طراح خانه ویلایی: 60 هکتار از باغات استان مرکزی سایه نشین می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید