خبر فوری: اختلال جهانی اینترنت و تاثیر آن بر بانک ها و خطوط هوایی

به گزارش مجله میکونوس، اختلال اینترنت جهانی بانک ها، خطوط هوایی، رسانه ها و دفاتر مختلف از آمریکا تا استرالیا را تحت تاثیر قرار داده است.

خبر فوری: اختلال جهانی اینترنت و تاثیر آن بر بانک ها و خطوط هوایی

مسائل گسترده کاربران مایکروسافت

کاربران مایکروسافت در سراسر دنیا، از جمله بانک ها و خطوط هوایی، امروز-جمعه- گزارش هایی از مسائل گسترده داده اند. این در حالی بود که شرکت مایکروسافت اعلام نموده بود در حال برطرف اشکال فنی است که دسترسی به اپلیکیشن ها و خدمات مایکروسافت 365 (Microsoft 365) را تحت تاثیر قرار داده است.

دلیل و مقیاس اختلال

دلیل، ماهیت دقیق و مقیاس این اختلال هنوز تعیین نشده است. مایکروسافت در پست های خود در شبکه اجتماعی X نوشته به نظر می رسید که شرایط در حال بهبود است، اما گزارش های جدیدی از اختلالات بیشتر همچنان در سراسر دنیا گزارش می شد.

خدمات تحت تاثیر

سایت DownDetector که اختلالات اینترنتی گزارش شده به وسیله کاربران را پیگیری می نماید، افزایش مسائل در خدماتی مانند ویزا (Visa)، امنیتی ADT، آمازون (Amazon) و خطوط هوایی از جمله خطوط هوایی آمریکا و دلتا را ثبت نموده است.

از دست رفتن دسترسی

رسانه ها در استرالیا گزارش دادند که خطوط هوایی، ارائه دهندگان خدمات مخابراتی، بانک ها و رسانه ها دچار مشکل شده اند زیرا دسترسی به سیستم های کامپیوتری ندارند. بعضی بانک های نیوزیلند نیز بیان کردند که به صورت آفلاین هستند.

اقدامات مایکروسافت

مایکروسافت 365 در شبکه اجتماعی X بیان کرد که شرکت در حال مسیریابی مجدد ترافیک تاثیرگذار به سیستم های جایگزین برای کاهش تاثیر به صورت سریع تر است و اینکه روند مثبتی در دسترسی به خدمات مشاهده می گردد.

شرکت مایکروسافت به درخواست ها برای شرح بیشتر پاسخ نداد و دلیل دقیق اختلال را شرح نداد.

در استرالیا، بانک هایی مانند NAB، کامن ولث و بندیگو، خطوط هوایی ویرجین استرالیا و قانتاس، و بعلاوه ارائه دهندگان اینترنت و تلفن مانند تلسترا تحت تاثیر این اختلال قرار گرفتند.

گزارش های سقوط سیستم ها

رسانه های استرالیا - از جمله ABC و Sky News - بیان کردند که قادر به پخش برنامه های تلویزیونی و رادیویی خود نبوده اند و گزارش هایی از خاموشی ناگهانی کامپیوترهای مبتنی بر ویندوز را داده اند.

یک کاربر در شبکه اجتماعی X تصویری از یک هشدار از شرکت Crowdstrike منتشر کرد که می گفت این شرکت از گزارش هایی از خرابی سیستم های ویندوز مرتبط با پلتفرم Falcon Sensor مطلع است.

این هشدار در سایت رمزگذاری شده Crowdstrike منتشر شده بود و نمی توانست تایید گردد. شرکت Crowdstrike به درخواست ها برای اظهار نظر پاسخ نداد.

منبع: یک پزشک
انتشار: 29 تیر 1403 بروزرسانی: 29 تیر 1403 گردآورنده: mykonos.ir شناسه مطلب: 2387

به "خبر فوری: اختلال جهانی اینترنت و تاثیر آن بر بانک ها و خطوط هوایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبر فوری: اختلال جهانی اینترنت و تاثیر آن بر بانک ها و خطوط هوایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید