ریابکوف: در مقابل فشارهای آمریکا کوتاه نمی آئیم

به گزارش تور یونان ارزان، به گزارش خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه امروز یکشنبه اظهار داشت که مسکو در آستانه تبادل نظر با واشنگتن در ژنو در دهم ماه جاری (20 دی ماه)، در برابر فشارهای آمریکا تسلیم نمی گردد و امتیازی نمی دهد.

ریابکوف: در مقابل فشارهای آمریکا کوتاه نمی آئیم

ریابکوف تاکید نمود که مسکو از پیغام های واشنگتن و بروکسل در آستانه گفتگوها درباره پیشنهادات تضمین های امنیتی روسیه که ماه گذشته مفاد آنها منتشر شد، بسیار ناامید شده است.

وی در این باره شرح داد: به طور خلاصه، آنها نشان دهنده عدم درک آنچه ما احتیاج داریم هستند و ما به ضمانت های قانونی احتیاج داریم؛ تضمین هایی حقوقی که ناتو بیش از این توسعه نخواهد یافت و از بین بردن همه چیزهایی که این سازمان ناشی از روسیه هراسی و انواع تصورات غلط در خصوص ماهیت سیاست روسیه از سال 1997 ایجاد نموده است.

ریابکوف بعلاوه اضافه کرد که رویکرد یکجانبه ای که آمریکا و ناتو ارائه می نمایند، نمی تواند به عنوان مبنایی برای بحث در خصوص تضمین های امنیتی باشد.

معاون وزیر خارجه روسیه با تاکید بر اینکه هدف اصلی مسکو در گفتگوهای ژنو عدم توسعه ناتو و عدم استقرار تسلیحات در نزدیکی مرزهای روسیه است، گفت: متأسفانه، ما انواع حدس ها را در خصوص این واقعیت می شنویم که روسیه باید این یا آن کار را انجام دهد، این یا آن قدم را بردارد. ما بارها در همه سطوح به چنین اظهاراتی واکنش نشان داده ایم و هیچ توافقی نمی تواند مبنایی داشته باشد، چه برسد به بحث سازنده.

مذاکرات تضمین های امنیتی در سه قالب برگزار خواهد شد: روسیه و ایالات متحده در ژنو در 10 ژانویه، پس از آن نشست شورای روسیه و ناتو در 12 ژانویه و سپس رایزنی روسیه و سازمان امنیت و همکاری اروپا در 13 ژانویه.

لازم به ذکر است که در پیشنهادات امنیتی ارائه شده، روسیه به آمریکا پیشنهاد می نماید که متعهد گردد در جمهوری های شوروی سابق که عضو ناتو نیستند، پایگاه نظامی ایجاد نکند و از توسعه این ائتلاف به سمت شرق خودداری کند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 3 فروردین 1401 بروزرسانی: 3 فروردین 1401 گردآورنده: mykonos.ir شناسه مطلب: 2068

به "ریابکوف: در مقابل فشارهای آمریکا کوتاه نمی آئیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ریابکوف: در مقابل فشارهای آمریکا کوتاه نمی آئیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید