امضای پیمان خواهرخواندگی ژئوپارک قشم و ژئوپارک چین

به گزارش تور یونان ارزان، معاون گردشگری منطقه آزاد قشم از امضای تفاهم نامه همکاری و اعلام خواهرخواندگی ژئوپارک جهانی قشم و ژئوپارک جهانی دونهوانگ چین در خلال ششمین کنفرانس ژئوپارک های آسیا اقیانوسیه اطلاع داد.

امضای پیمان خواهرخواندگی ژئوپارک قشم و ژئوپارک چین

با تور چین سفری فراموش نشدنی را تجربه کنید.

خبرگزاری مهر: مرتضی شیخ زاده ضمن اشاره به دستور ویژه مدیرعامل سازمان مبنی بر توسعه همکاری های بین المللی ژئوپارک جهانی قشم اضافه کرد: امری کاظمی، مدیر ژئوپارک جهانی قشم به عنوان تنها ایرانی حاضر در تیم ارزیابان رسمی شبکه جهانی ژئوپارک های یونسکو که در راستای ارزیابی وضعیت ژئوپارک های جهانی وضعیت ژئوپارک Dunhuang در کشور چین حاضر است، این تفاهم همکاری و اعلام خواهرخواندگی را امضا نموده است.

وی ادامه داد: مقامات دو ژئوپارک جهانی قشم و دونهوانگ چین در این تفاهم بر انجام پروژه های مشترک و همکاری های دو جانبه در زمینه ارتقای سطح کیفی ژئوپارک ها و تبادل ژئوتوریست تاکید کردند.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم با اشاره به اعلام آمادگی مقامات ژئوپارک جهانی دونهوانگ برای بازدید از قشم در اوایل سال جدید میلادی و آشنایی با تجربیات ژئوپارک جهانی قشم، ادامه داد: به گفته مدیر ژئوپارک جهانی قشم در این دیدار فرماندار دونهوانگ ضمن اشاره به روابط مستحکم سیاسی و مالی دو کشور و شباهت های فراوان این دو ژئوپارک, آمادگی خود را برای میزبانی از مقامات سازمان منطقه آزاد قشم در ژئوپارک دونهوانگ اعلام و ابراز امیدواری نموده است که این دو منطقه بتوانند در زمینه های گوناگون همکاری ثمربخشی داشته باشند.

به گفته شیخ زاده؛ ژئوپارک جهانی قشم و ژئوپارک جهانی دونهوانگ در زمینه های مختلف زمین شناختی و طبیعی و همچنین ظرفیت های جذب و توسعه گردشگری شباهت های بسیاری دارند و با عقد این پیمان خواهرخواندگی زمینه انتقال دانش، تجربه و تخصص بین این دو ژئوپارک فراهم می گردد.

وی اظهار داشت: درصدد هستیم با خواهرخواندگی این دو ژئوپارک، زمینه برای حضور هدفمند و بیش از پیش گردشگرانی از کشور چین در قشم فراهم گردد و این تفاهم نامه به توسعه همه جانبه دو ژئوپارک یاری کند.

لازم به ذکر است ژئوپارک دونهوانگ (Dunhuang) در شمال کشور چین واقع شده و با مساحتی حدود 2000 کیلومتر مربع، دارای 200 هزار نفر جمعیت است. چشم اندازهای اصلی این ژئوپارک جهانی کشور چین فرسایشی و بیابانی است و از نظر چشم انداز زمین شناسی و وسعت، شباهت زیادی به ژئوپارک جهانی قشم دارد.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 10 مهر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: mykonos.ir شناسه مطلب: 445

به "امضای پیمان خواهرخواندگی ژئوپارک قشم و ژئوپارک چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امضای پیمان خواهرخواندگی ژئوپارک قشم و ژئوپارک چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید