در سفر به ایتالیا حواستان به زمان باشد!

به گزارش تور یونان ارزان، اهمیت زمان بندی در بازدید از ایتالیا

ایتالیا را می توان یکی از اصلی ترین کشورهای گردشگرپذیر در قاره اروپا دانست که دارای هزاران اثر دیدنی طبعی، تاریخی و … است. در واقع مشکل اصلی بیشتر افرادی که به ایتالیا سفر می نمایند، این است که تصور می نمایند با یک سفر امکان بازدید از دیدنی ها و جاذبه های این کشور وجود دارد. به جرات می توان ادعا کرد که این مشکل باعث می گردد تا بیشتر افراد با یک برنامه ریزی فشرده برای سفر خود به ایتالیا وارد شوند. آنها کوشش می نمایند که بیشترین جاذبه ها و دیدنی های این کشور را در کوتاه ترین زمان بازدید نمایند. باید گفت که انجام این برنامه ریزی تنها استرس و نگرانی را برای مسافران در بر خواهد داشت. با خبرنگاران همراه باشید:

در سفر به ایتالیا حواستان به زمان باشد!

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

این مساله که گردشگران در سفری که به ایتالیا دارند، می خواهند بیشترین جاذبه های آن را بازدید نمایند، قابل درک است اما بهتر است تا با کمی فکر و تنظیم برنامه ریزی و زمان بندی مناسب برای بازدید از جاذبه های این کشور، با استرس کمتر بهترین بهره را از زمان سفر خود ببرید. آهنگ حرکت شما در سفر به ایتالیا به مدت زمانی بستگی دارد که می خواهید در این کشور اقامت کنید، این برنامه ریزی بر مبنای چیزها و جاهایی که باید بازدید نموده و یا تجریه کنید، وابسته است. در حقیقت بسیار ساده می توان بلیط سفر به رم را تهیه نموده و بدون حس کسالت و خستگی برای دو هفته در این شهر اقامت کرد.

برای یاری به شما می توان پیشنهاد کرد که چگونه یک سفر مقرون به صرفه از نظر زمانی را به محبوب ترین جاذبه های ایتالیا داشته باشید. در اینجا دو نمونه از برنامه ریزی های سفر که شامل سفر به شهرهای بزرگ، سفر به منطقه ای خاص یا شهرهای کوچک است توضیح داده می شوند. پس از سال ها سفر به ایتالیا و ارتباط متقابل با افرادی که به این کشور سفر داشته اند، تجربیات بسیار باعث شده تا ما به یک تجربه ایده آل از برنامه ریزی سفر به این کشور، دست پیدا کنیم. می توانید این برنامه ریزی را ملاحظه نموده و به فراخور حال خود در آن تغییراتی ایجاد و به کار بگیرید. در این برنامه ریزی سفر، محلی که شما از آن بازدید می کنید، چندان مهم نیست، مهم نحوه زمان بندی است.

سفر به شهرهای بزرگ

کشور ایتالیا نسبت به بیشتر کشورهای دنیا از شهرهای بزرگ توریستی بسیاری برخوردار است. البته بازدید از پایتخت ایتالیا، رم حتما باید در برنامه شما گنجانده گردد، اما شهرهایی مانند فلورانس و ونیز در درجه ای از اهمیت هستند که می توان گفت باید در سفر به ایتالیا دیده شوند. در واقع می توان گفت این نمونه برنامه ریزی سفر، برای افرادی که تجربه نخست بازدید خود از ایتالیا را طرح ریزی می نمایند و در نظر دارند تا همه ایتالیا را ببینند، بسیار مناسب است اما آنها نمی توانند بین مناطق اصلی انتخاب خاصی داشته باشند. همچنین این نمونه برنامه ریزی یک مرور کلی از بخش های تاریخی قابل توجه کشور را در اختیار شما قرار می دهد. علاوه بر آن، این برنامه ریزی به شما یاری می نماید تا بدانید در بازدید دوباره از ایتالیا باید بر چه بخش هایی تمرکز کنید.

نمونه برنامه ریزی

سفر به شهرهای بزرگ یک مقدمه مهم برای افرادی که در نظر دارند هنر مشهور و معماری معروف ایتالیا را تماشا نمایند، محسوب می گردد. این جاذبه ها شامل آمفی تئاتر رم، کلیساهای جامع (Duomo) میلان و فلورانس و همچنین آبراهه خیابان کلیسای سنت مارک (St. Marks Basilica) ونیز می شوند. این برنامه ریزی برای دو هفته اقامت در ایتالیا پیشنهاد می گردد، بنابراین بهتر است د با چمدان های سبکتری سفر کنید.

دو هفته:

رم: 4 روز

فلورانس: 3 روز

ونیز: 3 روز

میلان: 4 روز

برای برنامه ریزی سفرهایی کمتر از 14 روز می توانید پیشنهادات زیر را آنالیز کنید:

سفر 10 روزه: می توانید یکی از شهرها را به طور کامل حذف کنید و یا یک روز از رم و یک روز از فلورانس کم کنید اما به خاطر داشته باشید که بیشتر از یک روز را از هیچ کدام از شهرها کم نکنید.

سفر یک هفته ای: یک شهر کامل را به انتخاب خود از فهرست بالا حذف کنید. رم و فلورانس دارای بیشترین بازدید نماینده در سطح ایتالیا هستند بنابراین این شهرها باید در برنامه ریزی شما باقی بمانند. براساس شرایط زمانی سفرتان به ایتالیا و آنچه می خواهید بازدید کنید، بین ونیز و میلان یکی را انتخاب کنید. ونیز از جاذبه های توریستی بسیاری همچون کاخ دوک (Doges Palace)، خیابان کلیسای سنت مارک (St. Marks Basilica)، پل سایس (Bridge of Sighs) به همراه همه راستاهای آبی این شهر، برخوردار است. این فهرست می تواند در فصل اوج گردشگری که گردشگران بسیاری به این شهر می آیند، نیز نیز قرار گیرد. با اینکه میلان یک شهر زیبا نیست و از جاذبه های گردشگری کمی برخوردار است اما شهری ارزان، خلوت و دارای غذاهای بسیار خوب و لذیذ است. اگر در حال برنامه ریزی سفر تابستانه به ایتالیا هستید، ما به شما میلان را پیشنهاد می کنیم در غیر این صورت اگر برنامه سفر در پاییز و زمستان برای ونیز طرح ریزی گردد بهتر است.

سفر 5 روزه: برای 5 روز اقامت در ایتالیا بهتر است تنها یکی از شهرهای نام برده را انتخاب کنید، تاکید می کنیم: تنها یک انتخاب کافی است. حتی اگر شهر کوچکی همانند ونیز را انتخاب کنید، نه تنها زمان کافی برای بازدید از دیدنی های این شهر خواهید داشت بلکه می توان گفت زمان اضافی نیز باقی خواهید آورد.

پیشنهادات ویژه:

زمانی که برای سفر به ایتالیا برنامه ریزی می کنید، کمتر از سه روز زمان را برای بازدید از رم قرار ندهید. از آن جهت که پایتخت ایتالیا دارای تمام خصوصیات شهری باستانی و یک شهر مدرن است. به همین جهت رم به یک مرکز اصلی گردشگری در این کشور تبدیل شده و پیشنهاد می گردد تا شما نیز آن را بازدید کنید. با زمانی کمتر از این حد، به سختی می توان تاریخ، طبیعت و احساس این شهر را لمس کرد.

برای بازدید از ونیز یک روز کامل نیز کفایت می نماید و بسیاری از افراد این پیشنهاد را پذیرفته و با یک روز ونیز را به طور کامل تماشا می نمایند اما این افراد شب بیداری خارق العاده و زندگی شبانه ونیز و احساس این شهر و همچنین زیبایی های آن را در شب، از دست می دهند. اگر حقیقتا امکان اقامت سه روز در ونیز برایتان وجود ندارد پس کوشش کنید تا یک شب در آنجا بمانید. روز پس از آن می توانید به بازدید از جزایر ونیزی بورانو (Burano) و مورانو (Murano) بپردازید.

توصیه های پیش از حرکت:

پیشنهادات لازم در خصوص زمان بندی برای بازدید شهرهای بزرگ ارائه شد و توجه داشته باشید که آنها را تغییر ندهید. با این مدت سفر، زمانی برای برنامه ریزی بازدید از شهرهای کوچک وجود ندارد و شما می توانید برای انتقال از شهری به شهر دیگر در این کشور، از قطارهای تندروی ترنایتالیا (TrenItalia) یا ایتالوترنو (ItaloTreno) بهره ببرید. اگر در برنامه ریزی خود تنها یک هفته در ایتالیا اقامت خواهید کرد و هیچ شهری را حذف نکردید، باید گفت شما نیز مانند بسیاری دیگر از مسافران ایتالیا دچار اشتباه بزرگی شده اید.

سفر منطقه ای یا سفر به شهرهای کوچک

سفر منطقه ای برای افرادی مناسب است که پیش از این شهرهای بزرگ ایتالیا را بازدید نموده اند و در حال حاضر می خواهند تجربه ای منطقه ای و محلی داشته باشد. این سفر منطقه ای، سفری است که افراد به طور کامل وارد عمق فرهنگ و سنت ایتالیا خواهند شد و از ازدحام دوری نموده و همچنین از خط راستا گردشگران خارج می شوند. با اینکه شما می توانید هر منطقه ای را برای این تجربه انتخاب کنید اما ما توسکانی (Tuscany) را که محبوب ترین منطقه برای چنین تجربه ای است، پیشنهاد می کنیم تا شما بتوانید برنامه سفر خود را بر اساس آن تنظیم کنید. این منطقه ترکیبی از تاریخ، فرهنگ و زیبایی های طبیعی را به گردشگران ارائه می دهد و علاوه بر آن دارای امکانات حمل و نقل عمومی به مراکز مهمی چون رم و فلورانس است. اگر برنامه سفر شما به ایتالیا به گونه ای است که شما را از طبیعت دور می نماید، برنامه های سفر منطقه ای در همان طول زمانی و گنجاندن آن به برنامه اصلی می تواند احساس خوبی در شما ایجاد کند البته در نهایت تصمیم گیرند شما هستید.

سفرهای یک روزه به شهر کوچک هیلتوپ (Hilltop) سفری است که بیشتر زمان شما صرف رانندگی در حومه شهر می گردد اما در بازدید از توسکانی اینگونه نیست و شما از بیشتر زمان خود بهره خواهید برد. در شروع این سفر باید بدانید که زمان شما در بین هتل ها و در تحویل دریافت و تحویل دادن اتاق و جابه جا کردن چمدان ها هدر نخواهد رفت. شما در یک مرکز گردشگری که شامل یک بخش کشاورزی و یک آپارتمان کوچک است، اقامت خواهید داشت و بیشتر احساس خواهید کرد که در خانه خود هستید. در واقع این مساله این شانس را در اختیار شما قرار می دهد که بتوانید منطقه ای از شهری کوچک در ایتالیا را بهتر شناخته و احساس کنید. با وجود قطارهای منطقه ای نیازی به رزرو قطار از قبل وجود ندارد اما بهتر است تا در زمان برنامه ریزی کلی، نگاهی به برنامه حرکت قطارهای منطقه ای بیاندازید.

منبع: الی گشت
انتشار: 9 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mykonos.ir شناسه مطلب: 551

به "در سفر به ایتالیا حواستان به زمان باشد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در سفر به ایتالیا حواستان به زمان باشد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید