در جستجوی زندگی بهتر و ارزان تر؛ کوچ کهنه سربازان آمریکایی به ویتنام

به گزارش تور یونان ارزان، روزنامه لس آنجلس تایمز در گزارشی به کوچ تعداد زیادی از کهنه سربازان آمریکاییِ جنگ ویتنام به این کشور جنوب شرق آسیا به منظور برخورداری از خدمات درمانی مناسب و زندگی ارزان پرداخته است.

در جستجوی زندگی بهتر و ارزان تر؛ کوچ کهنه سربازان آمریکایی به ویتنام

با ما همراه باشید تا با بهترین تور ویتنام سفر کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، روزنامه لس آنجلس تایمز در گزارشی به کوچ هزاران نفر از کهنه سربازان آمریکایی به ویتنام به منظور برخورداری از مزایای بسیار خوب بازنشستگی و خدمات درمانی در این کشور پرداخت.

در این گزارش آمده است، بیش از 58 هزار نظامی آمریکایی در طول جنگ ویتنام کشته شده اند و از زمان انتها این جنگ در سال 1975، بسیاری از کهنه سربازان آمریکایی برای طلب مغفرت، تفاهم و آشتی به ویتنام بازگشته اند.

اکنون تعدادی زیادی از این افراد به دلایل دیگری نیز به ویتنام می روند؛ زندگی ارزان، خدمات درمانی مناسب و سطح بالای استانداردهای زندگی.

لس آنجلس تایمز در گزارش خود به فردی به نام جان راک هولد پردخته است که به عنوان یک پیمانکار دفاعی در ارتش آمریکا خدمت می نموده است و بازنشت شده است. وی در سال 1992 به ویتنام می رود تا برای یک برنامه یاری به پنهاجویان مشارکت کند. وی در سال 1995 در ویتنام ساکن می گردد، سالی که ویتنام و آمریکا به روابط عادی خود بازگشتند. در سال 2009 با یک خانم ویتنامی ازدواج می نماید و اقامت دائم در ویتنام را کسب می نماید.

این گزارش اضافه نمود: وی آنقدر از زندگی در ویتنام راضی است که بعدها مادرش را نیز متقاعد می نماید به ویتنام برود و سپس در همانجا ساکن می گردد.

لس آنجلس تایمز در ادامه نوشت: رشد مالی سریع در ویتنام و همسایگانش در جنوب شرق آسیا شرایطی را به وجود آورده که در گذشته قابل تصور نبود؛ آمریکاییهای پا به سن گذاشته زیادی در این کشور زندگی می نمایند که سبک زندگی آنها یاداور فلوریدا، نوادا و آریزونا است اما در ویتنام. هزینه های زندگی در اینجا به ندرت از دو هزار دلار فراتر می رود حتی در خانه های بزرگ و با داشتن خدمتکار و آشپز. بسیاری از ویتنامی ها در حال حاضر بعد از جنگ ویتنام به دنیا آمده اند و کهنه سربازان آمریکایی احساس تنفر کمی از طرف ویتنامی ها بابت حمله آمریکا به این کشور روبرو می شوند حتی با وجود اینکه می دانند این شهروندان آمریکایی در جنگ علیه ویتنامیها حضور داشته اند.

لس آنجلس تایمز در ادامه می نویسد، اکثر قریب به اتفاق مالکان آپارتمانی که راک هولد زندگی می نماید از طبقه متوسط شهری این کشور هستند، و اغلب در دولت یا آموزش پرورش کار می نمایند. آنها قادرند در سال به تعطیلات خارجی بروند. تخمین زده شده که از هر پنج ساکن این آپارتمان 25 طبقه یک نفر خارجی است. راک هولد می گوید، در مقایسه با برخورد کشور خودم بعد از جنگ که برگشتم ویتنامیها برای من خیلی جالب هستند.

این روزنامه در ادامه اضافه نمود، ویتنام قوانین ویزا را برای آمریکایی هایی که بازنشسته هستند تسهیل نموده است. دولت ویتنام دقیقا نمی گوید که چه تعداد آمریکایی بازنشسته در ویتنام زندگی می نمایند. اما مصاحبه با دهها نفر از این افراد نشان می دهد که بعضی از آنها با ویزاهای توریستی یک ساله در اینجا هستند و بعضی دیگر برای یک فصل یا دوفصل در اینجا هستند و تعدادی نیز به دلیل ازدواج با زنان ویتنامی مجوز اقامت دائم در این کشور را کسب نموده اند.

مایکل گارمالی یک گروهبان ارتش آمریکا بوده که به عنوان یک معلم انگلیسی داوطلبانه به ویتنام بازگشته است و از سال 2008 در مناطق روستایی ویتنام تدریس می نماید و از سال 2014 نیز در یک دانشگاه ویتنام تدریس می نماید.

در ادامه این گزارش اشاره شده است که ویتنام در این زمینه به سایر کشورهای جنوب شرق آسیا پیوسته است که کوشش می نماید بازنشستگان را از کشورهای ثروتمند دنیا جذب کند. کامبوج دیگر کشور جنوب شرق آسیا نیز که دهه ها با مداخلات نظامی آمریکا دست و پنجه نرم نموده کوشش میکند بازنشستگان این کشور را جذب کند. فراوری ناخالص داخلی این کشور حدود 1400 دلار است و با این مبلغ یک مهاجر به راحتی می تواند هزینه های زندگی را پرداخت کند.

براساس این گزارش، به طور تاریخی، فیلیپین، تایلند و مالزی در میان مقاصد کشورهایی هستند که بازنشستگان آمریکایی به آنجا می روند. راک هولد می گوید که خدمات درمانی در ویتنام بسیار بهبود یافته است و هوشی مین یکی از امن ترین شهرهای دنیا است و جیب زنی در این شهر تقریبا شنیده نمی گردد و هزینه های زندگی در این اینجا بسیار پایین است.

ص

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 7 دی 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: mykonos.ir شناسه مطلب: 686

به "در جستجوی زندگی بهتر و ارزان تر؛ کوچ کهنه سربازان آمریکایی به ویتنام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در جستجوی زندگی بهتر و ارزان تر؛ کوچ کهنه سربازان آمریکایی به ویتنام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید