تاثیر عوامل خارج از بنگاه در معوق شدن تسهیلات

به گزارش تور یونان ارزان، رییس کمیسیون صادرات اتاق بازرگانی ایران گفت: عواملی خارج از مدیریت و قوانین و مقرراتی که محیط کسب و کار را ناامن می نمایند، یکی از دلایل مهم معوق شدن تسهیلات بانکی است.

تاثیر عوامل خارج از بنگاه در معوق شدن تسهیلات

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران ، جمشید نفر، رییس کمیسیون صادرات اتاق بازرگانی ایران در گفت و گو با خبرنگار ایبِنا درباره تمدید امهال وام های معوق شده اظهار کرد: تسهیلات در کشور ما به گونه ای است که سهم چندانی در حل مسائل واحدهای فراوریی ندارد و باید برنامه ریزی ها بر ایجاد محیط مناسب کسب و کار متمرکز گردد.

وی ادامه داد: ایجاد محیط مناسب کسب و کار باید این فرصت را برای فعالیت فعالان اقتصادی فراهم کند که در کنار کار و فراوری اقتصادیات پرداخت نمایند و به غیر از طرح های توسعه ای احتیاجی به تامین منابع اقتصادی از خارج از مجموعه خود نداشته باشند.

نفر گفت: ارایه تسهیلات به واحدهای فراوریی باید به گونه ای مدیریت شده باشد که احتیاج به زمان و فرصت وجود نداشته باشد. ارایه راهکارهای کوتاه و موقتی کمکی به حل مسائل واحدهای فراوریی در میان مدت نخواهد کرد و شاید بتوان گفت اقتصاد ایران اکنون به جای مُسکن احتیاجمند جراحی است.

وی ادامه داد: آسیب شناسی تسهیلات معوق شده نشان می دهد عواملی خارج از بنگاه اقتصادی موجب این شرایط شده است. قوانین و مقرراتی که محیط کسب و کار را ناامن می نمایند یکی از دلایل مهم معوق شدن تسهیلات بانکی است.

نفر اظهار کرد: اگر سیاستگذاری ها به گونه ای باشد که محیط کسب و کار مناسب فعالیت فعالان اقتصادی نباشد و احتیاج باشد که تسهیلات ارایه شده و تسهیلات معوق دوباره تمدید گردد به معنای وجود شرایطی است که بازی همه سر باخت است.

وی تاکید نمود: اصلاح محیط کسب و کار به معنای ایجاد محیطی همه برد است و فعال اقتصادی نیز ضمن فروش قادر به پرداخت اقتصادیات است و از محل اقتصادیات های زیرساخت های کشور بهبود می یابد؛ بنابراین نگاه به فراوری باید عوض گردد و تا زمانی که نگاه به فراوری نگاهی بازدارنده است سرمایه ها از فراوری فرار می نماید و شرایط به همین منوالی است که تا به امروز بوده است.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی اظهار کرد: اگر شرایط و محیط اقتصادی امن باشد ارزهای خانگی می تواند صرف امور مولد اقتصادی گردد و از پستوی خانه ها خارج گردد. وی اضافه نمود: ذخایر طلای خانگی نیز همیشه نشان از فضای ناامن کسب و کار داشته و اگر روش ها و سیاستگذاری ها بهبود یابد، واحدهای اقتصادی ناچار به تامین سرمایه از محل هایی مانند بانک ها نخواهند بود.

->

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 26 اسفند 1399 بروزرسانی: 26 اسفند 1399 گردآورنده: mykonos.ir شناسه مطلب: 1564

به "تاثیر عوامل خارج از بنگاه در معوق شدن تسهیلات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاثیر عوامل خارج از بنگاه در معوق شدن تسهیلات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید