خواصی بی نظیر از تخم مرغ، میزان مصرف مجاز هفتگی تخم مرغ برای بیماران قلبی و عروقی

به گزارش تور یونان ارزان، یک متخصص تغذیه و رژیم درمانی گفت: بیماران قلبی و عروقی که بیماری آن ها کنترل شده است می توانند تخم مرغ را در رژیم غذایی هفتگی خود بگنجانند.

خواصی بی نظیر از تخم مرغ، میزان مصرف مجاز هفتگی تخم مرغ برای بیماران قلبی و عروقی

نرگس جوزدانی متخصص تغذیه و رژیم درمانی در گفت وگو با خبرنگار ، درباره میزان مصرف مجاز روزانه تخم مرغ اظهار کرد: تحقیقات جدید نشان می دهند که افراد می توانند روزانه تا سه عدد تخم مرغ کامل را مصرف کنند بدون اینکه مسئله ای برای آنها ایجاد شود، 70 درصد افراد نسبت به کلسترول تخم مرغ حساسیت ندارند، بنابراین تنها 30 درصد از افراد ممکن است به کلسترول تخم مرغ حساسیت نشان دهند، برخی افراد به علت داشتن سابقه خانوادگی کلسترول خون بالا در معرض این عارضه قرار دارند، عده ای دیگر هم به علت فعال بودن پروتئینی به نام آپو E-4 در بدنشان، به کلسترول تخم مرغ حساسیت نشان می دهند.

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی بیان نمود: تحقیقات نشان می دهند که مبتلایان به بیماری های قلبی و عروقی هم می توانند تخم مرغ را مصرف کنند حتی مشاهده شده است که بیماران دیابتی با مصرف تخم مرغ می توانند از عوارض قلبی و عروقی دیابت در امان باشند.

تخم مرغ حاوی چه ویتامین ها و مواد معدنی است؟

او اضافه کرد: تخم مرغ حاوی اسید فولیک، فسفر، سلنیوم، مواد معدنی مختلف و ویتامین های A ، B2 و B 12 است، نشان داده شده است مرغ هایی که در دان آنها امگا 3 وجود دارد تخم مرغ هایی را تولید می کنند که غنی از امگا 3 هستند یعنی مواد مغذی موجود در تخم مرغ به نوع دانی که مرغ خورده است، بستگی دارد.

جوزدانی تأکید کرد: عده ای تصور می کنند که تخم مرغ حاوی آهن است، ولی باید گفت که آهن تخم مرغ قابل جذب نیست، زیرا در تخم مرغ پروتئینی به نام فسفیتین وجود دارد که از جذب آهن تخم مرغ جلوگیری می کند همچنین اگر تخم مرغ را با مواد پروتئینی دیگری که حاوی آهن هستند، مصرف کنیم فسفیتین می تواند از جذب آهن این مواد هم جلوگیری کند.

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی شرح داد: برخی افراد تصور می کنند که مصرف تخم مرغ کلسترول خون را افزایش می دهد در حالی که مطالعات نشان داده اند که افرادی که روزانه 2 عدد تخم مرغ به مدت 6 هفته مصرف می کنند میزان HDL (کلسترول خوب) آنها بیشتر می شود، تخم مرغ منبع خوبی از کولین است، کولین در ساخت سلول های مغزی در دیواره سلولی نقش مهمی دارد.

او گفت: در تخم مرغ 2 آنتی اکسیدان به نام های لوتئین و گزانتین وجود دارند که این 2 آنتی اکسیدان در پیشگیری از بروز آب مروارید و پیرچشمی مؤثر هستند، تخم مرغ حاوی ویتامین A هم هست که این ویتامین بر سلامت چشم اثر می گذارد پس می توان گفت مصرف تخم مرغ به ویژه زردی آن برای سلامتی چشم بسیار مفید است.

جوزدانی اظهار کرد: یک عدد تخم مرغ حاوی 6 تا 7 گرم پروتئین است، تخم مرغ به علت داشتن اسید آمینه های ضروری یک غذای با کیفیت است.

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی بیان نمود: تخم مرغ در کنترل وزن نقش مؤثری دارد بنابراین افراد می توانند این ماده غذایی را در وعده های غذایی روزانه خود بگنجانند تا کمتر احساس گرسنگی کنند، تخم مرغ به علت داشتن اسید های آمینه ضروری در عضله سازی و سلامت استخوان ها نقش مؤثری دارد، این ماده غذایی همچنین در کاهش فشار خون افراد هم مؤثر هست.

او یادآوری کرد: مبتلایان به اختلالات قلبی و عروقی که بیماری آنها کنترل شده است، می توانند هفته ای 5 عدد تخم مرغ مصرف کنند، در 17 مورد تحقیق اجرا شده روی 263 هزار نفر معین شد که تخم مرغ می تواند خطر سکته قلبی را در بیماران قلبی و عروقی کاهش دهد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 28 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mykonos.ir شناسه مطلب: 600

به "خواصی بی نظیر از تخم مرغ، میزان مصرف مجاز هفتگی تخم مرغ برای بیماران قلبی و عروقی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خواصی بی نظیر از تخم مرغ، میزان مصرف مجاز هفتگی تخم مرغ برای بیماران قلبی و عروقی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید