راهکارهای طبیعی برای درمان درد مفاصل

به گزارش تور یونان ارزان، درد مفاصل از بیماری های شایعی است که افراد در فصول پاییز و زمستان از آن بیشتر رنج می برند. درد مفاصل باعث می گردد تا فرد زندگی عادی خود را از دست داده و متمرکز بر درمان درد مفاصل گردد. به همین دلیل در ادامه با راهکارهایی برای درمان آن آشنا می شوید.

راهکارهای طبیعی برای درمان درد مفاصل
زمانی که درد مفاصل افزایش پیدا می کند در پی تسکین سریع درد خواهید بود. اما ممکن است دوست نداشته باشید از مسکن ها بهره ببرید به خصوص اگر از عوارض جانبی آن ها یا تداخلشان با سایر مواد دارویی نگران باشید. ممکن است استفاده از دارو به تنهایی یاریی به شما نکند و در پی روش غیر دارویی برای تسکین و درمان درد خود باشید. استفاده از یخ یا گرما برای این دردها عالی است اما تنها گزینه پیش روی شما نیست. در این مقاله درمان های طبیعی و خانگی برای درد مفاصل را بیان می کنیم.

طب سوزنیمطالعات دانشمندان نشان می دهد که طب سوزنی می تواند درد مفاصل را بهبود ببخشد. یک آنالیز مروری در سال 2013 نشان داد که استفاده از طب سوزنی می تواند در بهبود درد و سفتی در افراد مبتلا به فیبرومیالژیا (نوعی روماتیسم بافت همبند) موثر باشد. بنابراین اگر از سوزن نمی ترسید بهتر است چند جلسه طب سوزنی را امتحان کنید. فقط به خاطر داشته باشید که برای دریافت نتیجه باید چند جلسه از این طب بهره ببرید.

آب درمانیشنا کردن، ایروبیک های آبی و سایر فعالیت های مرتبط با آب می تواند انعطاف پذیری و قدرت بدن را افزایش دهد. مطالعات صورت گرفته در سال 2014 نشان داد که تمرینات و ورزش های آبی می تواند باعث کاهش درد گردد و عملکرد فیزیکی بدن را بهبود ببخشد. در این میان مطالعات صورت گرفته در سال 2015 نشان می دهد که 45 دقیقه تمرین ورزشی آبی می تواند درد زانو را کاهش دهد.

کرم های حاوی کپسایسینکپسایسین که مسئول ایجاد حرارت و گرما در فلفل است در ساخت کرم ها و پمادهای ضد درد نیز مورد استفاده قرار می گیرد. این ماده به طور موقت از ماده p (یک ماده شیمیایی در مغز که باعث تحریک گیرنده های درد می گردد) استفاده می کند و همین امر باعث می گردد بدن درد مفاصل را احساس نکند. مطالعات صورت گرفته نشان داده است که 80 درصد افراد مبتلا به آرتروز یا آرتریت روماتوئید با اعمال کرم های حاوی کپسایسین چهار بار در روز به مدت دو هفته درد کمتری داشته اند.

مکمل ضد دردگلوکوزامین و کندرویتین سولفات (موجود در غضروف انسان) برای درمان درد و التهاب همراه با آرتروز بسیار محبوب هستند.مطالعات بی شماری برای آنالیز تاثیر این مواد صورت گرفته است. مثلا مطالعه صورت گرفته در سال 2015 تعیین کرد که این مواد به طور قابل توجهی درد را کاهش می دهد و عملکرد افراد را بهبود می بخشد. معمولا خطری در مصرف این مکمل ها وجود ندارد اما به هیچ عنوان نباید خودسرانه مصرف گردد.1

از ماهی ها یاری بگیریدبر هیچکس پوشیده نیست که اسید چرب های امگا 3 از جمله مکمل های روغن ماهی، دارای خواص ضد التهابی هستند. ثابت شده که این مکمل ها بعلاوه می توانند درد مفاصل را تسکین دهند. در یک تحقیق که سال 2015 به وسیله محققان تایلندی انجام گرفت تعیین شد افرادی که آرتروز زانو داشتند و به مدت 8 هفته روزانه از مکمل 1000 میلی گرم روغن ماهی استفاده می کردند دردشان کاهش پیدا کرد و به مرور عملکردشان نیز بهتر شد. دیگر تحقیقات نیز نشان داده افزایش مصرف امگا 3 در بیماران مبتلا به آرتریت روماتوئید احتیاجشان به داروهای ضد التهابی غیر استروئیدیرا کاهش داده.

از هنرهای رزمی باستانی یاری بگیریدتمرین تای چی روشی است که می توانید با کمترین فشار عضلات اطراف مفصل ها را قوی کنید و دامنه حرکاتتان را افزایش دهید. تحقیقات نشان داده 12 هفته تمرین تای چی علائم درد، گرفتگی، و عملکرد فیزیکی را در افراد مبتلا به آرتروز بهبود می بخشد.

گرمش کنیدآرتروز زانو دارید؟ پوشاندن مفصل قبل از خواب می تواند به کاهش ورم و ناراحتی یاری کند، بعلاوه این کار از خوردن زانوها به یکدیگر هنگام خواب نیز پیشگیری می کند. در طول روز نیز می توانید از یک زانو بند طبی بهره ببرید، این کار محافظت از زانو را افزایش می دهد و هنگام راه رفتن توازن زانوها را بهبود می بخشد. در نتیجه روز ها و شب ها درد کتری حس می کنید.2

ورزش کنیدبلند کردن وزنه (کوچک) و ورزش های هوازی یکی از مهم ترین درمان ها برای افراد مبتلا به استئوآرتریت می باشد.

با ورزش، عضلات اطراف مفاصل (مثل زانو) آسیب دیده، تقویت می شوند.

زمانی که شما روی زمین می ایستید یا راه می روید، زانوهایتان وزن شما را می کشند. اگر عضلات اطراف زانو سالم باشند، بعضی از ضربات وارده به زانو را دفع می نمایند.

دانشمندان به این نتیجه رسیده اند که ورزش آبی یکی از درمان های طبیعی آرتریت می باشد.

وزن خود را متعادل کنیدچاقی فشار زیادی به زانوها و مفاصل ران وارد می کند و درد استئوآرتریت را بدتر می کند.

پس کاهش وزن در افرادی که دارای اضافه وزن هستند، یکی از راه های کنترل پیشرفت این بیماری می باشد.

رژیم غذایی متعادل و تنوع داشته باشید و هرچه قدر می توانید ورزش کنید تا وزن خود را تحت کنترل درآورید.

غذاهای ضد التهاب مصرف کنیدتحقیقات نشان داده که بعضی موادغذایی باعث کاهش التهاب و ورم می شوند.

این موادغذایی شامل: ترب کوهی، خردل، سیر، پیاز، تره، جعفری، کرفس، لیمو و چای رز می باشند.

اسید چرب امگا 3 موجود در آجیل ها، دانه ها و ماهی نیز می تواند التهاب را کاهش دهد.

رژیم غذایی متعادل داشته باشید، چرا که سالم غذاخوردن یکی از درمان های طبیعی التهاب می باشد.

از ماساژ درمانی یاری بگیریدالتهاب عضلات ناشی از استئوآرتریت با ماساژ درمانی، تسکین می یابد.

ماساژ باعث به جریان افتادن خون و گرم شدن و تسکین درد می گردد.

بهتر است از یک درمانگر ماساژ که بیماران استئوآرتریت را درمان نموده است، یاری بخواهید، زیرا ورم مفاصل بسیار حساس هستند و باید با احتیاط رفتار کنید.

می توانید از پزشک خود یاری بخواهید.

ارتوتیک هااین وسایل می توانند می تواند از مفاصل روماتیسمی محافظت نمایند و درد را تسکین دهند.

مفصل ملتهب را با باند، محکم می پوشانند تا از مفصل محافظت کند و فشارهای وارده بوسیله وزن بدن را از بین ببرد.

این باندها را برای مفاصلی که هم تراز نیستند نیز به کار می برند.

کفش مناسب نیز یکی دیگر از ارتوتیک ها می باشد.

کف کفش می تواند فشارهای وارده در اثر راه رفتن را نابود کند.

ورزش روحبا این روش می توانید عضلات را آرام کنید و کشش را در عضلات ایجاد کنید.

یوگا می تواند انعطاف پذیری و قدرت عضلات را بالا ببرد.

ورزش تای چی نیز باعث بهبود علائم استئوآرتریت می گردد.

در یک مورد، فردی که دچار استئوآرتریت زانو و باسن بوده، بعد از آنکه دو بار در هفته و برای سه ماه ورزش تایچی را انجام دادهبود، احساس بهتری پیدا نموده بود.3

پی نوشت:

1.www.asriran.com

2.www.jadidtarin.com

3.www.irna.ir

منبع: راسخون
انتشار: 24 آبان 1400 بروزرسانی: 24 آبان 1400 گردآورنده: mykonos.ir شناسه مطلب: 1930

به "راهکارهای طبیعی برای درمان درد مفاصل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهکارهای طبیعی برای درمان درد مفاصل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید