رایزنی وزرای خارجه ایران و بلاروس درباره شرایط اتباع ایرانی گرفتار در مرز لیتوانی

به گزارش تور یونان ارزان، وزرای امور خارجه ایران و بلاروس در تماسی تلفنی درباره شرایط اتباع ایرانی گرفتار در منطقه مرزی بلاروس و لیتوانی رایزنی کردند.

رایزنی وزرای خارجه ایران و بلاروس درباره شرایط اتباع ایرانی گرفتار در مرز لیتوانی

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان عصر سه شنبه در تماس تلفنی با ولادیمیر ماکی وزیر خارجه بلاروس، در مورد شرایط اتباع ایرانی گرفتار در منطقه مرزی بلاروس و لیتوانی به بحث و رایزنی پرداخت.

امیرعبدالهیان با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران در مورد شرایط این اتباع ایران نگرانی جدی دارد، همکاری انسان محبت آمیز مقامات کنسولی و مرزبانی بلاروس جهت یافتن و ارائه های یاری های درمانی به این افراد و تسهیل دسترسی سفارت ایران به آنان جهت بازگشت آن ها به ایران را خواهان شد.

وزیر امور خارجه کشورمان با بیان اینکه اخبار نگران کننده ای از شرایط این افراد در فضای مجازی منتشر شده است، همکاری حداکثری بلاروس خصوصا مرزبانی این کشور جهت یاری به آن ها را خواهان شد.

ولادیمیر ماکی وزیر خارجه بلاروس در این تماس با ارائه گزارشی از اقدامات وزارت خارجه این کشور جهت شناسایی و یافتن این افراد، بر آمادگی جدی مینسک جهت مساعدت حداکثری در این زمینه و ادامه تماس نزدیک با سفارت ایران تأکید کرد.

وزیر خارجه بلاروس با بیان اینکه ضروری است اطلاعات بیشتری در مورد موقعیت مکانی این افراد به دست بیاید، اطمینان داد که بلافاصله و به فوریت مجددا در این خصوص از مراجع ذی ربط استعلام نماید.

در این تماس طرفین در مورد ادامه رایزنی تا مشخص سرنوشت و یاری به اتباع ایرانی گرفتار در منطقه مرزی، توافق نمودند.

دو طرف بعلاوه بار دیگر بر اراده خود جهت اجرایی کردن توافقات انجام شده در ملاقات اخیر در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد جهت توسعه و تعمیق هرچه بیشتر روابط دو کشور روابط تأکید کردند.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 1 آذر 1400 بروزرسانی: 1 آذر 1400 گردآورنده: mykonos.ir شناسه مطلب: 1937

به "رایزنی وزرای خارجه ایران و بلاروس درباره شرایط اتباع ایرانی گرفتار در مرز لیتوانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رایزنی وزرای خارجه ایران و بلاروس درباره شرایط اتباع ایرانی گرفتار در مرز لیتوانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید