احداث بازارچه دائمی صنایع دستی ویژه بانوان در گنبدکاووس

به گزارش تور یونان ارزان، فرماندار ویژه گنبدکاووس در شرق استان گلستان گفت: آمادگی داریم تا در صورت تأمین زمین مناسب از سوی شهرداری، بازارچه دائمی صنایع دستی ویژه بانوان را با پیش بینی اعتبار در سال آینده احداث کند.

احداث بازارچه دائمی صنایع دستی ویژه بانوان در گنبدکاووس

از سفر با تور سریلانکا به یکی از زیباترین کشورهای آسیایی سفر کنید و از شهرهای زیبای کلمبو و بنتوتا دیدن کنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان، عبدالقدیر کریمی امروز پنجشنبه 14 آذرماه 98 در کارگروه تخصصی امور بانوان و خانواده فرمانداری این شهرستان گفت: احداث بازارچه دائمی صنایع دستی از احتیاجهای ضروری بانوان گنبدکاووس است و اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان باید در احداث این بازارچه همراهی و مساعدت کند.

او اظهار داشت: تا زمان احداث بازارچه دائمی صنایع دستی بانوان، فعلا بازارچه موقتی در یکی از چند مکان پیشنهادشده در نقاط مرکزی شهر گنبدکاووس راه اندازی می گردد تا مورد استفاده بانوان کارآفرین این شهرستان قرار گیرد.

فرماندار ویژه گنبدکاووس توضیح داد: ایجاد بازارچه صنایع دستی بانوان علاوه بر توانمندسازی آنها با فروش مستقیم محصولات تولیدی به ایجاد درآمد پایدار برای این قشر یاری زیادی خواهد نمود.

او به نقش شرکت های تعاونی برای ایجاد اشتغال و توانمندسازی بانوان با توجه به وجود 30 تعاونی فعال ویژه بانوان در گنبدکاووس نیز اشاره نمود و خواهان استفاده بیشتر از ظرفیت این بخش بالاخص راه اندازی و توسعه تعاونی های فراگیر شد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گنبدکاووس نیز در این جلسه گفت: این شهرستان با توجه به ظرفیت بالای حوزه صنایع دستی بانوان متشکل از اقوام مختلف، احتیاج به بازارچه دائمی دارد و در صورت اختصاص زمین مناسب توسط شهرداری و یا دیگر ادارات و نهادها، این اداره می تواند برای احداث آن تامین اعتبار کند.

مریم آق آتابای اضافه نمود: تا تامین زمین مناسب برای احداث بازارچه دائمی صنایع دستی بانوان در گنبدکاووس، فعلا می توانیم بازارچه را به صورت موقت و فصلی در بعضی مکان های مرکزی شهر، یا بخشی از پارک قابوس یا در محیط ادارات و نهادهایی که فضای مناسب دارند، راه اندازی کنیم.

منبع: میراث آریا
انتشار: 1 بهمن 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: mykonos.ir شناسه مطلب: 738

به "احداث بازارچه دائمی صنایع دستی ویژه بانوان در گنبدکاووس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احداث بازارچه دائمی صنایع دستی ویژه بانوان در گنبدکاووس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید