خودکشی دسته جمعی 11 بومی زنگ هشدار را برای کانادا به صدا درآورد

به گزارش تور یونان ارزان، به گزارش خبرنگاران به نقل از بی بی سی، یکی از جوامع بومی در شمال کانادا به دنبال خودکشی دسته جمعی 11 نفر از ساکنینش در عرض یک روز، مجبور به اعلام حالت فوق العاده شد.

خودکشی دسته جمعی 11 بومی زنگ هشدار را برای کانادا به صدا درآورد

جهت دریافت مشاوره سفر با تور کانادا با ما همراه باشید.

بومیان منطقه اوتاوا پیسکات در انتارویو -یکی از قویترین و بزرگترین استان های کانادا به لحاظ فعالیت اقتصادی- از اول ماه میلادی مارس سال جاری (2016) شاهد اقدام به خودکشی 28 نفر از اعضای خود بوده اند حال آنکه در هشت ماه گذشته دستکم 100 نفر در این منطقه بومی نشین دست به عمل مشابه زده اند.

آمار ارائه شده از میزان خودکشی بومیان استان انتاریو در حالی ارائه می گردد که جمعیت 1.4 میلیون نفری بومیان ساکن کانادا به لحاظ معیشتی در بدترین شرایط به سر می برند و طول عمر آنها نیز پایین تر از سایر نژادهای ساکن در این کشور است.

در این میان، جاستین ترودو نخست وزیر کانادا از خبر تکان دهنده خودکشی دسته جمعی بومیان اوتاوا پیسکات ابراز تاسف نموده و این مسئله را مایه تاثر و دل شکستگی خواند.

اعلام وضعیت فوق العاده در اوتاوا پیسکات در واکنش به کوشش دسته جمعی 11 نفر از اعضای این جامعه بومی کانادا برای سرانجام دادن به زندگی خود در روز یکشنبه هفته جاری صورت گرفت.

در ادامه، علاوه بر اعزام یک واحد مقابله با بحران، وزارت بهداشت کانادا با صدور بیانیه ای از اعزام دو مشاور روانشناسی به محل برای ممانعت از اقدامات مشابه بعدی اطلاع داد.

از سوی دیگر، چارلی آنگس از اعضای مجلس محلی انتاریو از این معضل به عنوان بحرانی فراگیر نام برد که ممکن است همه جوامع بومی کانادا را درگیر کند. وی همچنین از عدم پاسخگویی جدی مقامات دولت اوتاوا به این معضل اجتماعی ابراز تاسف کرد.

یکی دیگر از جوامع بومی کانادا که در استان جنوبی مانیتوبا سکونت دارند، در ماه میلادی گذشته (مارس) از دولت فدرال تقاضای یاری کرد. در این مورد نیز 6 مورد خودکشی پیروز در عرض دو ماه و 140 مورد کوشش به خودکشی در عرض دو هفته گزارش شده بود.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 21 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mykonos.ir شناسه مطلب: 489

به "خودکشی دسته جمعی 11 بومی زنگ هشدار را برای کانادا به صدا درآورد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خودکشی دسته جمعی 11 بومی زنگ هشدار را برای کانادا به صدا درآورد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید