از انیمیشن های دیزنی تا بازی مرکب؛ برترین های هنر و سینما

به گزارش تور یونان ارزان، اگر فرصت مطالعه اخبار و مقالات مهم ادبی، هنری و سینمایی را ندارید، می توانید مجموعه ای از مهم ترین اخبار و برترین مقاله ها و ویدیوهای دنیای فیلم و سریال، کتاب ها، موسیقی و هنرهای تجسمی را در خبرنگاران مگ پیدا کنید. ما در سری مطالب برترین های هنر و سینما و ادبیات، هر یکشنبه 10 مقاله، خبر و ویدیوی مجذوب کننده و پربازدید هفته گذشته را در یک مجموعه کنار هم در اختیارتان قرار می دهیم.

از انیمیشن های دیزنی تا بازی مرکب؛ برترین های هنر و سینما

9 انیمیشن دیزنی که ارزش بارها دیدن را دارند

یکی از برترین ویژگی های آثار دیزنی این است که می توان آن ها را بارها و بارها دیدن کرد. این انیمیشن ها با وجود بسیاری از فیلم های مناسب دیگر برای همه سنین، برای دیدن به صورت تنهایی یا در کنار تمام اعضای خانواده، بسیار لذت بخش هستند. پیدا کردن فیلم ایدئال از بین گزینه های بسیار زیاد، سخت است اما برخی از آثار دیزنی، بهتر از دیگر آثار هستند. گاهی اوقات فراموش می گردد که آثار دیزنی فراتر از شاهزاده خانم های کارتونی هستند. این سبک، مدتی طرح اصلی آن ها بود اما شرکت فراوری نماینده، فیلم های متفاوت و محبوب دیگری دارد که طرفداران دوست دارند دوباره آن ها را دیدن نمایند.

اگر بازی مرکب را دوست داشتید این 12 فیلم و سریال را ببینید

در این مقاله 12 فیلم و سریال مشابه سریال بازی مرکب را معرفی نموده ایم که طرفداران این سریال کره ای محبوب را حسابی سرگرم خواهند کرد. سریال بازی مرکب (Squid Game) تازه ترین پدیده نتفلیکس است که خیلی زود سر زبان ها افتاد و رکوردها را جابه جا کرد. این روزها هر طرف را نگاه می کنیم دارند از بازی مرکب حرف می زنند و عکس ها و تصاویر و ویدیوهای آن فضای مجازی را پر نموده است. اگر بعد از دیدنی این سریال، هوس آثار مشابهی نموده اید و دلتان می خواهد بازی های مرگ بار بیشتری را ببینید، با ما همراه باشید.

15 شخصیت قدرتمند برتر مارول از ضعیف ترین تا قوی ترین

مارول فهرست گسترده ای از شخصیت ها در تاریخ کمیک بوک های خود دارد؛ چیزی در حدود 8000 شخصیت اصلی و اگر نسخه های فرعی، تک و چند نفره افراد را هم حساب کنید، تعدادشان بیشتر می گردد. تنها بخش کوچکی از این ها در فیلم ها و سریال های تلویزیونی معرفی شده اند. بنابراین بسیاری از مردم اطلاعات کمی درباره دنیا گسترده برند مارول دارند. ما تعداد زیادی قهرمان و شرور فوق العاده قدرتمند را در نسخه های لایو اکشن دیده ایم اما بیشتریت قریب به اتفاق قوی ترین شخصیت های مارول هنوز از صفحات کمیک بوک ها خارج نشده اند. از بین همه آن ها 15 شخصیت قدرتمندتر وجود دارند که می توان آن ها را بر اساس قابلیت هایشان رده بندی کرد.

6 فیلم خون آشامی رمانتیک که از افسانه گرگ و میش داستان عاشقانه تری دارند

اگر مانند بقیه افراد فضای مجازی هستید، پس احتمالا در میانه دوران پسا افسانه گرگ و میش قرار دارید که سبکی تازه از داستان عاشقانه در سری های اوایل قرن تازه بود. افزایش توجه به این حماسه هم چنین به معنای افزایش نقدها نسبت به آن است اما باید قبول کنیم که اغلب اوقات، عشق بین بلا و ادوارد مخرب بود. مطمئنا آگاهی همیشگی شخصیت ها در گرگ و میش، همواره مثبت نبود اما به هر حال، نمی توانید مجذوب کنندهیت دیدنی عاشق شدن دسته ای از خون آشامان مجذوب کننده را انکار کنید.

12 فیلم ترسناک اسلشری برتر که مو بر تنتان سیخ می نمایند

اسلشر به فیلم هایی گفته می گردد که در آن یک قاتل یا قاتلانی (معمولا نقاب دار) با آلات و ادوات تیز به جان قربانی یا قربانیان خود می افتد و آن ها را سلاخی می نماید. واکنش مخاطب در برخورد با این فیلم ها به گونه ای است که مدام در حال حدس زدن قربانی بعدی در حین دیدنی فیلم به سر می برد؛ چه کسی گوشت قربانی بعدی و بخت برگشته افتاده به دست قاتل مخوف فیلم خواهد بود؟ در این فهرست با 12 فیلم مهم این زیرژانر ترسناک، از ابتدای پیدایش تا به امروز آشنا خواهیم شد.

12 ماشین فراموش نشدنی سینما و تلویزیون؛ از مینی مستر بین تا بتموبیل بتمن

در طول سال ها خودروهای معروف زیادی در فیلم ها و سریال های تلویزیونی دیده شدند. در برخی از این فیلم ها، اتومبیل ها به میزان بازیگران بزرگ و کوچکی که شوارشان شدند، مشهور هستند. گاهی کافی است یک فیلم یا سریال تلویزیونی خاص را نام ببرید تا فورا ماشین منحصربه فرد آن به خاطرتان بیاید. صرف نظر از سن، بیشتر ما با نمادین ترین خودروهای تاریخ سینما و تلویزیون آشنا هستیم. در این مطلب فهرستی از 12 خودروی فراموش نشدنی فیلم و سریال های خاطره انگیز را نام بردیم.

12 شخصیت برتر تیم برتون از بدترین تا برترین

موفقیت یا شکست یک فیلم تا میزان زیادی به شخصیت هایش بستگی دارد. هر چه قدر این شخصیت ها دقیق و با پیشینه غنی تری خلق شده و اجرای منحصربه فردی داشته باشند، مجذوب کننده تر هستند و در فکر طرفداران ماندگارتر می شوند. هیچ کس از دیدنی موجودی بی روح، بی احساس و بی هدف لذت نمی برد. حتی شرورترین شخصیت های تاریخ سینما هم می توانند روایتگر رنج های انسانی از افسردگی و خشم گرفته تا طمع و حسادت باشند و همین عامل باعث باورپذیری و ماندگاری بیشتر آن ها می گردد. برترین داستان ها به وسیله شخصیت هایی روایت می شوند که دهه ها یا حتی تا ابد در فکر مخاطبان می مانند. تیم برتون یکی از فیلم سازانی است که تخصص ویژه ای در خلق شخصیت هایی منحصربه فرد و البته ماندگار دارد.

برترین فیلم های انیمیشنی بتمن

در این مقاله تعدادی از برترین فیلم های انیمیشنی بتمن را معرفی نموده ایم که سرشار از داستان ها و موقعیت ها و شخصیت های مجذوب کننده و منحصربه فرد هستند. به دیدنی آن ها بنشینید و از داستان های جنایی مجذوب کنندهشان لذت ببرید.

10 فیلم معروف که یا شما را عاشق خود می نمایند یا از آن ها متنفر می شوید

هنر در هر عرصه ای، فکری و سلیقه ای است. برداشت هر کس از اثری هنری از هم متفاوت و بسته به نگاهی است که فرد به آن دارد. تعدادی اثر هنری هستند که شگفتی عده ای را برمی انگیزانند و عده ای دیگر ارزشی برایشان قائل نیستند؛ این اتفاق به طور ویژه در سینما زیاد می افتد. در یک قرن گذشته، سینما با فراوری صدها هزار فیلم از زمان شکل گیری اش، در عرصه تفریح تبدیل به مدیوم غالب شده است. با این حال، فیلم های بسیار معروفی وجود دارد که در عین محبوبیت فراوان و موفقیت تجاری، پیش عده ای از مخاطبان سینما منفور هستند. تضادی که قدرت ایده روایی این فیلم ها را زیر سؤال می برد. اگرچه هستند فیلم هایی که در عین محبوبیت نزد منتقدان نتوانسته اند نظر مخاطبان را به خود جلب نمایند، جالب است نگاهی به فیلم هایی بیندازیم که مخاطبانشان دچار دودستگی هستند و نسبت به آن ها نظرات متناقضی دارند.

ادبیات کافکایی چیست؟ نگاهی به فلسفه فرانتس کافکا

فرانتس کافکا (Franz Kafka) به عنوان یکی از بزرگ ترین چهره های ادبی قرن بیستم شناخته می گردد. داستان های تاریک، گیج نماینده، سورئال و منحصربه فرد او شهره خاص و عام هستند. در واقع نوشته های کافکا آن قدر منحصربه فرد هستند که هر نوشته دیگری که شبیه به آن ها باشد، با عنوان کافکایی (Kafkaesque) توصیف می گردد. برای درک نوشته های کافکا و بعلاوه نوشته های کافکایی، ضروری است اطلاعاتی درباره زندگی کافکا داشته باشیم.

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 19 آبان 1400 بروزرسانی: 19 آبان 1400 گردآورنده: mykonos.ir شناسه مطلب: 1922

به "از انیمیشن های دیزنی تا بازی مرکب؛ برترین های هنر و سینما" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از انیمیشن های دیزنی تا بازی مرکب؛ برترین های هنر و سینما"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید