برگزاری جشنواره گلاب گیری تا 10 خرداد در محوطه کاخ مروارید

به گزارش تور یونان ارزان، ایسنا/ براساس آخرین خبرهای منتشر شده، برگزاری جشنواره گلاب گیری تا 10 خرداد در محوطه کاخ مروارید صورت می گیرد.

برگزاری جشنواره گلاب گیری تا 10 خرداد در محوطه کاخ مروارید

رحیم خاکی اضافه نمود: غرفه بزرگی در مرکزیت جشنواره به گلاب گیری سنتی و بعلاوه فروش گلاب و محصولات مشتق از آن شامل انواع شربت ها اختصاص دارد.

به گفته مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی البرز، این جشنواره برای اولین سال به صورت کاملا زنده و با گلاب گیری به روشهای معمول سنتی انجام می گردد تا علاقمندان بتوانند از نزدیک با مراحل این کار آشنا شوند.

خاکی با بیان اینکه حدود 75 غرفه صنایع دستی و سوغات از استانهای مختلف شامل کرمانشاه، همدان، تبریز، اصفهان، یزد و غیره در حاشیه جشنواره برپا شده، اظهار کرد: بعلاوه برنامه های جانبی از جمله اجرای موسیقی محلی نواحی و آیین های محلی اقوام مختلف همه روزه در محل جشنواره برگزار می گردد.

او هدف اصلی از برگزاری چنین رویدادی را تبدیل گل به برند اصلی البرز دانست و اضافه نمود: البرز از لحاظ کشاورزی و روند فراوری و توزیع گل محمدی جز قطبهای کشور محسوب می گردد و مزرعه های بزرگی در لبرز از جمله در ساوجبلاغ و نظرآباد وجود دارند که وجود همه این عوامل باعث شده تا البرز از لحاظ توسعه گردشگری کشاورزی یک منطقه مهم کشوری بشمار رود.

خاکی با اشاره به اینکه البرز ظرفیت معرفی به عنوان قطب گل کشور را دارد و جشنواره گل لاله نیز اکنون در تقویم رویدادهای گردشگری البرز ثبت شده، گفت: قصد داریم جشنواره گلاب گیری را در تقویم رویدادهای گردشگری البرز ثبت کنیم و به این ترتیب، در سالهای آینده به رویداد ملی تبدیل گردد.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی البرز گفت: با توجه به ظرفیت های البرز در برگزاری رویدادهای گردشگری کشاورزی، در حال برنامه ریزی برای برگزاری رویدادهای کشاورزی مانند جشنواره های نعناع، دارچین و زردچوبه در ماههای آینده هستیم.

برگزاری جشنواره گلاب گیری برای اولین بار است که به صورت زنده و مرحله به مرحله در محوطه کاخ مروارید انجام می گردد.

منبع: همگردی
انتشار: 5 خرداد 1402 بروزرسانی: 5 خرداد 1402 گردآورنده: mykonos.ir شناسه مطلب: 2319

به "برگزاری جشنواره گلاب گیری تا 10 خرداد در محوطه کاخ مروارید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری جشنواره گلاب گیری تا 10 خرداد در محوطه کاخ مروارید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید