خبرنگاران 13 هزار و 400 سالمند 75 تا 80 ساله اردبیلی علیه کرونا واکسینه می شوند

به گزارش تور یونان ارزان، اردبیل- خبرنگاران- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل خاطرنشان کرد: در اجرای طرح واکسیناسیون گروه های سنی علیه بیماری کووید.19، بیش از 13 هزار و 400 سالمند 75 تا 80 ساله در استان علیه کرونا واکسینه می شوند.

خبرنگاران 13 هزار و 400 سالمند 75 تا 80 ساله اردبیلی علیه کرونا واکسینه می شوند

دکتر بابک نخستین روز سه شنبه در مصاحبه با خبرنگار خبرنگاران، با بیان این که واکسیناسیون گروه های سنی علیه کرونا در استان اردبیل با موفقیت در حال اجراست، گفت: در اجرای مرحله اول واکسیناسیون گروه های سنی 80 سال به بالا، از میان 18 هزار فرد موجود در این گروه سنی، 60 درصد واجدان شرایط واکسن کرونا را دریافت کردند.

وی با اشاره به شروع واکسیناسیون گروه سنی 75 تا 80 سال در مناطق روستایی استان از چند روز پیش و شروع واکسیناسیون همگانی این گروه سنی از امروز اضافه کرد: واکسیناسیون به جامانده گروه سنی بالای 80 سال همچنان ادامه خواهد داشت.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل همچنین اعلام نمود: به تدریج و با تامین واکسن، سایر گروه های سنی نیز با اولویت گروه های سالمند برای واکسیناسیون همگانی دعوت شده و واکسن کرونا را دریافت خواهند کرد.

وی اظهار کرد: واکسیناسیون در امسال تا رسیدن به حد ایمنی سازی 75 درصد مردم انجام خواهد شد و امیدواریم که با تامین و نیز فراوری واکسن ملی، این هدف هرچه زودتر محقق شده و تزریق واکسن در استان اردبیل طی ماه های پیش رو برای همه گروه های سنی انجام گردد.

دکتر نخستین شرایط جسمانی دریافت کنندگان واکسن کرونا در این استان را ایمن و بدون عوارض جسمی حاد و رضایت بخش اعلام نمود و گفت: تا به امروز عارضه ای مثل بستری، فوت، تب شدید، تشنج و سایر علائم حاد برای دریافت کنندگان واکسن کرونا در استان اردبیل گزارش نشده است.

وی با اشاره به اختصاص 37 هزار دوز واکسن کرونا به استان اردبیل، از تزریق بیش از 25 هزار دوز واکسن برای گروه های هدف علیه بیماری کووید.19 در این استان اطلاع داد و اضافه کرد: این واکسن ها از نوع آسترازنکا، اسپوتنیک وی، سینوفارم و بهارات است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل همچنین از ایجاد مرکز جامع واکسیناسیون در این استان در آینده نزدیک اطلاع داد و اعلام نمود: این مرکز در سالن های ورزشی هر کدام از شهرستان های استان راه اندازی شده و شرایط برای تزریق پرشمار به مراجعان انبوه فراهم می گردد.

منبع: ایرنا
انتشار: 8 خرداد 1400 بروزرسانی: 8 خرداد 1400 گردآورنده: mykonos.ir شناسه مطلب: 1702

به "خبرنگاران 13 هزار و 400 سالمند 75 تا 80 ساله اردبیلی علیه کرونا واکسینه می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 13 هزار و 400 سالمند 75 تا 80 ساله اردبیلی علیه کرونا واکسینه می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید