احتمالا تا به حال این غذاهای سنتی سنگاپور را امتحان نکرده اید

به گزارش تور یونان ارزان، غذاهای سنتی سنگاپور

سنگاپور از کشورهای لوکس و زیبای جنوب شرقی آسیاست که هر سال گردشگران زیادی برای دیدن جاذبه هایش به این کشور می روند. در اینجا جاذبه های مدرن و باشکوی زیادی را پیدا می کنید که گشت و گذار لذتبخشی را برایتان رقم می زند. خیلی از گردشگرن در سفر به مالزی چند روزی بیشتر وقت می گذارند تا جاذبه های سنگاپور را هم ببینند و البته غذاهای این سرزمین را هم امتحان نمایند. اگر به دنبال بهترین راه شناخت سنگاپور هستید باید ماجراجو باشید. با پیشینه فرهنگی و میراث متنوعی که این کشور دارد مسافران همواره از امتحان غذاهای محلی اینجا غافلگیر می شوند. می خواهیم شما را با تعدادی از غذاهای سنتی سنگپور آشنا کنید تا بدانید شکم گردی را با کدام یک از غذاهای سنگاپور آغاز کنید پس در ادامه خبرنگاران را همراهی کنید.

احتمالا تا به حال این غذاهای سنتی سنگاپور را امتحان نکرده اید

همراه ما باشید تا با تور سنگاپور از توسعه‌یافته ترین کشور آسیا دیدن کنید.

ساتای | Satay

غذهای گوشتی و کبابی همواره از پرطرفدارترین غذاها هستند برای همین هم هست که این غذای خوشمزه که محلی ها خیلی آن را دوست دارند باعث به وجود آمدن غذاخوری های زیادی در گوشه و کنار شهر شده است. در این غذا، گوشت بر روی سیخ های چوبی کبابی و به همراه سس شیرین بادام زمینی سرو می گردد. این غذای خوشمزه را می توانید از فودکورت های زیادی مثل لائو پا سات و The Bay and Chomp Chompتهیه کنید.

ناسی لماک | Nasi Lemak

این غذای محلی محبوب که حتی الهام بخش برگر مک دونالد هم شده از غذاهای اصلی روزانه است که مردم در هر زمانی از روز آن را می خورند. این غذای گرم به همراه ماهی سرخ شده، تخم مرغ، ماهی کولی و تکه های خیار تازه خورده می گردد و معمولا آن را به همراه سس تند و شیرین سرو می نمایند.

کایا توست | Kaya Toast

کایا توست یک جور اسنک مجبوب در سنگاپور و مالزی است. این اسنک از کایا (مربای نارگیل)، شکر، شیر نارگیل، تخم مرغ، طعم دهنده و کره درست می گردد. خوردن این اسنک یک قانونی دارد و آن هم این است که حتما باید آن را به همراه نان توست میل کنید! این خوراکی معمولا در هنگام صبحانه سر میز همه سنگاپوری ها پیدا می گردد البته شما برای خوردن آن می توانید به کافی شاپ های سنتی و رستوران های زنجیره ای بروید. کایا توست معمولا به همراه دو تخم مرغ عسلی و قهوه محلی خورده می گردد.

لاکسا | Laksa

احتمالا اگر به یک رستوران بروید و یک کاسه لاکسا پیش رویتان بگذارند با دیدن نگ روشن و زرد آن حتما حدس می زنید که با یک غذای تند و تیز طرف هستید. این سوپ نودل از نودل برنج و گوشت هایی مثل مرغ، ماهی و یا میگو درست می گردد. آب این سس معمولا شیر نارگیل است و خیلی هم مزه تندی دارد. این غذا را به غیر از سنگاپور در مالزی، اندونزی و جنوب تایلند هم می توانید پیدا کنید.

پائو | Pau

پائو یک جور نان شیرینی گرد است که تقریبا آن را در همه جای سنگاپور می توانید پیدا کنید. بسته به اینکه در داخل این شیرینی از چه موادی استفاده گردد انواع مختلفی دارد. یکی از انواع معروف آن Tau Sar Pau است که مزه لوبیا قرمز می دهد. این شیرینی خوشمزه را معمولا در روزهای بارانی به همراه یک فنجان چای می خورند.

پیسانگ گورنگ | Pisang Goreng

این غذا از موز درست می گردد و در آن موزها آنقدر در روغن سرخ می شوند تا به صورت ترد و طلایی در بیایند. این غذا خوشمزه طرز پخت راحتی هم دارد و حتی اگر در هاستل اقامت داشته باشید و دلتان یک غذای سنگاپوری اصیل بخواهد می توانید به راحتی آن را درست کنید. بعضی ترجیح می دهند این غذا را به همراه یک خوراکی شیرین مثل عسل و یا سس شکلات بخورند هر چند که به همراه پنیر هم سرو می گردد.

Kuih Lopes

ان غذا از برنج چسبناکی است که در برگ های موز پیچیده شده و ظاهر جذابی پیدا نموده است. بعد از اینکه این کیک برنج مثلثی درست شد بر روی آن پودر نارگیل پاشیده و در شیره ای مخصوص سرو می گردد. حتما در سفر به سنگاپور صبح زود از خواب بیدار شوید و به جاهایی مثل کافه کامپونگ گلام در خیابان عرب ها بروید تا قبل از اینکه تمام گردد آن را میل کنید.

پوتو پیرینگ | Putu Piring

این غذا یک دسر مالزیایی است که در همه غرفه های غذاخوری سنگاپور پیدا می گردد. این غذا در واقع کیک برنجی است که البته اگر چندان به نارگیل علاقه ندارید نباید سمت آن بروید چون این کیک های برنجی را با شکر پالم پر می نمایند و آن را به همراه نارگیل رنده شده سرو می نمایند. با اینکه شاید با دیدن مواد اولیه این غذا فکر کنید که شباهت زیادی با Kuih Lopes دارد اما از نظر ظاهری با این غذا فرق دارد و برای درست کردن آن باید مهارت زیادی داشته باشید. اگر به دنبال این هستید تا در سنگاپور حتما این غذای خوشمزه را امتحان کنید به سمت خیابان Haig بروید البته خودتان را آماده کنید تا در صف های طولانی بایستید.

تائو هوآی | Tau Huay

این غذای نسبتا شیرین و نرم از پنیر توفوی تازه درست می گردد و هم به صورت سرد و هم گرم سرو می گردد. این غذا دو نوع مختلف دارد: یک نوع که شکلی شبیه پودینگ دارد و نوع دیگر که در آن تکه های بزرگ پنیر در شیره شکری شناور است. این غذا معمولا در غذاخوری های سنگاپور پیدا می گردد اما برای امتحان آن بهتر است که به سمت جاهای معروفی مثل Rochor Original Beancurd و Selegie Soya Bean بروید.

می سیام | Mee Siam

یک غذای نودلی که در بین مسلمان ها و جینی های سنگاپور معروف است. در این غذا، نودل ها در سس گریوی شیرین و تند ریخته و با تمبر هندی، میگوی خشک و خمیر لوبیا ترکیب می شوند. این غذا را معمولا همراه تخم مرغ آب پز و جوانه لوبیا می خورند و با پیازچه تزئین می نمایند. مطمئنا با رفتن به تایلند و مالزی هم این غذای خوشمزه را پیدا می کنید که البته در این کشورها کمی طرز پخت آن با سنگاپور فرق دارد.

روتی پراتا | Roti Prata

غذاهای سنگاپور از غذاهای کشورهای اطراف تاثیر زیادی گرفته و این به خاطر تنوع فرهنگی این کشور است. روتی پراتا یک جور نان مسطح است که اصلیت هندی دارد و در سنگاپور، اندونزی و مالزی هم درست می گردد. برای تهیه روتی پراتا ، خمیر نازک را با موادی مثل پنیر، تخم مرغ، قارچ، پیاز و حتی شکلات ترکیب و در روغن داغ سرخ می نمایند. این نان خوشمزه و نازک را معمولا با کاری مرغ و ماهی می خورند.

روجاک | Rojak

روجاک یک سالاد میوه و سبزیجات سنتیه که در اندونزی، مالزی و سنگاپور پیدا می گردد. معنی روجاک یعنی ترکیبی از بهترین ها! موادی که در این سالاد به کار می رود به خوبی منعکس نماینده تنوع فرهنگی سنگاپور است. این سالاد انواع مختلفی دارد؛ در روجاک میوه، میوه هایی مثل انبه، آناناس، خیار و … کاملا خرد و به سس آغشته می شوند. در روجاک ماماک از موادی مثل خمیر سرخ شده، توفو، جوانه لوبیا، میگو سخاری و … به کار می رود. سس سالاد به طور سنتی در کاسه های چوبی به همراه قاشق های بزرگ سرو می گردد و فقط با این سس غلیظ و سیاه رنگ است که مواد تشکیل دهنده سالاد به خوبی با هم ترکیب می شوند.

منبع: theculturetrip.com

منبع: الی گشت
انتشار: 10 مهر 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: mykonos.ir شناسه مطلب: 448

به "احتمالا تا به حال این غذاهای سنتی سنگاپور را امتحان نکرده اید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احتمالا تا به حال این غذاهای سنتی سنگاپور را امتحان نکرده اید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید