تسهیلات لازم برای همکاری جوانان ایران و سنگاپور فراهم می گردد

به گزارش تور یونان ارزان، وزیر مشاور در امور خارجه و دفاع سنگاپور با بیان اینکه فرهنگ یکی از مواردی است که می تواند در افزایش مناسبات ایران و سنگاپور مورد توجه قرار گیرد، گفت: تسهیلات لازم برای همکاری جوانان ایران و سنگاپور فراهم می گردد.

تسهیلات لازم برای همکاری جوانان ایران و سنگاپور فراهم می گردد

همراه ما باشید تا با تور سنگاپور از توسعه‌یافته ترین کشور آسیا دیدن کنید.

به گزارش خبرنگاران از اصفهان،به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری اصفهان، محمد عثمان مالکی در دیار با استاندار اصفهان گفت: قبل از ورود به ایران نقش کلیدی ایران و به خصوص استان اصفهان را در طول تاریخ مطالعه کردم و در این سفر موارد زیادی را در مورد تمدن و تاریخ این شهر زیبا به دست آوردم.

با بیان اینکه این دیدار با هدف تقویت روابط با ایران انجام شده است، گفت: براساس تجارب گذشته شرکت های سنگاپوری و ایرانی می توانند تبادلات خوب با یکدیگر داشته باشند و در چند ماه آینده تجار این کشور به ایران سفر خواهند کرد.

وی با اشاره به اینکه توریسم و گردشگری می تواند مبنای کارها باشد، گفت: کشور سنگاپور سالانه 15 میلیون توریسم دارد و 55 میلیون نفر نیز از این کشور عبور می نمایند و در هتل سازی تجربه های خوبی دارد و می توانیم تجربیات خود را انتقال دهیم.

وزیر مشاور در امور خارجه و دفاع سنگاپور با بیان اینکه فرهنگ نیز یکی از مواردی است که می تواند در افزایش مناسبات مورد توجه قرار گیرد، گفت: ایجاد تسهیلات برای همکاری جوانان تحصیل نموده دو کشور و همچنین توسعه موزه و نگهداری و حفظ و حراست از آنها از جمله ظرفیت هایی است که در افزایش تعاملات باید در نظر گرفته شود.

وی اضافه نمود: در دانشگاه ملی سنگاپور دانشجویان این کشور با فرهنگ ایرانی آشنا می شوند که این موضوع می تواند گسترش یابد.

محمد عثمان مالکی به بیان ویژگی های کشور سنگاپور پرداخت و اضافه نمود: سنگاپور کشوری کوچک با تاریخی جوان است ولی در شهرسازی و مدیریت همزمان یک کشور و شهر تجربه خوبی دارد.

وی با اشاره به تجربیات این کشور در زمینه شهر هوشمند، توریستم و ساخت و ساز و کنترل ترافیک آمادگی کشور متبوعش را در مورد گسترش ارتباطات با اصفهان با توجه به تجربیات پیروز سنگاپور در زمینه های مدیریت آب، مدیریت پسماند و هتل داری و مهمان داری و همکاری های دانشگاهی اعلام نمود.

وزیر مشاور در امور خارجه و دفاع سنگاپور اضافه نمود: سنگاپور بیشترین تنوع ادیان را دارد که همانند اصفهان به صورت مسالمت آمیز در کنار هم زندگی می نمایند.

وی اظهارداشت: برخلاف تبلیغات منفی اسلام دین صلح و دوستی است و به هیچ کس اجازه نخواهیم داد که بین مردم تفرقه ایجاد کند واز دین سوء استفاده نمایند.

رسول زرگرپور، استاندار اصفهان نیز در ادامه به تشریح ظرفیت ها و پتانسیل های قابل توجه استان در زمینه های مختلف پرداخت و گفت: اصفهان استانی با سابقه 10 هزار ساله است و 4 بار پایتخت ایران بزرگ بوده و اکنون نیز پایتخت فرهنگ و تمدن ایران اسلامی و شهر جهانی صنایع دستی است.

وی اصفهان را صنعتی ترین استان کشور خواند و گفت: بسیاری از صنایع نظامی، هسته، فولاد و هواپیماسازی کشور در این استان واقع شده است و علیرغم خشکسالی و کم آبی در کشاورزی نیز صندلی بسیار خوبی دارد.

استاندار اصفهان با اشاره به اینکه بیش از 330 هزار دانشجو در استان تحصیل می نمایند، گفت: دانشگاه های اصفهان در رنکینگ های بین المللی جای دارند.

وی اضافه نمود: بیشترین شهرت اصفهان به آثار تاریخی، صنایع دستی و گردشگری بازمی شود و این شهر جزء 10 شهر دیدنی جهان بشمار می رود.

زرگرپور با بیان اینکه از 86 کشور جهان گردشگران فرهنگی به اصفهان سفر می نمایند، گفت: در دو هفته گذشته بیش از 3 میلیون گردشگر داخلی به اصفهان سفر نموده اند و پس از برجام شمار ورود گردشگران افزایش چشمگیری داشته است و به همین دلیل مدیریت استان در حال آماده سازی زیربناها و هتل ها برای ورود گردشگران است.

وی با بیان اینکه پیروان ادیان الهی در استان اصفهان به صورت مسالمت آمیز در کنار هم زندگی می نمایند، گفت: اصفهان محل زندگی مسالمت آمیز پیروان ادیان الهی است.

استاندار اصفهان اظهار داشت: گرچه غالب مردم اصفهان مسلمان هستند ولی براساس آموزه های اسلام وظیفه دارند که با ادیان دیگر با احترام و مسالمت آمیز زندگی نمایند که در طول قرن ها ادامه داشته است و همدیگر را از یک خانواده می دانیم.

وی اضافه نمود: اسلام واقعی آن چیزی است که در ایران مشاهده می شود؛ دین صلح، دوستی، محبت و احترام به دیگر پیامبران الهی و داعش و طالبان ربطی به اسلام ندارند و ضد اسلام هستند که باعث اسلام هراسی شده اند.

زرگرپور به ارتباطات خوب مالی و فرهنگ جمهوری اسلامی ایران و سنگاپور درطول سالیان گذشته اشاره نمود و اضافه نمود: هیئت های بلند پایه ایران و سنگاپور به صورت متقابل و برای افزایش مناسبات و ارتباطات به این دو کشور سفر می نمایند که هرچه این رفت و آمدها بیشتر شود مراودات توسعه پیدا خواهد نمود.

وی با بیان اینکه این استان ظرفیت بزرگی برای سرمایه گذاری است، گفت: مدیریت استان به دنبال توسعه فناوری های جدید است و می تواند از تجربیات این کشور در زمینه های علم و تکنولوژی و اقتصاد استفاده نمایند و پذیرای سرمایه گذاران، گردشگران و دانشمندان سنگاپور باشد.

استاندار اصفهان یادآور شد: اتاق بازرگانی اصفهان یکی از قویترین اتاق های کشور است و با بسیاری از اتاق های بازرگانی جهان در ارتباط است و می تواند با اتاق بازرگانی سنگاپور تعامل گسترده داشته باشد.

وی اضافه نمود: اصفهان در زمینه گردشگری و سازگاری صنایع با محیط زیست و دانشگاهی احتیاج به سرمایه گذاری های وسیع دارد.

زرگرپور گفت: اصفهان آماده توسعه و مبادلات موزه های دو کشور است و سفرای دو کشور می توانند در این زمینه نقش مهمی را ایفا نمایند.

منبع: تسنیم
انتشار: 14 مهر 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: mykonos.ir شناسه مطلب: 463

به "تسهیلات لازم برای همکاری جوانان ایران و سنگاپور فراهم می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تسهیلات لازم برای همکاری جوانان ایران و سنگاپور فراهم می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید