دعوای ناموسی روسای جمهوری فرانسه و برزیل

به گزارش تور یونان ارزان، روسای جمهوری فرانسه و برزیل که در روزهای گذشته بر سر آتش سوزی گسترده در جنگل های آمازون برزیل، جنگ کلامی داشتند حالا با پیش کشیده شدن موضوع همسر رییس جمهوری فرانسه به وسط دعوا، اختلافاتشان تشدید شده و جنبه ناموسی هم پیدا نموده است.

دعوای ناموسی روسای جمهوری فرانسه و برزیل

در تازه ترین تحول در روابط فرانسه و برزیل، دولت برزیل اظهار داشت یاری 22 میلیون دلاری ارایه شده از سوی رهبران گروه هفت کشور صنعتی برای خاموش کردن آتش سوزی گسترده در جنگل های آمازون را نمی پذیرد.

این یاری اقتصادی از مصوبات اجلاس اخیر رهبران هفت کشور صنعتی در شهر بیاریتز فرانسه بود و به پیشنهاد امانوئل ماکرون رییس جمهوری فرانسه موضوع آتش سوزی گسترده در جنگل های آمازون در دستور کار نشست سران جی 7 قرار گرفته بود.

دیروز امانوئل ماکرون در نشست خبری مشترک با ترامپ در خاتمه کار نشست جی هفت در بیاریتز، از اظهار نظر به گفته او گستاخانه و بی ادبانه رییس جمهوری برزیل درباره همسرش بریژیت ماکرون به شدت انتقاد کرد.

ماجرا از این قرار است که یکی از حامیان ژایر بولسونارو رییس جمهوری برزیل اختلاف سنی 24 ساله ماکرون با همسرش بریژیت را مسخره نموده بود و با انتشار عکس هایی از همسر جوان بولسونارو و همسر پا به سن گذاشته ماکرون در فیسبوک، نوشته بود: حالا شما می فهمید که چرا مکرون، بولسونارو را اذیت می نماید.

بولسونارو هم در واکنش زیر این پست فیسبوکی نوشته بود: دیگر تحقیرش نکنید، ها ها ها.

نظر رییس جمهوری برزیل زیر پست فیسبوکی یکی از هوادارانش

دیروز خبرنگاران نظر ماکرون را درباره این اظهارنظر همتای برزیلی جویا شدند و او در واکنش، این کار بولسونارو را گستاخانه و بی ادبانه توصیف کرد. ماکرون گفت: او (بولسونارو) حرف های بسیار گستاخانه و بی ادبانه ای درباره همسرم زده است. من برای مردم برزیل خیلی احترام قائل هستم و فقط می توانم امیدوار باشم که هر چه زودتر رئیس جمهوری داشته باشند که مناسب این سمت باشد.

ماکرون همچنین گفت زنان برزیلی بدون شک به خاطر اظهارات ژائیر بولسونارو، رئیس جمهوری این کشور احساس شرم می نمایند.

بولسونارو متهم شده است که با آتش سوزی های گسترده جنگل های آمازون مسئولانه رفتار نمی نماید و سیاست های ترامپ گونه او در زمینه رد اثرات فاجعه آمیز تغییرات اقلیمی و انکار این پدیده، به یک فاجعه زیست محیطی در برزیل و دنیا منجر خواهد شد.

جنگل آمازون که بزرگ ترین پوشش جنگلی دنیا محسوب می گردد بیش از 20 درصد از اکسیژن اتمسفر زمین را فراوری می نماید و در 1 ماه گذشته به صورت گسترده آتش گرفته و در حال سوختن است.

لازم به ذکر است بولسونارو پیشتر نیز به دلیل لغو برنامه دیدار با وزیر خارجه فرانسه و در عوض آن رفتن به آرایشگاه برای کوتاه کردن موهایش جنجال ساز شده بود.

بولسونارو پس از لغو ملاقات با ژان ایو لودریان وزیر خارجه فرانسه به آرایشگاه رفت و کوتاه کردن موهای سرش را به وسیله ویدئوی زنده در فیسبوک به نمایش گذاشت.دولت فرانسه این اقدام رییس جمهوری برزیل را نوعی بی احترامی به خود تلقی کرد.

لازم به ذکر است همسران روسای جمهوری برزیل و فرانسه اختلاف سنی زیادی با آنها دارند و در حالی که همسر رییس جمهوری فرانسه از او 24 سال مُسن تر است اما همسر 37 ساله بولسونارو از او 28 سال جوان تر است.، عصر ایران

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 12 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mykonos.ir شناسه مطلب: 454

به "دعوای ناموسی روسای جمهوری فرانسه و برزیل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دعوای ناموسی روسای جمهوری فرانسه و برزیل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید