دانشگاه امام رضا(ع) در جدیدترین رتبه بندی وبومتریک صعود 1500 پله ای داشت

به گزارش تور یونان ارزان، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه بین المللی امام رضا(ع) گفت: طبق اعلام جدیدترین رتبه بندی جهانی وبومتریک از دانشگاه های معتبر جهان، این دانشگاه 1500 پله صعود را در این رتبه بندی داشته است.

دانشگاه امام رضا(ع) در جدیدترین رتبه بندی وبومتریک صعود 1500 پله ای داشت

ابراهیم دانشی فر، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه بین المللی امام رضا (ع) در تبادل نظر با خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، اظهار کرد: در رتبه بندی سال 2019، 661 دانشگاه از میان 2 هزار و 700 دانشگاه ایرانی رتبه بندی شده اند که دانشگاه های تهران، علوم پزشکی تهران و صنعتی شریف در رتبه های اول تا سوم دانشگاه های ایران قرار گرفته اند و دانشگاه بین المللی امام رضا (ع) در میان دانشگاه های ایران رتبه 170 را از آن خود نموده است.

دانشی فر ادامه داد: دانشگاه بین المللی امام رضا (ع) در میان دانشگاه های ایران رتبه 170 و در میان دانشگاه های دنیا رتبه تقریبی 6 هزار و 500 را کسب نموده است که به نسبت رتبه بندی انتهای ماه ژانویه 2019 حدود یکهزار و 500 پله ترقی نموده است.

به گفته معاون پژوهش و فناوری دانشگاه بین المللی امام رضا (ع) هر ساله در دو بازه انتهای ژانویه (نیمه بهمن ماه) و انتهای ماه جولای (نیمه مرداد ماه) یکی از قدیمی ترین رتبه بندی های دانشگاهی به نام وبومتریک یا همان رتبه بندی به وسیله وب سنجی دانشگاه های دنیا منتشر می گردد که این رتبه بندی یک شاخص مبتنی بر فعالیت های بر بستر وب دنیای برای دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی را فراهم می آورد و میزان فعالیت علمی وب گاه های آموزشی را به صورت دوره ای نشان می دهد.

وی گفت: در حال حاضر چهار شاخص اصلی اثرگذاری بر مبنای تعداد لینک های ورودی یا برگشتی شناسایی شده توسط موتور های جستجوگر، شاخص تعالی که بر اساس تعداد مقالات دانشگاه که بیشترین ارجاع را در بین سال های 2012 تا 2016 داشته اند، شاخص شفافیت در رتبه بندی و شاخص حضور که مبنای تعداد صفحات ایندکس شده از وب سایت، توسط موتور جستجوگراست، به عنوان فاکتور های ارزیابی وبومتریکس تعریف می گردد.

دانشی فر با بیان اینکه طراحی یک وب سایت صرفاً جذاب و دیدنی در کسب رتبه مناسب در وبومتریک اثرگذار نیست، گفت: شاخص های وبومتریک میزان توجه مؤسسات و دانشگاه ها را به نشر آزادانه و اینترنتی دانش و دستاورد های آنان را نشان می دهد و هدف اصلی این رتبه بندی حمایت از طرح های دسترسی آزاد به منظور افزایش انتقال علم و دانش فراوری شده توسط دانشگاه ها به کل جامعه است.

وی گفت: هدف از این رتبه بندی ارزیابی طراحی وب سایت ها و میزان بازدید آن ها نیست و رتبه مناسب برای یک دانشگاه تنها در صورتی امکان پذیر است که حضور آن دانشگاه در فضای مجازی، آیینه ای تمام نما از دانشگاه در فضای واقعی باشد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 8 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mykonos.ir شناسه مطلب: 549

به "دانشگاه امام رضا(ع) در جدیدترین رتبه بندی وبومتریک صعود 1500 پله ای داشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانشگاه امام رضا(ع) در جدیدترین رتبه بندی وبومتریک صعود 1500 پله ای داشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید