رویایی که به حقیقت پیوست: سفر به کوه اسطوره ای پکتو در کرۀ شمالی

به گزارش تور یونان ارزان، مون جائه -این، رئیس جمهوری کرۀ جنوبی روز پنج شنبه نگاهی به لیست رویاهای زندگیش انداخت و با لذت در کنار یکی از آنها نوشت: انجام شد.

رویایی که به حقیقت پیوست: سفر به کوه اسطوره ای پکتو در کرۀ شمالی

این رویای زیبا و نه چندان دست یافتنی، کوهنوردی در بلندترین کوه شبه جزیرۀ کره یعنی کوه پکتو (Paektu) در خاک کرۀ شمالی و در نزدیکی مرز چین بود؛ آنهم در کنار کیم جونگ -اون رهبر کرۀ شمالی.

کوه پکتو با ارتفاع 2750 متر بالاتر از سطح دریا، برای مردم کره یک کوه اسطوره ای محسوب می گردد که هم در سرود ملی کرۀ جنوبی و هم در بسیاری از برنامه های تبلیغاتی کرۀ شمالی از آن یاد شده است.

این کوه شاهد حوادث تاریخی بسیاری بوده؛ در دل آن اردوگاههای مخفی بسیاری ساخته شده که متعلق به چریکهای کره در زمان مبارزۀ آنها با اشغالگران ژاپنی طی دهه های 30 و 40 میلادی است و به این علت کوه مقدس انقلاب هم نامیده می گردد.

مون جائه-این علاقۀ زیادی به کوهنوردی دارد. او تا کنون دوبار به هیمالیا رفته و پیش از این بارها اعلام نموده بود که آرزو دارد روزی در دامنه های پکتو گام بردارد.

او در جریان اولین ملاقات با کیم جونگ-اون هم که ماه آوریل در روستای صلح واقع در مرز دو کره انجام شد، خطاب به رهبر کرۀ شمالی اعلام نمود: من آرزویی دارم که هرگز نتوانسته ام آن را عملی کنم، آرزوی کوهنوردی در پکتو و فلات کیما (Kaema). مطمئن هستم که رئیس کیم این آرزوی من را برآورده خواهد نمود.

این آرزو در آخرین روز حضور در خاک کره شمالی عملی شد. دو رهبر کره پس از ملاقات در پیونگ یانگ و ردو بدل کردن قول هایی برای نجات گفتگوهای هسته ای، تصمیم گرفتند که در انتها این ملاقات سه روزه، به کوه نمادین پکتو بروند.

مون جائه-این و همسرش درحالی که خانوادۀ کیم آنها را همراهی می کردند، با تله کابین به کنار دریاچۀ بهشت رفتند؛ دریاچه ای که در قلۀ کوه آتشفشانی پکتو واقع شده است. به این ترتیب دو رهبر در کنار یکدیگر در بلندترین نقطۀ شبه جزیرۀ کره ایستادند.

پدر و مادر مون جائه-این هم ساکن کرۀ شمالی بودند و در جریان جنگ کره مجبور به فرار از این کشور شدند. زمان کوتاهی پس از این فرار، مون جائه-این در خاک کرۀ جنوبی به جهان آمد.

آقای مون که پیش از این به اسم وکیل حقوق بشر فعالیت می کرد، در کتابی که در سال 2017 میلادی منتشر کرد نوشت که آرزو دارد زندگیش در سرزمین مادریش به انتها برسد و در خاک کرۀ شمالی به خدمت رایگان به عموم مردم مشغول گردد.

او بعلاوه در این کتاب نوشت: پس از برقراری صلح، اولین کاری که انجام خواهم داد این است که مادر 90 ساله ام را به تماشا زادگاهش ببرم.

بیشتر بخوانید:

  • توافقات رهبران دو کره: غیرهسته ای کردن منطقه و میزبانی مشترک المپیک 2032

  • اعلام آمادگی آمریکا برای از سرگیری گفتگوها با کرۀ شمالی

  • کره شمالی پس از 40 سال صاحب بانوی اول شد

منبع: یورونیوز
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: mykonos.ir شناسه مطلب: 1823

به "رویایی که به حقیقت پیوست: سفر به کوه اسطوره ای پکتو در کرۀ شمالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رویایی که به حقیقت پیوست: سفر به کوه اسطوره ای پکتو در کرۀ شمالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید