تزریق دز سوم ایمنی ناشی از دو دز قبلی را افزایش می دهد

به گزارش تور یونان ارزان، خبرنگاران/گیلان سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، در پاسخ به این سوال که تزریق دز سوم چقدر به مقاومت بدن یاری می نماید؟، یادآور شد: تزریق دز سوم با هدف بهبود و افزایش ایمنی ناشی از دو دز قبلی تزریق می گردد.

تزریق دز سوم ایمنی ناشی از دو دز قبلی را افزایش می دهد

دکتر فردین مهرابیان در گفت وگو با خبرنگاران، قدرت سرایت امیکرون را بسیار بیشتر از سایر سویه ها از جمله دلتا دانست و اظهار کرد: مردم در کنار واکسیناسیون حتما دستورالعمل های بهداشتی را رعایت نمایند و ماسک بزنند و حفاظت فردی را جدی بگیرند و فاصله فیزیکی و اجتماعی داشته باشند و از حضور در دورهمی ها خودداری نمایند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، با بیان اینکه پرهیز از عادی انگاری کرونا در قطع زنجیره انتقال ویروس مفید و موثر است، توضیح داد: بعلاوه تزریق دز سوم واکسن برای افزایش ایمنی از اهمیت زیادی برخوردار است.

وی در پاسخ به این سوال که تزریق دز سوم چقدر به مقاومت بدن یاری می نماید؟، یادآور شد: تزریق دز سوم با هدف بهبود و افزایش ایمنی ناشی از دو دز قبلی تزریق می گردد و لذا هرچقدر پوشش واکسیناسیون بیشتر گردد، مقدار ایمنی جامعه در برابر جهش های آینده ویروس نیز بالا می رود.

مهرابیان، با بیان اینکه تزریق دز سوم بیش از 80 درصد از ابتلا به امیکرون جلوگیری می نماید، گفت: با تزریق دز سوم هم خود و هم اطرافیان را مصون می کنیم؛ بعلاوه در صورت ابتلا به کرونا شدت بیماری به نحو چشمگیری کاهش می یابد و مدت زمان بستری نیز کم می گردد.

وی از واکسینه شدن بیش از 305 هزار نفر از افراد واجد شرایط در نوبت سوم معادل 13.7 درصد اطلاع داد و اعلام کرد: آمادگی تزریق دز سوم برای همه افراد بالای 18 سال در گیلان وجود دارد. بعلاوه افراد به جای مانده برای تزریق دزهای اول و دوم نیز اقدام نمایند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، با اشاره به بستری 40 بیمار نو کرونایی در گیلان طی روز گذشته، مطرح نمود: هم اکنون 142 بیمار کرونایی بستری داریم که 36 نفر بدحال هستند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 25 بهمن 1400 بروزرسانی: 25 بهمن 1400 گردآورنده: mykonos.ir شناسه مطلب: 2027

به "تزریق دز سوم ایمنی ناشی از دو دز قبلی را افزایش می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تزریق دز سوم ایمنی ناشی از دو دز قبلی را افزایش می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید