خبرنگاران پرداخت عوارض نوسازی در مریوان بیش از 2 برابر افزایش یافت

به گزارش تور یونان ارزان، سنندج- خبرنگاران- مسئول اداره نوسازی شهرداری مریوان گفت: پرداخت عوارض نوسازی و خدمات پسماند توسط شهروندان مریوانی نسبت به سال گذشته در این شهر بیش از 2 برابر افزایش یافت.

خبرنگاران پرداخت عوارض نوسازی در مریوان بیش از 2 برابر افزایش یافت

جهت دریافت خدمات هزینه بازسازی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

سیامک مهرنیا روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران گفت: عوارض وصولی شهرداری مریوان در سال 1398 به میزان 2 میلیارد و 400 میلیون ریال بود که در سال 1399 این مبلغ به 6 میلیارد ریال افزایش پیدا کرد که بیانگر افزایش 250 درصدی وصول عوارض نوسازی در شهر مریوان است.

وی اضافه کرد: افزایش فعالیت شهرداری با رویکرد حل مسائل محلات سطح شهر و اعتماد سازی و همچنین فرهنگ سازی چندین ساله موجب شده است تا شهروندان بیشتری نسبت به پرداخت عوارض نوسازی و خدمات پسماند اقدام نمایند.

رئیس اداره نوسازی شهرداری مریوان یادآور شد: اداره نوسازی و بهسازی شهرداری مریوان با رویکرد هزینه کرد این درآمدها برای برطرف مسائل محلات سطح شهر خصوصا محلات حاشیه نشین سعی در شفاف سازی پرداخت های شهروندان را دارد.

وی گفت: در این راستا شهرداری مریوان با انعقاد قرار داد های عمرانی با پیمانکاران آغاز به عملیات پله گذاری مازاد بر پروژه های تعریف شده ستاد بازآفرینی محلات هدف نموده که این امر گامی مهم در زمینه توسعه کالبدی و زیرساخت های شهری است.

مهرنیا تاکید نمود: پیش شرط تحقق شهرهای ایده آل مشروط به وجود جامعه اخلاقی و وجود ساکنینی فرهیخته و با فرهنگ است لذا از شهروندان با فرهنگ مریوانی انتظار می رود با پرداخت به موقع فیش های عوارض نوسازی و خدمات پسماند، شهرداری را در تحقق برنامه های عمرانی خود کمک دهند.

وی با بیان اینکه مطابق ماده 2 قانون نوسازی و عمران شهری مصوب 1347 شهروندان موظف به پرداخت عوارض هستند گفت: پرداخت به موقع عوارض سالانه از سوی شهروندان می تواند شهرداری را در اجرای بهتر طرح های عمرانی و خدماتی کمک دهد.

عوارض نوسازی یکی از مهمترین درآمدهای شهرداری ها است، بهای خدمات شهرداری پرداخت به موقع عوارض است و در نهایت در همان شهر که عوارض پرداخت می گردد هزینه می گردد، بدیهی است هرچه توان شهرداری ها بالاتر باشد خدمات بیشتر و مطلوب تری می توانند به شهر و شهروندان ارایه نمایند.

شهر مریوان با جمعیت بیش از 100 هزار نفری به عنوان مرکز شهرستان یکی از شهرهای پرجمعیت استان کردستان به شمار می رود، این شهر در انتخابات شورای اسلامی دارای هفت عضو اصلی و 2 نفر علی البدل است.

شهرستان مرزی مریوان با 153 هزار نفر جمعیت در فاصله 120 کیلومتری از سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 19 فروردین 1400 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: mykonos.ir شناسه مطلب: 1611

به "خبرنگاران پرداخت عوارض نوسازی در مریوان بیش از 2 برابر افزایش یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران پرداخت عوارض نوسازی در مریوان بیش از 2 برابر افزایش یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید