اوپک پلاس به سقف فراوری نرسید

به گزارش تور یونان ارزان، اوپک و متحدانش بار دیگر پیروز نشدند طبق اهداف معین شده نفت کافی فراوری نمایند و کمبود عرضه را همزمان با احیای دنیا از پاندمی ویروس کرونا تشدید کردند.

اوپک پلاس به سقف فراوری نرسید

به گزارش خبرنگاران، بلومبرگ به نقل از نمایندگان اوپک پلاس نوشت: این گروه فراوریش را 15 درصد بیش از اندازهی که برای سپتامبر برنامه ریزی نموده بود، کاهش داد در حالی که این اندازه در اوت 16 درصد و در ژوییه 9 درصد بود.

این شرایط منعکس نماینده ناتوانی برخی از اعضای این گروه شامل آنگولا، نیجریه و جمهوری آذربایجان برای افزایش فراوری به سطح توافق شده به علت عدم سرمایه گذاری، اکتشاف و مسائل دیگر است. از نظر تئوری، اوپک پلاس می توانست طبق توافق محدودیت عرضه 747 هزار بشکه در روز بیشتر نفت در سپتامبر فراوری کند.

اوپک و متحدانش شامل روسیه از سوی مصرف نمایندگان بزرگ برای تسریع فرایند افزایش فراوری تحت فشار قرار گرفته اند. این درخواستها با فراگیر شدن بحران انرژی در اروپا که قیمتهای برق را به رکورد بالایی رسانده، قویتر شده است. جن ساکی، دبیرمطبوعاتی کاخ سفید روز دوشنبه اعلام نمود آمریکا همچنان به فشار بر اعضای اوپک در مورد مسئله عرضه نفت ادامه می دهد. دولت آمریکا بعلاوه به لجستیک تامین انرژی و گران فروشی احتمالی می پردازد.

همزمان با روی آوردن برخی از فراورینمایندگان برق به مصرف نفت که تقاضا در بازار را تقویت نموده، بهای نفت برنت به بالاترین حد از اکتبر سال 2014 صعود نموده است. تقاضای آمریکا برای نفت آمریکا هم افزایش پیدا نموده زیرا بحران انرژی قیمت سایر گریدهایی که بر اساس قیمت نفت برنت قیمت گذاری می شوند را تقویت نموده است.

جدیدترین درخواست برای افزایش فراوری نفت از سوی فومیو کیشیدا، نخست وزیر ژاپن مطرح شد که روز دوشنبه در واکنش به افزایش قیمتها، فراورینمایندگان را به بالاتر بردن فراوری فراخواند. وی گفت: دولتش فرایند قیمتها در بازار را به منظور ارزیابی تاثیر آن بر صنایع داخلی زیر نظر دارد.

بر اساس گزارش بلومبرگ، اگر قیمتها تغییر نکند، نشست بعدی اوپک پلاس در چهارم نوامبر ممکن است با تشدید فشار سیاسی از سوی کشورهای مصرف نماینده برگزار گردد. این نشست بعلاوه با کنفرانس اقلیمی COP26 در گلاسکو همزمان می گردد. با وعده های بیشتری که انتظار می رود سران دولتها و شرکتهای دنیا برای اجتناب از فاجعه اقلیمی اعلام نمایند، توجه بیشتری به نشست اوپک پلاس وجود خواهد داشت.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 18 آبان 1400 بروزرسانی: 18 آبان 1400 گردآورنده: mykonos.ir شناسه مطلب: 1921

به "اوپک پلاس به سقف فراوری نرسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اوپک پلاس به سقف فراوری نرسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید