در امان ماندن از زوال عقل با درمان خروپف

به گزارش تور یونان ارزان، محققان دریافتند، یک درمان ارزان و ساده برای خروپف می تواند خطر زوال عقل را بیش از یک سوم کاهش دهد.

در امان ماندن از زوال عقل با درمان خروپف

به گزارش خبرنگاران، محققان آمریکایی در دانشگاه میشیگان می گویند، درمان ساده خروپف می تواند بیش از یک سوم خطر زوال عقل را کاهش دهد.

متخصصان 50 هزار بیمار مبتلا به آپنه خواب که باعث خروپف می شود را ردیابی کردند؛ به نظر می رسد خروپف هایی که به وسیله دستگاه سی پپ CPAP کنترل می شوند از محافظت بهتری در برابر زوال عقل برخوردار هستند.

دستگاه سی پپ CPAP (یا فشار پیوندی مثبت پیوسته) نوعی از درمان است که فشار هوای خفیف را به راه هوایی بالایی بیمار منتقل می کند تا راه های هوایی خود را باز نگه دارد تا بیماران بتوانند در حالی که به خواب می فرایند، به طور طبیعی نفس بکشند یا به عبارت دیگر موجب رفع گرفتگی عمل تنفس می شود. دستگاه کمک تنفسی سی پپ می تواند برای درمان مسائل تنفسی مانند آپنه انسدادی خواب و خروپف مزمن استفاده شود.

محققان دریافتند که یک درمان ارزان و ساده برای خروپف می تواند خطر زوال عقل را بیش از یک سوم کاهش دهد.

دانشمندان فکر می کنند که این دستگاه ممکن است با افزایش اکسیژن رسانی به مغز خطر زوال عقل را کاهش دهد.

تحقیقات قبلی نشان داده، خروپف شدید درخواب ریسک فشار خون، خطر سکته و حمله قلبی را افزایش می دهد. در صورت عدم درمان، برخی مطالعات نشان می دهد، خطر زوال عقل نیز افزایش می یابد.

دانشمندان باور دارند این نتایج می تواند به سود میلیون ها نفر باشد. پیش بینی می شود تا سال 2040 تعداد مبتلایان به آلزایمر و زوال عقل از 800 هزار نفر به 1.2 میلیون نفر در انگلیس افزایش یابد.

محقق ارشد این پژوهش می گوید: ما ارتباط قابل توجهی بین CPAP و کاهش خطر ابتلا به آلزایمر و سایر انواع زوال عقل پیدا کردیم. این می تواند برای کسانی که دچار آپنه خواب هستند محافظ باشد.

منبع: فارس

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 24 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 24 اردیبهشت 1400 گردآورنده: mykonos.ir شناسه مطلب: 1676

به "در امان ماندن از زوال عقل با درمان خروپف" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در امان ماندن از زوال عقل با درمان خروپف"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید