ببینید ، لحظه سقوط سریع ترین جنگنده جهان ، جنگنده روسیه داخل دریاچه سقوط کرد

به گزارش تور یونان ارزان، وزارت دفاع روسیه از سقوط یک فروند جنگنده رهگیر خود در شمال غربی این کشور خبر داد.

ببینید ، لحظه سقوط سریع ترین جنگنده جهان ، جنگنده روسیه داخل دریاچه سقوط کرد

به گزارش خبرنگاران، وزارت دفاع روسیه عصر چهارشنبه به وقت تهران از سقوط یک فروند جنگنده خود در استان مورمانسکایا ابلاست در شمال غربی روسیه خبر داد.

به گزارش شبکه خبری راشاتودی وزارت دفاع روسیه نوع این جنگنده را میگ-31 اعلام کرده است. میگ-31 میکویان، یک جنگنده رهگیر فراصوت است. این جنگنده، بر اساس میگ-25 ساخته شده و یکی از سریع ترین جنگنده های جهان است.میگ- 31 قابلیت درگیری هم زمان با چندین هدف را دارد.

این گزارش حاکیست، وزارت دفاع روسیه بدون اشاره به علت این حادثه از خروج پیروز سرنشینان این جنگنده خبر داده است. فیلم های منتشر شده از این حادثه نیز شعله ور بودن این جنگنده هنگام سقوط را نشان می دهد.

برخی منابع خبری اظهار داشتند که این هواپیما به داخل دریاچه سقوط کرده و خدمه به سلامت از هواپیما خارج شده اند.

این حادثه در حالی رخ داده که نیروی هوایی امریکا، رقیب روسیه نیز بارها از سقوط جنگنده های خود در یک سال اخیر خبر داد.

نیروی هوایی آمریکا اخیرا اظهار داشت که یک فروند جت آموزشی این کشور نزدیک پایگاه هوایی در استان می سی سی پی سقوط کرد.در این سانحه خلبان این پرواز پیروز به خروج اضطراری شد.این هواپیما از نوع تی تالون-38 در 20 مایلی جنوب پایگاه هوایی کلمبوس سقوط کرد.

پیشتر نیزیک جنگنده اف-35 در استان یوتا سقوط کرد. مقام های آمریکایی اظهار داشتند که خلبان این جنگنده توانست قبل از برخورد اف-35 به زمین خروج اضطراری کند و نیروهای امدادی او را برای بررسی شرایط جسمانی، به بیمارستان منتقل کردند.

به گفته مسئولان آمریکایی، سقوط جنگنده اف-35 زمانی رخ داد که خلبان آن از تمرین آموزشی عادی خود به پایگاه برگشت اما حین تلاش برای فرود دچار حادثه شد و سقوط کرد.

سقوط پرهزینه ترین هواپیمای جنگی آمریکا در حالی انجام شد که اواخر تیرماه گذشته زمین گیر شدن جنگنده اف-35 در آمریکا خبرساز شده بود. بر همین اساس، شبکه بلومبرگ در گزارشی هشدار داده بود که کمبود قطعات یدکی ممکن است برخی از جنگنده های اف-35 را زمین گیر کند

دیوان محاسبات آمریکا پیشتر اعلام کرده بود که ظرفیت ناکافی انبار تعمیر و نگهداری که منجر به کمبود موتورهای فعال می شود، جنگنده های اف-35 را بیشتر و برای مدت طولانی تر از حد انتظار زمینگیر کرده است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 7 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1402 گردآورنده: mykonos.ir شناسه مطلب: 2307

به "ببینید ، لحظه سقوط سریع ترین جنگنده جهان ، جنگنده روسیه داخل دریاچه سقوط کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ببینید ، لحظه سقوط سریع ترین جنگنده جهان ، جنگنده روسیه داخل دریاچه سقوط کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید